"יָאִיר מְשַׁתֵּף וְעַל הַסּוֹד מְוַתֵּר": הספר שמדריך ילדים איך לדבר על פגיעות מיניות

ספר ילדים חדש שכתבה שני מרצבך מזמן שיח פתוח בין הורה לילד, ונועד להגביר את מודעות הילדים לשמירה ולהגנה על גופם ועל פרטיותם

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/22 10:32 כ באדר ב'

"יָאִיר מְשַׁתֵּף וְעַל הַסּוֹד מְוַתֵּר": הספר שמדריך ילדים איך לדבר על פגיעות מיניות
צילום: יחצ

בתקופה האחרונה רבים הסיפורים המזעזעים על פגיעות מיניות מבעלי סמכות שונים במגזרים השונים. לסיטואציות המורכבות הללו מלווה פחד, בושה, הסתרה והאשמה עצמית של הנפגעים. יחד עם זאת, עדיין קיים חוסר מודעות גדול בתחום, ובדיוק לזה כיוונה המחברת שני מרצבך, יועצת חינוכית ותיקה, בספררה החדש שיצא לאור בקיץ האחרון. 

ספר הילדים, "יָאִיר מְשַׁתֵּף וְעַל הַסּוֹד מְוַתֵּר", עוסק במתן כלים לילדים לשמירה והגברת המוגנות האישית שלהם, באמצעות ציורים ואיורים. הסיפור שעבר הנחיות של אנשי מקצוע רבים, כתוב בגובה העיניים ומונגש לקורא הצעיר באמצעות חריזה נהדרת ומקצב קולח. 

צילום: ללא

צילום: ללא

הספר מדגיש את החשיבות הרבה שיש לשיתוף, ומזמן שיח פתוח בין הורה לילד, שבכוחו לסייע לילד לפתוח את סוגר ליבו, ועל ידי כך להקל עליו את מצוקתו בהתמודדויות שונות שהוא חווה.

 "את ההשראה לכתיבת הספר קיבלתי מההצגה 'שח-מט', שכתבה פנינה לוין, אימו של יהונתן ז"ל שנפגע מינית כשהיה בן 12 ונצר את סוד פגיעתו במשך כ- 23 שנים", מספרת מרצבך, "שנה לאחר גילוי הסוד פרצה בגופו מחלת הסרטן שממנה נפטר. ההצגה דחפה אותי להצטרף למימוש צוואתו של יהונתן ולתת יד בהפצת המודעות לפגיעות מיניות".