מנקים לפסח כהנת הסדר עזבה את ההוראה והלכה ללמד אנשים איך לארגן את הבית

בת אל אליאב הייתה מורה בבית ספר ליסודי, עד שגילתה שיש לה יכולת מיוחדת לסדר ולארגן את הבית. בראיון לכיפה היא מספרת מה עושה מומחית לסדר ביום-יום ונותנת שלושה טיפים לתקופת הנקיונות לפסח

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 19/03/23 14:22 כו באדר התשפג

כהנת הסדר עזבה את ההוראה והלכה ללמד אנשים איך לארגן את הבית
צילום: שירן כהן

בת אל אליאב הייתה מורה לאמנות בבית ספר יסודי, עד שהבינה שזה לא בשבילה, "המקצוע לא מספיק מוערך", היא הסבירה. אחרי ההבנה וההחלטה לעזוב, אליאב החליטה לחפש משהו אחר. "התחלתי לחשוב מה אני יכולה לתת לעולם ועלה הכיוון של הסדר", שיתפה בראיון לכיפה. מאז בת אל עובדת כמומחית לסדר וארגון הבית, מעבירה סדנאות וליווי אישי.

זוג צעיר, בהתחלה, גרנו בחולון בדירת חדר. שם התחלתי לסדר ולארגן בצורה טובה ומדויקת, אנשים שהגיעו אלינו לביקור לא הבינו איך אנחנו גרים שם". אליאב לא הבינה ממה כולם מתלהבים, עד שזה הפך לדבר קבוע, והיא הבינה שהיא חייבת לעשות משהו עם היכולת שלה לסדר ולארגן.

צילום: shutterstock

"אני מביאה את הכלים שיש לי כאישה וכאמא"

איך נראית שגרת היום-יום שלך?

עד לפני הקורונה הייתי מגיעה לבתים ולקבוצות, נוסעת לכל הארץ, באה עם כלי אחסון או מעבירה הרצאות לקבוצות נשים. מאז שהחלה הקורונה, העסק הפך להיות בשיחות זום. אני כבר לא מגיעה לבתים פיזית, וגם ההרצאות לקבוצות לרוב מתנהלות בזום. הכל קורה דרך תמונות, דרך הוואטסאפ, דרך הזום. אנחנו מדברות בשיחות, אני מדריכה אותם, מביאה הכוונה.

איך אפשר לעזור לבן אדם מבולגן להפוך למסודר?

יש לי גישה שלפיה אני מייעצת איך לסדר את הבית, מה השלבים, אני מדברת גם על כל מה שמאתגר ומה שחוסם. בשיחת ליווי אנחנו קודם כל נוגעות בכל האתגרים. לדוגמה, לאחת לא קל לה עם כביסות, לאחרת יש אתגר עם הבן הקטן שלא עוזר. אני מביאה את הכלים שיש לי כאישה וכאמא, וגם מתוך הנסיון עם הנשים שליוויתי. זה לא רק נשים צעירות, מגיעות אליי מגיל צעיר עד גיל פנסיה. 

"זה מאוד כיף לילדים"

את מצליחה לשמור על הבית הפרטי שלך מסודר?

כן, אבל זה לא במאה אחוז. מבחינתי הבית רוב הזמן מסודר ומאורגן, אבל כן יכולים להיות דברים שלא החזירו למקום. השמירה על הסדר, גם של בעלי ושל הילדים, זה משהו יום-יומי. אחרי שאוכלים, כל אחד שם בכיור את הכלים. אחרי שמשחקים, מחזירים למקום. זה חלק מהחיים שלנו ובסוף זה מאוד כיף לילדים וגם בעלי מבין שאי אפשר בלי זה.

3 טיפים לקראת פסח מבת-אל אליאב:

  1. לא להיות בלחץ. לא לפעול מתוך לחץ, אלא ממקום של כיף, של שמחה, עם שירים ברקע, ועם הבנה למה אני עושה את זה, מהרצון שיהיה מסודר ונקי. לרוב אישה שומעת פסח והיא נלחצת, והלחץ מונע ולא מקדם.
  2. לעשות הכל לפי שלבים. אם יש לי פינה מסוימת שאני רוצה לסדר, להתמקד בה מההתחלה ועד הסוף. לשים לב שאין לי דברים ברקע כמו גז דולק או תינוק בוכה ולהתמקד באותה משימה. לפעמים אנחנו מתחילות משימה ופתאום צץ משהו, ואז אנחנו עוזבות אותו ולא מסיימות אותה.
  3. לא להיות בשאיפה לסיים את הכל. אם אישה יודעת שהזמן שלה מוגבל והתנאים שלה מוגבלים, להתמקד במה שקריטי - הסלון, המטבח, המשחקים של הילדים. אם ישאר זמן, אפשר להמשיך גם לשאר הבית. אחרת, מרוב כל הציפיות, מגיעים לפסח גמורים.