10 המלצות לפעילות חינמית עם הילדים במזגן הביתי

בימים האחרונים של החופש הגדול השעמום מגיע לשיאים חדשים ולאף אחד אין כוח להידחק בחום בעוד תור ארוך עם ילדים מזיעים. אספנו עבורכם רעיונות לפעילויות פשוטות בבית שלא מצריכות הכנה או מאמץ, שיאפשרו לכם להשלים עוד קצת שעות בעבודה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 24/08/22 12:43 כז באב התשפב

10 המלצות לפעילות חינמית עם הילדים במזגן הביתי
לא כולל זמן מסך, צילום: shutterstock

סוף אוגוסט מתאפיין בימים קשים לכולנו. הנופש השנתי כבר חלף, וגם קייטנת סבא וסבתא מיצתה את עצמה. ימי החופש בעבודה הולכים ואוזלים וכולם רק ממתינים בקוצר רוח לחזרה מלאה לשגרת הלימודים. השנה, בצל הדיווחים על שביתה מסתמנת בבתי הספר עקב מאבק המורים לשיפור שכרם, החלום רק הולך ומתרחק. עוד עומס חום צפוי להגיע לאזורנו בסוף השבוע, וספק אם מישהו מעוניין שוב לצאת ולהידחק עם המונים בדרך לעוד אטרקציה יקרה ומתישה עם הילדים. אספנו עבורכם את הרעיונות המוצלחים ביותר לבילוי במזגן, בזמן שאתם עובדים מהבית כמובן. 

1. מיון גרביים

נכון, לא חורף עכשיו, וסביר להניח שכמויות הגרביים בכביסה לא רבות בכלל. אבל זו בדיוק ההזדמנות ללמד את הילדים התאמת צבעים. עורמים את כל הגרביים הנקיות וגם הטייצ'ים על הספה, ומתחילים למיין. על כל זוג גרביים מקופל תוכלו לזכות את הילד בעשר אגורות. 

 כמה שיותר גרביים עם דוגמאות מורכבות מקנות לכם יותר שקט צילום: shutterstock

2. קצת מים וסבון  

מיועד לגילאים קטנים יותר, וגם זהירות רבה נדרשת. בחצר או במרפסת הכינו קערת מים וסבון, ולידה בקבוקים קטנים מפלסטיק, ואם אפשר צבעוניים מה טוב. גם המתקן הקטן לניפוח בועות סבון יעזור כאן. הילדים מוזמנים למלא את הבקבוקים במי סבון, לנפח בועות, וגם לנסות לקרצף את הכתמים של הפלסטלינה משולחן הפלסטיק. אל תחששו ממקרה של רטיבות קיצונית, השמש של אוגוסט תעשה את העבודה. 

סבון אל דמע יכול לסייע כאן צילום: shutterstock

3. גזירת עיתונים 

הצטברו לכם יותר מדי גיליונות ישנים משבוע שעבר? הושיבו את הילדים שיודעים לגזור סביב השולחן ופרשו מולם את כל הדפים. על כל אחד מהילדים להכין מספר מסוים של אלמנטים על פי רובריקות משתנות. אנשים, מקומות, אותיות, מספרים, ריהוט, נעליים. כל מה שתבחרו. את השלל תוכלו לאפסן במגירת הציורים כדי שישמש ליצירת מופת הבאה שתיזרק לפח במהרה. 

במקום לעטוף בהם דגים צילום: shutterstock

 4. ארמון בסלון

קחו נשימה עמוקה. יש מצב שתצטרכו לכבס מחדש את כל הטקסטיל הביתי שלכם, וזה בסדר גמור. הורידו את כל שמיכות הפוך מהארון הגבוה בחדר השינה, הוסיפו גם כריות ישנות של הסוכה ושמיכות פיקה מפוקפקות מהמושב האחורי ברכב, עוד קצת אטבים מחבל הכביסה והנה לכם כל המצרכים לבניית ארמון מהסרטים. כדי למנוע לחץ מיותר, פנו את עצמכם מהאזור והניחו לילדים לגרור ספות, להדביק אטבים לכיסאות ולתלות שמיכות מעל החלונות. 

לרוב זה יהיה מבולגן ורועש יותר מהאידיאליה שבתמונה

לרוב זה יהיה מבולגן ורועש יותר מהאידיאליה שבתמונה צילום: shutterstock

5. סדר במגירת הפלסטיק

גם כאן מדובר בשימוש בכוח עבודה זול ומשועמם. גם אצלכם המגירה של קופסאות הפלסטיק כבר לא נסגרת מרוב בלגן? תנו לילדים למיין ולהתאים לכל קופסא את המכסה שלה. המהדרים במצווה יכולים אפילו לנסות להרכיב מגדל גבוה מכל קופסאות הלוק אנד לוק. יתכן שבסיומה של המשימה תצטרכו לרחוץ את כל הכלים מחדש, אבל אל דאגה, בדיוק בשביל זה יש לכם קערה עם מי סבון במרפסת. 

אין סיכוי שהקופסאות שלכם בבית כל כך נקיות

אין סיכוי שהקופסאות שלכם בבית כל כך נקיות צילום: shutterstock

6. עבודה משרדית 

המקלדת של המחשב הישן מאיימת ליפול מעל הארון? העכבר הישן בלי הסוללות שוב הגיע באורח פלא למגירה של העטים בסלון? לכולנו יש פריטים ישנים ולא שימושיים מעולם הטכנולוגיה, כולל הסמארטפון הישן מסוף י"ב שהיה אמור לעבור לאח הקטן ובסוף נתקע אצלכם. תנו לילדים את ההזדמנות לשחק במגרש של הגדולים. הכריזו על יום משרדי, והעבירו לסלון את כל המוצרים הלא שימושיים שתופסים לכם מקום. הם ילמדו את עצמם להקליד, ידברו שעות עם עצמם בטלפון, ויקשקשו ביומן של הבנק משנת תשע"ג. בונוס: תנו להם לצייר תגי שם על כרטיסי מועדון ישנים. 

נסו להתעלם מרעש החבטות במקלדת

נסו להתעלם מרעש החבטות במקלדת צילום: shutterstock

7. קוביות קרח צבעוניות 

הכינו מראש שלוש קערות של פירות חתוכים לקוביות ופנו את עצמכם מהמטבח. המשימה של הילדים היא להכין כמה שיותר קוביות קרח צבעוניות באמצעות קצת מים ופירות. אפשר להשתמש במגשי פלסטיק בצורות שונות, ולהוסיף גם לימון ונענע. יתכן בהחלט שכאשר תחזרו למטבח תגלו שהרצפה דביקה, השולחן רטוב והילד ספוג, אבל למי אכפת. הקפיאו את קוביות הקרח, והנה לכם גם תזכורת לשתות הרבה ביום קיץ חם. 

במציאות זה יהיה פחות יפה, מבטיחים

במציאות זה יהיה פחות יפה, מבטיחים צילום: shutterstock

8. לילה בתיאטרון 

הפעילות הבאה מיועדת לילדים גדולים יותר, אבל גם האחים הקטנים יכולים לקחת חלק פעיל. במשך כל שעות היום הארוכות הילדים מתכוננים להצגה מפוארת שתעלה הערב בסלון שלכם. הם ישננו שורות, יגלמו דמויות מול המראה ויגזרו תפאורה מהווילון הישן במחסן. גם כיבוד הם יכינו להופעה המרשימה שלא הייתה מביישת הצגה בתיאטרון הבימה, וכוסות עם פופקורן חצי שרוף ימתינו לאורחים על השולחן בסלון. העלילה יכולה להשתנות כאוות נפשכם. אפשר להתבסס על סיפורים קלאסיים ממדף הספרים, כך שתוכלו לצפות בעיבוד מחודש של מעשה בחמישה בלונים או האריה שאהב תות. הורים משקיעים במיוחד מוזמנים לכתוב מחזה קצר, להדפיס, ולתת לילדים הזדמנות להציג סיפור חדש. האמיצים שבינינו מוזמנים לבצע חלוקת תפקידים לבמאי, אחראית תפאורה, שחקנית וסדרנית. 

יש מצב שתצטרכו לרשום את האמצעי לחוג משחק בשנה הבאה צילום: shutterstock

9. יצירות מנייר 

חנויות המקסטוק השונות מספקות לכם שפע של אפשרויות ליצירה עם הילדים. חרוזים, גואש, דפי צביעה, קלקר, ערכה להכנת סבון ונייר קרפ צבעוני. רק תבחרו. תוכלו לפרוש את כל האפשרויות על השולחן הגדול בסלון ולהניח לילדים להכין כמה שיותר יצירות, ככל שעולה על רוחם. מגדילי הראש שבחבורה יבטיחו כי היצירות היפות ביותר ישמרו לקישוט הסוכה. כדי להימנע מאבל על המפה היפה שהוכתמה בטושים, הכי בטוח להניח מפת ניילון מראש. 

"מאוד יפה הילד שציירת על המפה"

"מאוד יפה הילד שציירת על המפה" צילום: shutterstock

10. ארוחת צהריים 

אתם לא תרצו לעשות זאת. קרוב לוודאי שתתחרטו ברגע שתסכימו, אבל במצב הנוכחי תעשו הכל בשביל שעתיים של שקט כדי לעבוד כמו שצריך. תנו לילדים להכין את ארוחת הצהריים הפעם. כמובן, אין צורך להגזים ולאפשר לילד בן חמש לדפוק שניצלים או לחתוך עגבנייה, אבל הם יכולים לעשות דברים אחרים. לערוך שולחן, לקפל מפיות, למעוך את הפירה במזלג. הבכורה יכולה אפילו להכניס לתנור שניצל תירס קפוא, ולדחוף למיקרו צ'יפס מוכן. גם את הכלים המלוכלכים הם יכולים לשטוף בעצמם, קערה עם מי סבון כבר מוכנה במרפסת. 

אצלכם זה יהיה מלוכלך יותר

אצלכם זה יהיה מלוכלך יותר צילום: shutterstock