יוצאים לחופשה בלי הילדים? כך תעשו את זה נכון

החופשה הזוגית הכרחית, רק אבא ואמא, שני אנשים מבוגרים, החברים הכי טובים שמתפנים בימים אלה נטו לחברות שלהם. בשביל שחופשה כזו תצא לפועל צריך להתארגן בהתאם

חדשות כיפה אורה פולק 16/11/21 22:37 יב בכסלו התשפב

יוצאים לחופשה בלי הילדים? כך תעשו את זה נכון
צילום: shutterstock

החופשה הזוגית של אבא ואמא הכרחית עבור ההובלה ההורית שלהם בשגרה. כל זוג הורים חייב לעצמו כל כמה חודשים לעצור ולהתמלא בכוחות. חייב. בחופשה הזוגית, שלא חייבת להיות ארוכה מאוד, (גם שלושה ימים יכולים לספק את התוצאה המתבקשת), ההורים יצרו לעצמם אי של ניתוק בתוך היומיום של המשפחה והעבודה. 

שלושה ימים בהם לא עונים לשיחות טלפון מהעבודה, התקשורת עם הבית היא מינימאלית והמיקוד כולו עובר לגזרה הזוגית. בימי החופשה הזוגיים אנחנו נתפנה לכייף שלנו ביחד, כל זוג ומה שעושה לו את הכיף. נתפנה ונהנה מכך שאנחנו לא צריכים להיות נותני שירותים לאף אחד, לא כביסה, לא בישול, לא ארגון הבית, לא עזרה בשיעורי הבית, כלום.

רק אבא ואמא שהם בעצם שני אנשים מבוגרים, הם החברים הכי טובים שמתפנים בימים אלה נטו לחברות שלהם. בשביל שחופשה כזו תצא לפועל ההורים צריכים להיות בטוחים בכך שהחופשה הזוגית היא צורך הכרחי עבורם, וממילא כל המאמץ וההתארגנות לקראת החופשה משתלמים ומצדיקים את עצמם, ויש מאמץ ויש התארגנות לא מעטים.

קודם כל, צריך לדאוג שמישהו יהיה בבית ויתפוס פיקוד על הנעשה בזמן שאתם לא שם, המישהו הזה חייב להיות אדם שאתם סומכים עליו לגמרי ושלילדים נעים להיות במחיצתו. אחר כך צריך לדאוג שיש מענה להקפצות לחוגים או חברים, או לבטל את הלו"ז הקבוע לטובת הימים בהם לא תהיו.

ובסוף בסוף צריך לוודא שאתם ההורים מתכוננים לחופשה שלכם, שהזמנתם מקום, שאתם יודעים בגדול מה אתם הולכים לעשות ואיך ימי החופשה הולכים להיות מנוצלים כמו שצריך. חשוב לזכור – כשאבא ואמא שמחים ודואגים למלא את המצברים של עצמם, הראשונים להיות מתוגמלים מכך הם הילדים שזוכים בהורים חיוניים ושמחים.

ברור שהכי קל יהיה לוותר על החופשה ולא להתעסק בפתרונות המורכבים לזמן שלא תהיו, הכי פשוט לדחות או לשכוח מהצורך החשוב הזה ולטבוע ביומיום אבל זה הכי נכון ואם נדייק זה הכי לא נכון. יציאה לחופשה, כאמור, כרוכה במאמץ ובהתארגנות אבל הורים שאוהבים את עצמם ואת הילדים שלהם יודעים שהיא נחוצה ושאין שום אפשרות לוותר עליה לטובת כולם.

עוד משהו שחשוב לזכור, ברגע שתניעו את הרכב לכיוון היעד שבחרתם לעצמכם לחופשה, הנחת תשתלב בתוככם, פתאום תצליחו לנשום עמוק יותר, פתאום הלחץ היומיומי ירד ועד הערב הראשון אני מבטיחה שלגמרי תכנסו לאווירת החופשה ותשאירו מאחור את כל המאמץ וההתארגנות שנדרשה מכם לקראת היציאה לחופשה.

זה מתוק כל כך ונצרך כל כך. אז מתי החופשה הבאה שלכם? 

אורה פולק

מומחית להורות וטיפול רגשי בגיל הרך