חול המועד בספר המדבר של גוש עציון - הצעות לפעילויות לכל המשפחה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 28/03/21 22:19 טו בניסן התשפא

חול המועד בספר המדבר של גוש עציון - הצעות לפעילויות לכל המשפחה
מטיילים בגוש עציון, צילום: שלומי פלד-הרודיון, תיירות גוש עציון

אחרי שנה שבילינו בה מספיק זמן בבית, נעים בין הסלון למטבח, הגיע חג החירות לפצות על כל הסגרים והבידודים, ומשמיים פינקו אותנו ב 5 ימי חול המועד. אז השנה רובנו נשארים פה בארץ בלי יותר מדי אופציות לחו"ל, אבל מי צריך את אירופה הקלאסית או צפון אמריקה, כשיש לנו הכל פה במרחק נסיעה קצרה. אתם בטח מגחכים לעצמכם ותוהים איפה אפשר למצוא מספיק מקום בחול המועד, בלי פקקים, קרוב לכל נקודה בארץ, שמספק מגוון של אטרקציות ובילויים שווים לכל כיס?

ובכן, שימו וייז לגוש עציון ובואו. בזמן שכל עם ישראל יעמוד בפקקים, אתם כבר תתפננו לכם בגוש עציון. היתרון הגדול פה הוא בדיוק החיסרון של כל שאר המקומות בארץ, בטח בתקופה הזו- 15 דק' מירושלים ו 45 דק' מהמרכז, התנועה זורמת, חניה בשפע ובכל מקום, הכל מאובטח ורגוע, כל האתרים והאטרקציות נמצאים במרחק קצר אחד מהשני- ככה שאפשר להספיק פה ביום אחד מה שלא עושים בצפון בשבוע שלם, והשילוב הנהדר בין אטרקציות תיירותיות לטבע פראי.
 

מטיילים בגוש עציון

מטיילים בגוש עציוןצילום: שלומי פלד-הרודיון, תיירות גוש עציון

מטיילים בגוש עציון

מטיילים בגוש עציוןצילום: שלומי פלד-הרודיון, תיירות גוש עציון

רק בגוש עציון תוכלו למצוא מעיינות ולידם מסעדות, יקב בוטיק ליד אומגה משוגעת, מסלולי הליכה ואיזור תעשייה, אתרי מורשת ואפילו קניון. בגוש עציון יש מענה לכל משפחה והשיגעון שלה, ולהוציא את כולם מרוצים- גם הבן שאוהב אקסטרים ואת אחיו שאוהב לנגן בגיטרה ביער, גם האבא שרוצה להתרענן במים צלולים, וגם לאמא שרוצה לשבת במסעדה איכותית. 

כאחד ששירת בגוש, חשבתי עד לא מזמן שאני מכיר פה כל פינה. מסתבר שתנופת הבניה והתיירות פה היא כ"כ אדירה, שהקורונה לא עצרה אותה אלא בדיוק להיפך-  היא נתנה לכולם פה את ההזדמנות להתמקצע יותר בשביל לשנות את פני התיירות בישראל. גוש עציון של היום היא לונה פארק של טבע, שמשלב בין אדם וסביבה באופן מושלם והרמוני. אז בפסח הזה, בוחרים פעם אחת משהו בטוח, אחרי 4 פעמים שכבר נכשלנו- בוחרים בגוש עציון. השנה הכינו לכם בגוש חגיגה של חירות, כזו שתוציא אתכם מהבית אבל לא תרצו לחזור לשם. אל תדאגו, גם לזה מצאנו לכם פיתרון. היום דווקא נהיה באיזור ספר המדבר, מזרח הגוש. וכמו שאתם מתארים לעצמכם את המזרח, בדיוק כמו בהודו, כאן הזמן נע לו באיטיות, והנפש נפתחת. אתם מוזמנים להיכנס ליום שיחזיר אתכם לשפיות, ועם מגוון אטרקציות. 

מטיילים בגוש עציון

מטיילים בגוש עציוןצילום: שלומי פלד-הרודיון, תיירות גוש עציון

אפשר להתחיל את היום בגן לאומי הרודיון, שם רשמי מדי לארמון הפרטי של המלך הורדוס, שם תוכלו לחגוג עם אומני רחוב, שחקנים ונגנים. ההורדיון מרחוק נראה כמו סתם הר, אבל רק כשעולים לפסגתו, מתגלה הקסם למטה. אם כבר הייתם שם, אתם יודעים כמה מיוחד המקום הזה, אבל תופתעו לגלות על הממצאים החדשים שנפתחו לביקור באתר: גרם המדרגות המפואר וגם מסדרון הקשתות המונומנטלי, ואל תפסחו על התערוכה המוצבת בבורות המים. צוות השימור של האתר יזמין את הילדים להתנסות בשימור ארכיאולוגי ומדריכים ממיזם משרד התיירות יחכו רק לכם.  
שעות פתיחה: א'-ש'- 8:00-18:00 יום ו' וערב חג- 8:00-16:00.
טלפון: 02-5953591| 02-5953592 

אז אחרי שביקרנו בהורדיון, ואם אתם כבר באיזור- תקפצו לאחד מיישובי מזרח הגוש, שידועים בהכנסת האורחים שלהם ובאווירה המיוחדת. אני באופן אישי מת על תקוע. יש שם אווירה שלא תמצאו בשום מקום אחר בארץ, מיקס של אנשים ודעות, שנע על הציר שבין צפון הודו ומזרח אירופה. אל תפספסו שם את חוות הפטריות המעולה, את הדבש הטעים של אורי, ואם תחפשו טוב תגלו גם כמה טיפולים הוליסטיים שיחדשו לכם את הנפש והגוף. ביער תקוע יתקיים בחול המועד פסח פסטיבל סיפורי יער- שישלב סדנאות אמנות מהטבע, מוזיקה ושחקנים מקומיים. הכל פה מאושר ע"פ התו הסגול ומיועד לכל המשפחה. בימים שני-שלישי ט"ז- י"ז ניסן (29-30/3) בין השעות
10:00-13:00, 15:00-18:00
טלפון לבירורים: 02-9933863

מטיילים בגוש עציון

מטיילים בגוש עציוןצילום: שלומי פלד-הרודיון, תיירות גוש עציון

 ואם חשבתם שתקוע של מעלה היא משהו מיוחד, חכו שתרדו לתקוע של מטה- מערת החריטון שנמצאת בנחל תקוע. הנופים בדרך לשם אמנם עוצרי נשימה, אבל חכו שתיכנסו לתוך המערה הקרסטית הארוכה והגדולה בישראל. מדובר במערכת מערות ארוכה, שיש הטוענים שמסתיימת בים המלח. אבל אנחנו רוצים להישאר בגוש עציון, ובכל מקרה- אל תיכנסו למערה בלי ליווי מדריך צמוד שמכיר את השטח, עדיף עם חיבלול והודעה לחבר אחראי שיודע מתי נכנסתם, ושידאג אם לא יצאתם.
לאחר שיצאתם בשלום כמו הכהן הגדול מקודש הקודשים ביום כיפור, מאובקים ושמחים, זה הזמן לאטרקציה הבאה שהילדים לא יפסיקו להודות לכם.. והאמת? אתם תהנו לא פחות... 

החיות של שלמה- שנדמה שהבחור שדד גן חיות שלם. לא יודע לכמה ממכם יצא להחזיק לטאת כח בגודל של מעל 2 מטר, נחש באורך של 4 מטר ועכביש טרנטולה ענקית. מכיוון שאני מעריך שיש כמה מפה שלא בעניין של עכבישים או נחשים, תוכלו גם סתם ללטף ארנבות ואפרוחים, להאכיל גמל ולרכב על חמור. בכל מקרה יש אצל שלמה מעל 100 מינים של בע”ח מהארץ והעולם. 25 ₪, ואתם בפנים. 
א'-ה'- 10:00-19:00 ו'- 10:00-13:00
טלפון: 055-6660897 

רגע לפני סיום של יום מלא חוויות אל תוותרו על רכיבת סוסים עם נוף מרהיב למדבר..  עם כל המשפחה או בזוג- חוויה מרגשת ונהדרת כאחד. רק תתאמו עם מרים, ותבקשו ממנה שתכין לכם את דיוויד, סוס הפרא. מרים גבסו- 052-6636125. 

מטיילים בגוש עציון

מטיילים בגוש עציוןצילום: שלומי פלד-הרודיון, תיירות גוש עציון

מטיילים בגוש עציון

מטיילים בגוש עציוןצילום: שלומי פלד-הרודיון, תיירות גוש עציון

למי שרוצה קצת לצאת מתקוע, יכול לחזור רגע להורדיון- כמו שאמרנו, הכל קרוב אחד לשני, ולעלות על הסוסים בחווה של שדה בר, אחד היישובים הרומנטיים בגוש. פה אפשר לרכב על סוסים במחיר שווה לכל נפש, בין 30 ל- 180 ₪ לאדם, וכמובן לתאם מראש עם דבורה או טליה. טלפון: דבורה: 054-9059376  | טליה: 054-8004524  |  02-5020188 (שלוחה 5). 

בגוש עציון יש מבחר רב של צימרים ואתרי לינה המותאמים לזוגות, משפחות במחיר שווה לכל נפש!
המלצה שלי.. את הלילה תעבירו בגוש עציון ומחר תקומו רעננים ליום נוסף של חוויות בגוש עציון עם מגוון רחב של אטרקציות ופעילויות לכל המשפחה!!

כל הפרטים בתיירות גוש עציון: 02-9933863, www.etziontour.org.il