הם לא יזוזו מהכיסא: כך תהפכו את ליל הסדר לחוויה אמיתית לילדים

ליל הסדר הוא ערב ארוך עם המון אנשים סביב שולחן אחד, והרבה פעמים הילדים מתקשים להישאר לשבת. אספנו בשבילכם 5 טיפים שיעזרו לכם להפוך את שולחן החג לחוויה מיוחדת בשביל הילדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/23 10:17 יב בניסן התשפג

הם לא יזוזו מהכיסא: כך תהפכו את ליל הסדר לחוויה אמיתית לילדים
צילום: shutterstock

בליל הסדר מתכנסים סביב השולחן הרבה אנשים, יש המולה ורעש והרבה פעמים הילדים הולכים לאיבוד. הערב נמשך עד מאוחר והילדים מתקשים להישאר ערים ולעקוב אחרי ההגדה. אספנו בשבילכם חמישה טיפים שיעזרו לכם להשאיר את הילדים סביב השולחן עד סוף הערב.

1. הצגה

סיפור ההגדה הוא סיפור מרתק עם עלילה מותחת, אך לא תמיד הילדים מצליחים להקשיב מתוך ההגדה ולהבין את המילים הגבוהות. מה שיכול להפוך את הכל לחוויה אחת גדולה היא לספר את הסיפור כמו הצגה. לא צריך תחפושות מושקעות מדי ואפשר לשתף גם את הילדים וכך ליצור חוויה משפחתית בלתי נשכחת. 

צילום: shutterstock

2. חידון 

למרות שמצוות החג היא לספר את ההגדה לילדים, צריך לזכור שהם למדו לא מעט בגנים ובבתי הספר. במקום לשבת ולספר להם, אפשר להפוך את כל הערב לחידון. הכינו מראש כרטיסיות שתוכלו לחלק למי שעונה נכון ושאלו שאלות לאורך הערב. הסיפור יהפוך לתחרות מאתגרת וכולם ירצו לקחת חלק.

צילום: shutterstock

 3. הסברים

בליל הסדר יש הרבה מאוד אנשים סביב השולחן ולעיתים הילדים קצת הולכים לאיבוד בתוך כל ההמולה. כדאי לקבוע מראש שליד כל ילד או שניים ישב מבוגר, שילווה אותו לאורך כל הערב. חשוב להסביר גם את הדברים הקטנים ולראות שהילד מצליח לעקוב, ולא להתמקד בקשר עם המבוגרים האחרים בשולחן.

צילום: shutterstock

4. שנת צהריים 

ליל הסדר נמשך עד מאוחר ואחת הבעיות העיקריות של הילדים היא העייפות. ילדים רגילים לישון מוקדם, וכשהם נשארים עד מאוחר הם מתחילים להשתולל ולא מצליחים להיות מרוכזים. מה שיכול לעזור לכם הוא להקפיד על שנת צהריים בערב חג. גם אם הילדים מסרבים ולא אוהבים לישון, נסו להסביר להם את החשיבות במיוחד עבורם.

צילום: shutterstock

5. אפיקומן

לא משנה כמה פעילויות תכינו ואיך תתכוננו למאורע, בסופו של דבר מה שישאיר את הילדים שלכם ערים זו הציפייה לאפיקומן. הבטיחו פרס גדול למי שימצא את האפיקומן והקפידו להזכיר את המשחק לאורך כל הערב.

צילום: shutterstock