"עד עולם": נחשף מנגנון ההשתקה סביב חיים ולדר

בחלק השני של תחקיר המקור ברשת 13, נחשף כיצד פעל חיים ולדר כדי להשתיק את רומי שוורץ,  גיבורת הפרק, וכיצד נעשה ניסיון לחדשו תמורת מאות אלפי שקלים. הרב שמואל אליהו: "רמסו אותך פעמיים" 

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 15/03/22 18:16 יב באדר ב'

"עד עולם": נחשף מנגנון ההשתקה סביב חיים ולדר
חיים ולדר, צילום: צילום עצמי, ויקיפדיה

לפני מספר חודשים שם קץ לחייו הסופר החרדי הנערץ חיים ולדר, זאת לאחר שורת עדויות המייחסות לו לכאורה עבירות מין חמורות בצעירות. כזכור, בתחקיר שנערך על ידי אהרון רבינוביץ' ושירה אלק בעיתון "הארץ" נאספו עדויות של שלוש נשים, אשר מספרות כי לאורך שנים ארוכות חוו פגיעה מהסופר, שניצל את מעמדו הבכיר לאחר שהן הופנו אליו לטיפול על ידי רבנים ואנשי חינוך.

לאחר שבשבוע שעבר שודר תחקיר "המקור" של רשת 13 בנושא, הערב (ג') ישודר חלקו השני, שעוסק במנגנון ההשתקה של חיים ולדר, אשר השקיע מאמצים כבירים כדי להשתיק את התלונות שהתקבלו לאורך השנים. בתחקיר ייחשף כיצד נחתם הסכם השתיקה עם רומי שוורץ,  גיבורת הפרק, כיצד נעשה ניסיון לחדשו תמורת מאות אלפי שקלים, וכן יובא סיפור על אישה נוספת שהותקפה לכאורה על ידי ולדר וקיבלה 200,000 שקלים על מנת לשתוק. 

הרב שמואל אליהו: "רמסו אותך פעמיים" 

המתלוננת, רומי שוורץ, אף סיפרה על תחושותיה בעקבות השידור, ובראשית דבריה ציטטה את הרב שמואל אליהו, רבה הראשי של צפת, שפעל רבות בנושא. "רמסו אותך פעמיים, פעם אחד בסיפור ופעם אחת שהשתיקו אותך". 

עוד סיפרה, "הייתי בכלא כפול כלא של הפגיעות עצמן וכלא של השתקה  של שנים. הערב ישודר החלק השני של סרטה של ענת גורן המדהימה שמלווה אותי במסע יציאה אל האור. הפרק יחשוף את המנגנון האפל והדרקוני שעמדתי מולו. כוחות של השתקה, של איום בתביעות, השמצות, תשלום לאנשים על מנת שיכפישו את שמי וישקרו. יש גם תקווה, מתחילה תנועה של שינוי. זה צף ועולה עכשיו בשיח הציבורי, ברשת, בהפגנות, ואף אצל חלק מחצרות הרבנים. אפשר לרפא את החולי הזה כשנדבר על זה, לא כשנשתוק את זה. הערב נגרש עוד קצת מהחושך ב21:15, ביחד נייצר שינוי". 
 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן