4 הצעות כיצד להעביר את הצום עם הילדים

צום יום כיפור הוא הצום המאתגר ביותר להורים, מצד אחד הרצון להתפלל, מצד שני החולשה שבאה עם ההמנעות מאוכל ושתיה ועל כל זה מתעלה גם ההפעלות של הילדים. אז איך עוברים את הצום בטוב עם הילדים?

חדשות כיפה דניאל וייס 14/09/21 13:11 ח בתשרי התשפב

4 הצעות כיצד להעביר את הצום עם הילדים
צילום: shutterstock

צום יום כיפור ממש כבר כאן, התכוננתם מראש, שתיתם מים, ארגנתם סעודה מפסקת משביעה ומלאת ערכים תזונתיים ואפילו עשיתם התרת נדרים. מה עכשיו? מתכוננים לשהות ארוכה עם הילדים. בניגוד לשנים קודמות, השנה, כמו בשנה שעברה, הילדים לא יוכלו להיות בבית כנסת, מה גם שהם ממצים מאוד מהר את השהות בו וכדאי פשוט להתארגן מראש עם רעיונות להפעלת הילדים בהם אתם ההורים מוציאים מינימום אנרגיה.

טובים השניים מן האחד
המטרה היא להקיף את הילד בכמה שיותר חברים טובים שהוא מסתדר איתם טוב אבל במינימום בלאגן. זאת אומרת ששניים/ שלושה חברים זה די והותר. ועדיף כאלו שאתם יודעים מראש שמסתדרים טוב עם הילד שלכם ויוכלו להעסיק אחד את השני בנחת ולתת להורה לנוח או להתפלל. כדי לתת לילדים את האפשרות באמת להעסיק אחד את השני, הכינו מראש את המשחקים שהם אוהבים לשחק בהם, שיהיו נגישים. המטלה של סידור כל משחק לפני פתיחת המשחק השני גם היא הפעלה טובה להעביר איתה את הזמן. אל תוותרו עליה. וקבעו מראש עם הילדים והחברים שלהם שאלו הם תנאי המשחק בבית. כדאי גם לקבוע מראש עם הורי החברים מתי הם באים ומתי הם הולכים על מנת שיהיה לכם לו"ז מסודר וגן הילד ידע מה הלו"ז לאותו היום.

צילום: shutterstock

אם אני בצום, שכולם יאכלו
הכינו מראש את ארוחות הבוקר וצהריים, חטיפים ופירות למהלך הצום. על מנת שלא תצטכו לעמוד ולחתוך, לקלף, לערבב וכו' הכינו את כל האוכל מראש, אם הילד רעב, הוא יכול פשוט לגשת לקערה של הפירות החתוכים מראש ולקחת לו. גם את ארוחת הצהריים הכינו מראש על מנת שכל מה שיוותר לכם לעשות זה לחמם ולהגיש.

תורנות שמירה
קבעי עם בחורה צעירה שלא צמה שתבוא אליכם בשעות שאתם מזהים שתהיינה הקשות ביותר ובקשי ממנה לעשות בייביסיטר על הילדים. כך, תוכלו לנוח, והיא תשחק איתם במשחקי הקופסא המקומך. השירות אומנם בתשלום, אך מומלץ ביותר להתארגן מראש על אחת כזאת.

צילום: shutterstock

באתי לעזרת חבר
קבעי עם חברה טובה שיש לה ילדים בגילאי הילדים שלך שעות בהן הילדים שלה אצלכם, משחקים ומעבירים את הזמן ושעות שהילדים שלך אצלה. כך הזמן יעבור יותר מהר כאשר הילדים מפעילים אחד את השני וגם שינוי המיקום מהבית שלכם לבית החברה יעשה לילדים תחושה של שינוי אווירה ולך זה יתן שעה שעתיים של שקט.

שיהיה צום מועיל והרבה נחת