פסח 2023: הפסטיבלים, המופעים והאטרקציות לפסח

פסח ידוע בתור חג של טיולים ובילויים משפחתיים. אספנו בשבילכם את רשימת האטרקציות, המופעים, הפעילויות והפסיטבלים לפסח 2023 ברחבי הארץ

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 29/03/23 15:19 ז בניסן התשפג

פסח 2023: הפסטיבלים, המופעים והאטרקציות לפסח
צילום: מנו גרישפן באדיבות רשות הטבע והגנים

פסח הגיע, ואין זמן מתאים יותר לצאת ולטייל עם הילדים, ולנצל את החופש לזמן משפחתי מגבש. אספנו בשבילכם את כל הפסטיבלים, המופעים, האטרקציות והסדנאות שתוכלו ללכת אליהם בחול המועד, עם הזמנים המדויקים והמחירים המעודכנים.

פסטיבלים

פסטיבל אקורדיון

"הללויה וזה השיר": ימי שירה לכל המשפחה. לרגל האביב, הפריחה והחג, נתכנס בשירה ובנגינה באתר לאומי חאן שער הגיא, נשמע שירי מולדת, שירי תקומה ושירי רעות. את הפסטיבל ילוו בנגינת אקורדיון שאולי אגמי וחברים מנגנים.

מתי: 8-10.4 בשעות 12:30–15:30.

ראשון 9.4, תוצרת הארץ. שירי אריק איינשטיין, שירי להקת הנח"ל, החלונות הגבוהים, שירי ארץ ישראל הישנה והטובה ועוד.

שני 10.4, שירי מולדת ואביב, פריחה ואהבה לטבע. שירים שכולנו אוהבים לשיר, שירים של חבורות והרכבים, הגבעטרון, הדודאים, הפרברים חלב ודבש ועוד.

מחיר: ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה. מותנה בהזמנת מקום מראש.

איפה: אתר לאומי חאן שער הגיא.

פסטיבל ממשית

העיר העתיקה ממשית מתעוררת לחיים, והפעם "נושמים תרבות" בפסטיבל משגע של מוזיקה ומחול אתני. אינספור מופעי מוזיקה ומחול יתקיימו לאורך כל היום, משובצים בתוככי השוק הנבטי המסורתי. תיירני "קסם המדבר", יושבי המקום, יזמינו אתכם להתנסות באורח החיים המסורתי בשלל סדנאות צבעוניות, התנסותיות ויצירתיות ברחבי השוק: סדנת קפה, סדנת תכשיטים בדואיים, סדנת צמחי מרפא, אוהל אירוח אותנטי ועוד.

מתי: שוק נבטי, סדנאות "קסם המדבר" והדרכות באתר 7-12.4. המופעים המוזיקליים ומופעי המחול 9-11.4 משעה 10:00 בבוקר ועד השקיעה. בימים ראשון ושני 9-10.4 יתקיימו שוקי לילה, השוק יהיה פתוח עד 22:00 עם מופעי לילה.

מחיר: ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויי מטמון.

איפה: גן לאומי ממשית.

פסטיבל ממשית

פסטיבל ממשית צילום: מנו גרישפן באדיבות רשות הטבע והגנים

פסטיבל מפה ומצה

פסטיבל חלוציות באתרי מורשת, אשר יחבר את קהל המטיילים לאווירת החלוצים, הבגדים שהם לבשו, חיי היום יום שלהם, כלי בית ואביזרים מהתקופה. עשרות אירועים, הצגות, פעילויות וסדנאות מיוחדות. המבקרים יוכלו לקבל הצצה, בצורה חווייתית ותיאטרלית, לסיפורי מורשת מסעירים מתקופת החלוצים וקום המדינה, בסיורים מודרכים ואינטראקטיביים.

מתי: 10-9 באפריל, 09:00-15:00.

מחיר: ללא תשלום.

איפה: 12 אתרי מורשת ברחבי הארץ.

איפה: מוזיאון מגדל דוד.

פסטיבל הפרחים

קניון עיר ימים חוגג בחול המועד פסח את פסטיבל הפרחים בארבעה מתחמים מיוחדים. במתחם הראשון הילדים יוכלו לשזור צמידי פרחים או זרים לראש, במתחם השני יכינו הילדים ראש דשא אישי ומשם ימשיכו למתחם צילום מיוחד למזכרת המושלמת לאינסטגרם ולטיקטוק ולסיום יבקרו במתחם DIY שם יוכלו להכין מוביילים אביביים, סיכות ראש פרחוניות, פרחי קרפ ועוד

מתי: 09-10.04.23 בין השעות 11:00-14:00 ובין השעות 16:00-19:00.

מחיר: כניסה חופשית.

איפה: קניון עיר ימים.

פסטיבל הפרחים

פסטיבל הפרחים צילום: מאי סביר

ביקור התזמורת

חגיגה מוזיקלית לילדים במוזיאון מגדל דוד. מוזמנים להכיר עולם מסקרן של צלילים מהעבר ומההווה. התנסויות מוזיקליות חווייתיות ברחבי המצודה העתיקה, מפגשים, סיורים, משימות, סדנאות ומשחקים. תזמורת הרחוב הירושלמית בקונצרט מיוחד, שבו תארח מלחינים מכל התקופות ותנגן מיצירותיהם בחצר המופלאה של מגדל דוד. 

למי: משפחות עם ילדים בגילאי 5-10.

מתי: 9-10.4, 11-17:30.

מחיר: משתתף: 40 שקלים. כרטיס משפחתי: 125 שקלים (2 מבוגרים + עד 3 ילדים, כל ילד נוסף 25) מספר הכרטיסים מוגבל, הישיבה בקונצרט על בסיס מקום פנוי.

בית שמש: פסיטבלים, הופעות ותערוכות

תל בית שמש מתעורר לחיים. פסטיבל התל מתקיים זו השנה השנייה ובהפקת עיריית בית שמש ורשת המרכזים הקהילתיים העירוניים. הפסטיבל יכלול: שדרות אומנות ומשחקים, מסע בצלילים אל סיפור התל, מתחם שוק אמנים תוסס, מחזמר קצבי ומשעשע וסדנאות ובניית מיצג ענק. הזמרים סבלימינל והצל יופיעו בבית שמש, בית האומנים יהיה פתוח לקהל לתערוכות ללא תשלום.

מתי: ראשון- שלישי 9-11/4/23 יח- כ' בניסן, פתיחת שערים בשעה 11:00. 

מחיר: 20 שקלים.

איפה: פארק הארכיאולוגי תל בית שמש.

צילום: דוברות עיריית בית שמש

מופעים

פסטיבל חיפה להצגות ילדים

הפסטיבל מציע למבקרים עשרות הצגות ילדים איכותיות, עשירות בתכנים ובהפקות מקור מעולות ומופעי תיאטרון רחוב מרהיבים מהארץ ומחו"ל. בשלושת ימי הפסטיבל יתארחו גם עשרות הצגות ומופעים נפלאים לילדים ממיטב תיאטרוני הילדים בישראל לרבות הצגות מוזיקליות, הצגה מונגשת, הצגות בשפה הערבית והצגות ייעודיות לגיל הרך.

מתי: 9-11/4/23 חוה"מ פסח

מחיר: 45-75 שקלים לכרטיס (מופעי תאטרון הרחוב פתוחים לקהל ללא תשלום).

איפה: תיאטרון חיפה, רחוב פבזנר 27 חיפה.

צילום: Mundo Costrini

די - DIE

מופע דוקומנטרי המשלב שירה, מוזיקה ומוות. המופע נוצר מתוך עבודת מחקר בחיפוש אחר צורות חדשות של מופע והתמודדות עם זקנה ומוות. "במרחק לחיצה של כפתור על שלט בְּיָדַי, לבחור את הרגע בו תהיו בִּלְעָדַי".

למי: מבוגרים.

מתי: 20.4, 20:00. 27.4, 20:00.

מחיר: 100 שקלים. אזרחים ותיקים, חיילים וסטודנטים: 80 שקלים.

איפה: תיאטרון קליפה, רחוב הרב קוק 37, תל אביב.

באתי ראיתי

"באתי, ראיתי" מזמין אותנו להרהר בתפיסות המקובלות שלנו על ירידה לתוך בור. דרך משחקים מופשטים של קשרי מבט, קול ותנועה, הולך ומפלס הקהל את דרכו אל תחתית "מפל האור" של הישראליות החדשה, הנפרשת בפנינו כמכתב פרידה מהמציאות המקומית. משך המופע כשעה.

למי: מבוגרים.

מתי: 7.4 15:00

8.4 20:00

10.4 20:30

11.4 21:30

14.4 15:00

21.4 15:00

מחיר: 110 שקלים. חיילים וסטודנטים: 90 שקלים.

איפה: במורד "מפל האור", חלל התצוגה האנכי באגף החדש של מוזיאון תל אביב לאמנות.

באתי ראיתי

באתי ראיתי צילום: דוד קפלן

צלילים בצנצנת

יוני הוא ילד שאוהב צלילים יותר מכל דבר אחר. עבורו כל צליל הוא עולם שלם, וכל רחש מזמין אותו לצאת להרפתקה חדשה. אבל יוני לא כל כך אוהב לדבר עם ילדים אחרים וגם לא כל כך מסתדר בלימודים ובנוסף לכל יש לו כלב שמפחד מחתולים. האם יוני יוכל לפתור את כל הבעיות שלו עם צלילים, או שהם רק מפריעים?

באמצעות שילוב של עיצוב קול לעיני הקהל, הפתעות דיגיטליות, דגימות מוקלטות ומוזיקה חיה, תצאו עם יוני למסע בעולם עשיר של תיאטרון קול ייחודי ומפתיע. אורך ההצגה כ-40 דקות. בסיום ההצגה תתקיים סדנה קצרה של כ-20 דקות שבה יוכלו הילדים להתנסות בנגינה ויצירת כלי נגינה דיגיטליים.

למי: ילדים בגילאי 4-8.

מתי: יום ראשון, 9.4.

מחיר: 50 שקלים.

איפה: פסטיבל חיפה.

אטרקציות

סדנת אומן לכל המשפחה

בבית המלאכה המיוחד של אלדד בכר נתנסה בטכניקות עבודת יד שונות כולל ריקוע (הטבעת תלת ממד על גבי עור טבעי), חיתוך, תפירה צביעה, גמורים שונים ועוד. משך הפעילות הממוצעת למשפחה כשעה וחצי-שעתיים.

למי: הפעילות מתאימה לכל המשפחה החל מגיל 5, אין צורך בידע מוקדם.

מחיר: 30 שקלים להשתתפות. עלות מוצר יצירה לבחירה: החל מ-15 שקלים.   

מתי: יום ראשון, 2.4, בין 10:00-15:00.

איפה: קיבוץ אפק

צילום: אלדד בכר

מסלול העמק וההר

טיול חוויתי אל העמק וההר בשטחי עמק הקורן שבגליל המערבי ברייזרים. נהנים מהטבע ומנהיגה מאתגרת בשטח טבעי העשיר בצמחייה סבוכה עד הגעה לתצפית פנורמית גבוהה על תא שטח שבין הר הכרמל לרכס סולם צור. אורך המסלול כשעתיים.

למי: הנהיגה הינה נהיגה עצמית בהצגת רישיון נהיגה בתוקף.

מתי: יום חמישי, 6.4, 17:30-19:30.

מחיר: 650 שקלים לרייזר לזוג, 880 שקלים לרביעייה. 1,300 שקלים לרייזר משפחתי (6 אנשים).  10% הנחה לידידי זמן גליל מערבי.

איפה: טרקטורוני הצפון אקסטרים אכזיב.

סדנת יצירה בחימר

סדנה מהנה ומגבשת בסטודיו הקסום "יעל-פיסול בחימר" בקיבוץ כפר מסריק. יחד מפליגים למחוזות הדמיון, לברוא עולם קסום ומופלא מחימר וחומרי יצירה נוספים והכל במרחב נעים, מוצל וירוק בקיבוץ כפר מסריק.

למי: לכל המשפחה.

מחיר: 45 שקלים למשתתף.

מתי: יום שישי, 7.4, 9:30-11:00, 11:15-12:30.

איפה: קיבוץ כפר מסריק ("יעל פיסול בחימר" בוויז).

יציאת מצרים

בסוד הפלא הקיבוצי שבקיבוץ כפר מסריק יקיימו אירוע ייחודי לחג הפסח – שחזור יציאת מצרים. יוצרים יצירה מיוחדת לפסח, מתחפשים לבני ישראל ויוצאים למסע יציאת מצרים בין הנעמן לשדות. במהלך המסע משה רבינו יאתגר במשימות וחידות ולבסוף מקנחים במצות בטאבון.

למי: לכל המשפחה.

מחיר: 55 שקלים לאדם מגיל שנתיים.

מתי: יום ראשון, 9.4,  10:00-13:00. יום שלישי, 11.4, 10:00-13:00.

איפה: סוד הפלא הקיבוצי בכפר מסריק.

צילום: בני ברק

סדנת צורפות

הסדנה נערכת בסטודיו קסום בעכו העתיקה, עם קפה ועוגיות מקומיות. לאחר היכרות עם החומרים וכלי העבודה, נחליט איזה תכשיט נרצה ליצור ונלמד כיצד להפוך את חומר הגלם לצמיד, עגילים, תליון או טבעת. הסדנה מעשית ובסופה תקבלו את המוצר שיצרתם. 

מחיר: 230 שקלים.

מתי: יום שישי, 7.4, 14.4, 10:00-12:00.

איפה: סטודיו אורוקא, עכו העתיקה.

שביל הסלט

"שביל הסלט" מזמין לחוויה חקלאית בלתי נשכחת בין יבולי חבל הבשור, עם דגש על הגידולים שמככבים על שולחן החג. במהלך הסיור לומדים על הירקות השונים וקוטפים הישר מהשתיל לפה. הסיור מודרך בצורה חווייתית.

מתי: כל ימי חול המועד וערבי חג. סיור יוצא בשעה 10:30, ונמשך כ-3 שעות.

מחיר:. 60 שקלים למשתתף. יש לרכוש כרטיסים מראש באתר.

איפה: מושב תלמי יוסף.

קטיף לי

קטיף לי היא חווה ידידותית במיוחד למשפחות וילדים, בה אפשר ליהנות מחוויית איסוף וליקוט של שלל ירקות מיוחדים: גזרים צבעוניים, תפוחי אדמה, מלפפוני בייבי לאכילה במקום, תרד, עלי מנגולד, 4 סוגי נענע, פלפל חריף במיוחד, קולרבי אדום, שומר, חסה, עלי בייבי ומגוון תבלינים.

מתי: כל השבוע, 10:00-12:30.

מחיר: 50 שקלים למשתתף מעל גיל שנתיים וחצי, כולל סלסלה אישית למילוי בירקות.

איפה: מושב תלמי יוסף.

קטיף

קטיף צילום: canva

מבוך מרים

במבוך תבלינים ענק מזהים ומכירים צמחי תבלין שונים בעזרת חוש הריח וחוש הטעם, מכינים שקיות ריח מפרחים ועלים של צמחי הבושם הריחניים, לומדים שימוש משכיל בצמחי התבלין והבושם לתועלת האדם, מבינים את הקשר בין הסביבה, הצומח, בעלי החיים והאדם וגם מצטרפים לקטיף עצמי של שסק מתוק, יש מהעץ. בתום הסיור מתכבדים בחליטת לימונדת הבית.

מתי: חול המועד פסח, 9-10 באפריל, בין השעות 10:00-16:00. כל שעתיים יוצא סיור.

מחיר: 32 שקלים למשתתף. 27 שקלים לאזרח וותיק, לסטודנט ולנכה.

איפה: מושב ניר משה.

חמדת שדות

טיול קסום בהשראת ימי הבריאה בין מעגלי צמחי המרפא, בוסתן העצים ומשק החי. בסיור מכירים את צמחי המרפא השונים המלווים את האדם מקדמת דנא, דרך רפואת הרמב"ם ועד הארומתרפיה של היום. במהלך הביקור ניתן לחלוט תה צמחים מצמחי המקום, לשבת בצל חורשת האקליפטוסים ולפגוש את בעלי החיים במשק החי.

מתי: 7/11.4 9:00-13:00, 9/10.4 9:00-15:00.

מחיר: במהלך חול המועד הכניסה חופשית בהזמנה מראש, בחסות בנק הפועלים.

איפה: מושב פריגן.

הדרכה בנושא ביצים

ביש חווה כזאת, מרכז שיקום והצלה לבעלי חיים ומרחב חינוכי לאהבת החי, יקיימו בפסח הדרכה בנושא ביצים עם תערוכת ביצים, מפגש, ליטוף והאכלה של מגוון בעלי חיים. להכיר את החברים שבקעו מביצה, להאכיל, ללטף ולשמוע את סיפורי ההצלה שלהם.

מתי: 7/11.4 9:00-11:00, 9/10.4 9:00-10:00.

מחיר: במהלך חול המועד הכניסה חופשית בהזמנה מראש, בחסות בנק הפועלים.

איפה: יש חווה כזאת, כפר סילבר.

פינת ליטוף

פינת ליטוף צילום: canva

פסטיבל יציאת מצרים

על רקע נוף קדומים יצאו המשפחות יחד עם מדריכים לשחזור האירועים שחוו בני ישראל במסלול יציאת מצרים. הם יתלבשו כבני ישראל ויצאו אחר משה רבנו למסע במדבר. בנוסף לפעילות, יהנו המבקרים מפעילות מתוקה בבית הדבש והדבורה. בנוסף, מוזמנים המבקרים להשתתף באטרקציה האהובה ביותר על הילדים: סיור מיוחד ברוח הקיבוץ על עגלה רתומה לטרקטור שיסייר בקיבוץ.

מתי: 7-11.4 שעות 10:00-14:00. משך הפעילות כשעתיים וחצי.

מחיר: כרטיס משולב הכולל את בית הדבש, נסיעה בטרקטור ופעילות יציאת מצרים: 55 שקלים לילד, 50 שקלים למבוגר. ילד מגיל 3 חייב בכרטיס.

איפה: יד מרדכי.

נושמים תרבות

רשות הטבע והגנים ומפעל הפיס מזמינים אתכם לנשום תרבות ולטייל ברחובותיה העתיקים של ציפורי ליהנות ממופעי רחוב לצפות ולהשתתף במיצגים אינטראקטיביים וליהנות ממופע מוסיקלי וסדנאות יצירה. המבקרים יוזמנו להצטרף לסיורי קושיות בעיר העתיקה, ברחובותיה העתיקים של העיר הרומית ציפורי. משך הסיור כשעה עד שעה וחצי.

למי: הסיור מתאים לכל הגילאים. המסלול אינו מונגש.

מתי: 9.4, 10.4, 11.4 בשעות 15:00–10:00, פעילות נושמים תרבות תתקיים בין 11:00-15:00.

מחיר: ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויי מטמון.

איפה: גן לאומי ציפורי.

פסח עם הציפורים

הסיור יפגיש אתכם עם מגוון עופות מים הנראים מגשר המסתור. בסתיו ובאביב השמורה מהווה תחנה חשובה בעבור העופות הנודדים, אך גם בשאר עונות השנה תוכלו לפגוש עופות המתגוררים כאן דרך קבע, לצד בעלי חיים מרתקים נוספים. בפסח הנכם מוזמנים ליהנות מעמדות יצירה לילדים, להיפגש עם דמויות של השומרים הראשונים בשמורת החולה, דרך הצגה פעילה לילדים ולמשפחה.

מתי: סיורים מודרכים 6-12.4 בשעות 10:30-14:30.

למי: המסלול באתר מונגש ברובו והוא מתאים לכל גיל.

מחיר: ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה. חינם למנויי מטמון.

איפה: שמורת טבע החולה.

סדנאות להכנת גבינות עזים בעיזה פזיזה

במושב טל שחר למרגלות הרי ירושלים ובלב השדות החקלאיים של מטה יהודה, ממוקם משק עיזים משפחתי בשם "עיזה פזיזה" הכולל דיר קטן, מחלבה ומרכז מבקרים עם חנות גבינות. במהלך חג הפסח, יתקיימו סדנאות מיוחדות להכנת גבינות לכל המשפחה לצד מכירת גבינות כשרות לפסח.

מתי:9-10 באפריל, ימים ראשון ושני, 08:30-16:00.

מחיר: עלות השתתפות בסדנה (מגיל 3 ומעלה): 50 שקלים למשתתף.

איפה: עיזה פזיזה, טל שחר.

עיזה פזיזה

עיזה פזיזה צילום: סיגל שוורצשטיין

קטיף תירס

איזה כיף לקטוף תירס ולנגוס בו מיד אחרי הקטיף. קיבוץ אילות מזמין אתכם לקטיף תירס בשדה הצמוד למטע התמרים. חוויה טעימה במיוחד רגע לפני החג.

מתי: 3 באפריל 10:00-14:00

מחיר: 25 שקלים לתושבי אילת, ו-20 שקלים לאורחי אתרי הלינה של הערבה הדרומית.

 איפה: בקיבוץ אילות.

מרכז המבקרים הכוורת

מרכז המבקרים הכוורת מציע חוויה אביבית מתוקה מדבש. סיור מרתק לכל המשפחה בו נחשפים המבקרים לתהליך גידול דבורים ומקבלים הצצה נדירה לתהליך היווצרות הדבש. הפעילות מלווה בסדנאות והפעלות. משך הפעילות כשעה וחצי.

מתי: ראשון-שלישי (2,3,4/4/23) כולל סדנה להכנת פיתות 9:00, 11:00, 13:00, 15:00, 17:00.

ראשון-שני (9,10/4/23) 9:00, 11:00, 13:00, 15:00, 17:00.

מחיר: ילד (מגיל 3) – 45 שקלים, מבוגר (מגיל 16) 40 שקלים.

איפה: מרכז המבקרים הכוורת, חבל בנימין.

אומנות בזכוכית

ליצור חוויה, ליצור באהבה. בואו לחתוך ולשבור זכוכיות וליצור בעצמכם כלים ותכשיטים משמחים לחג. מגוון סדנאות יצירה בזכוכית חמה בשיטה ייחודית לזוגות, קבוצות ומשפחות. הדגמת התכת זכוכית באש חיה, כניסה חופשית לגלריה, סדנאות והדגמה בתשלום. 

למי: מתאים מגיל 6 ומעלה.

מתי: ראשון-שני בשעות 9:30-17:00 (י"ח-י"ט ניסן 9-10/4).

מחיר: 10 שקלים למשתתף.

איפה: ישוב קידה, עמק שילה.

אמנות בזכוכית

אמנות בזכוכית צילום: shutterstock

סדנאות מרציפן ושוקולד

בסדנאות ילמדו איך להכין צורות ויצירות ממרציפן וממרציפן ושוקולד. בסדנת המרציפן מקבלים מרציפן בצבעי יסוד מהם ניתן להכין יצירות. בסדנת השוקולד מקבלים מזרק שוקולד גדול, מרציפן לבן ואגוזים גרוסים, ומכינים רולדת מרציפן ושוקולד, ופרלינים של שוקולד, מרציפן ואגוזים.

מתי: 28.3-14.4, 09:00 עד 17:00 (שישי עד 16:00), אין צורך לתאם מראש.

מחיר: עלות סדנת מרציפן: 35 שקלים, עלות סדנת מרציפן ושוקולד: 49 שקלים.

איפה: "בית השקד" בכפר תבור.

מרתון הסיורים של יד בן־צבי

בואו ליהנות מלמעלה מ-50 סיורים, המספרים את סיפורה של הבירה כמו שלא שמעתם מעולם: סיורי סמטאות, סיורים מוסיקליים, סיורי עדות, סיורי צילום ועוד המון דרכים חדשות להכיר את ירושלים - דרך הרגליים.

מתי: 7-10.4.23 

מחיר: 20 שקלים

איפה: כל רחבי העיר ירושלים.