שאל את הרב | גיליתי שאבא בוגד באמא

הקשר בין הורים לילדים טומן בחובו אתגרים רבים. שאלה שהתקבלה במערכת כיפה מציפה סוגיה רגישה וקשה במיוחד. מה עושה אדם שגילה כי אביו לא נאמן לאמו? הרב שרלו השיב: "כואב כל כך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/22 12:38 יד בכסלו התשפג

שאל את הרב | גיליתי שאבא בוגד באמא
צילום: shutterstock

מאמין שאני היחיד במשפחה שיודע את הסוד

"שלום כבוד הרב. גיליתי לפני מספר שנים שאבי מנהל קשרים מיניים עם נשים אחרות, במסגרות שונות בחייו וזה עדיין נמשך. בהתחלה זה גרם לי לכעוס ממש ולצמצם איתו קשר (כמובן לא באופן גלוי) ולאחרונה אני יותר סלחן ורגוע, אבל כל פעם שאני מקבל רמז לכך שזה נמשך אני מתמלא בעצב מחדש".

"מצב מאוד לא קל להתמודדות, אני מסתיר לחלוטין את הידיעה שאני יודע, לא ידוע לי אם אחרים במשפחה יודעים, מאמין שלא. כל השנים אני מתפלל בכל הזדמנות שה' יעזור לאבי לחזור ולקיים חיים טהורים עם אמי, מקווה שזה יקרה. הוריי אינם אנשים דתיים, כן שומרי מסורת, ואנחנו הילדים כן דתיים. השאלה היא - האם חלה עליי חובה לדבר על זה איתו ולגרום לו להפסיק (כמו למשל בפני עיוור לא תשים מכשול או משהו אחר)? והאם המעשים שלו יכולים לקלקל לנו, הילדים שלו, לעורר עלינו איזה קטרוג,חסמים,מעכבים, בשל המעשים שלו? תודה". 

הרב יובל שרלו השיב: "ילד אינו מחנך את הוריו לעבודת ה'" 

"שלום וברכה. כואב כל כך לקרוא את מה שאתה כותב ומרשים כל כך לקרוא את מה שאתם נוהגים בו ועושים. כך באמת ראוי לנהוג. ילד אינו מחנך את הוריו לעבודת ה', ולכן אתה לא צריך לדבר איתו על הדרך שבה הוא הולך. אם יש קירבה מיוחדת ביניכם וזה אפשרי להעלות את זה בעדינות וברגישות - כדאי, אבל לא כדברי תוכחה". 

"אם יש בסיפור פגיעה קשה באמכם, והיא יוצאת נפגעת מכך – זה סיפור אחר, אבל לא העלית את ההיבט הזה. הנבואה מדגישה מאוד שהקב"ה אינו נוהג בדרך של 'אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה', ולא עליכם יש קטרוג או חסמים. יהי רצון שיאיר הקב"ה את עיני אביכם בחזרה לקדושת הברית הזוגית הראויה".