שאל את הרב

זוג צעיר עם קשיים בזוגיות - איך אפשר לעזור?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 07/12/22 14:59 יג בכסלו התשפג

שאלה

ביתי ובעלה במתח רב. היא קשה לה לבד עם שני קטנטנים.. הוא עובד מאד קשה. אחד לא רואה את הקושי של האחר. איך אני יכולה לעזור להם?

תשובה

שלום לך!

שאלה חשובה מאד. זוגות רבים לאורך השנים הקשר שלהם יכול להישחק עם כל הניהול של הבית, עבודה וילדים והשאלה איך יוצרים רגעים של ביחד, רגעים קרובים ואינטימיים בשגרה זו שאלה שחשוב לשאול אותה.

ניכר מהכתיבה שלך שאת אישה אוהבת, מחבקת, רגישה, חכמה וטובת לב. את רוצה להיות שם בשביל הבת שלך וזה דבר נפלא שמעיד איפה הלב שלך נמצא – עם המשפחה שלך. בסוף המשפחה הם מי שנשארים איתנו באש ובמים והם ה'נצח' שלנו, דואגים לנו ואיתם אנו ממשיכים את המורשת שלנו לדורות הבאים.

אז מה אפשר לעשות? הנה כמה כיוונים לחשיבה...

את יכולה לשוחח איתה על הדאגה שלך כלפיהם, להיות שם עבורה ושתוכל להישען עלייך. בכך את יכולה לתת לה תחושה שזה טבעי שיש תקופות רחוקות יותר בזוגיות ושאת שם בשבילה. מעבר לכך, שיח קרוב איתך יכול להיות עבורה עוגן בתקופות קשות. גם כשיש אהבה רבה בין בני זוג, לפעמים בת מרגישה יותר בנוח לדבר על דברים מסוימים עם אמא שלה או שיש דברים שקשורים לבן זוג שלא מתאים לדבר איתו עליהם. עצם זה שאת משאירה את הדלת שלך פתוחה ושיש ביניכן קשר מכיל – זה כבר משהו שיכול להועיל.

בנוסף, את יכולה להציע לשמור על הילדים לכמה שעות כדי שהבת שלך ובעלה יוכלו קצת לצאת ולחדש "ערבי דייט" יחד. זמן איכות של אחד על אחד מאד תורם לקשר ועוזר להמשיך ולפתח שיח ותקשורת טובה.

את יכולה גם להציע להם לקרוא ספרים או לרכוש משחקים שעוזרים להתקרב ולפתח אינטימיות רגשית. למשל יש את הקלפים "כרטישיח" שעוזרים לפתח שיחה על נושאים של חלומות וגם של נושאי היום יום באווירה קלילה יותר. יש גם הרבה ספרים על פיתוח יכולת הקשבה פעילה ודרכים להתקרב מחדש, מוזמנת לחפש מה נראה לך הם יאהבו.

כתבת שגם כל אחד לא רואה את הקושי של האחר. לפעמים כשנמצאים בעומס באמת לא מצליחים לראות מעבר ולראות את הבנאדם השני. מצב זה יכול ליצור ריחוק, מה שיכול להוביל ליותר ריחוק כי לא יודעים איך לפנות חזרה ואיך להתקרב. אפשר לנסות להבין אם זה המצב ולחשוב יחד איתה מה יכול לעוזר להם להתקרב. בכל מקרה, חשוב לעשות זאת בצורה רגישה ונינוחה שלא ירגישו איתך אי נעימות.

המון בהצלחה לך ולהם! בנוסף לכך, כמובן שאת מוזמנת תמיד לכתוב אלינו שוב או להתקשר למוקד במספר כוכבית 8298 או בווטסאפ: 052-468-3927 . נשמח לדבר איתך!

בהצלחה רבה רבה!

חזקי ואמצי,

מוריה

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות