4 טיפים להורים - ממה צריך להיזהר לקראת פורים?

איך נשמור על הילדים בחגיגות פורים? ד"ר מיכאל בן אקון, מנהל מערך הילדים בבי"ח לניאדו, עם ארבעה טיפים מצילי חיים

חדשות כיפה ד"ר מיכאל בן אקון 16/02/21 19:15 ד באדר התשפא

4 טיפים להורים - ממה צריך להיזהר לקראת פורים?
פורים, ארכיון, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

חודש אדר הוא חודש של שמחה. מזג האוויר החורפי מתחיל להשתנות לטובת מזג אוויר אביבי יותר. הימים הולכים ומתארכים ואווירת ימי הפורים העליזים עוטפת את כולנו, ילדים ומבוגרים. תפקידנו כהורים הוא לוודא שהחגיגות הללו ימשיכו להיות שמחות ללא חבלות (תרתי משמע) בשמחה זאת.

לשם כך עלינו להיות מודעים לסכנות שונות שעלולות חלילה לפגוע בילדים בימים אלו.

1.קורונה: עדיין לא עזבה אותנו לצערנו הרב, בתקווה שבקרוב מאוד נצא ממצב זה, שנכפה עלינו לפני מעט יותר משנה. עדיין אנו נדרשים לכל אמצי הזהירות - מסיכה על הפנים, להקפיד להתחסן (כמובן – כוונתי להורים ולילדים מעל גיל 16, לפי התוויות החיסון של משרד הבריאות) למי שעדיין לא התחסן ועדיין לשמור על ריחוק חברתי. בפורים זאת גזירה שקשה לעמוד בה - משלוחי מנות והרבה מסיבות פורים. אך אם נזכור - בפורים שעבר מספר רב של אנשים נדבקו במהלך אירועי הפורים. השמירה על ההנחיות הללו הינן חשובות במיוחד, לאור העלייה בתחלואה אצל צעירים, בעקבות התפשטות המוטציות השונות.

2.נפצים: בסופ"ש האחרון שמענו על נער בן 16 מירושלים שהדליק נפץ הידוע בשם "רמאדן" שהוא פופולרי מאוד בימי הפורים. הנפץ התפוצץ לנער בפנים. רסיסים רבים עפו לעיניו ופניו. הנער נזקק לטיפול בבית החולים עקב הפגיעות המרובות. מה שעצוב במקרה הזה הוא שאב המשפחה הזהיר כל השנים את ילדיו ואסר עליהם לשחק בנפצים, כיוון שבילדותו חבר טוב שלו איבד מספר אצבעות בפורים. חשוב שנזכור שהפיצוץ מתרחש בפתאומיות ואין התרעה מוקדמת לכך.

3.כוויות: שכיחות מאד בפורים מכמה סיבות. חלק מהתחפושות בעיקר מחברות לא מוכרות, עשויות מחומרים זולים ודביקים, כך שבכל מגע אקראי קרוב לאש או מקור חום הם נדלקים במהירות וגורמים לכוויות קשות. הנפצים שכבר הוזכרו וכל מיני זיקוקים או משחקים דליקים אחרים עלולים לגרום לכוויות בעיקר בגפיים ובפנים.

4.הרעלת אלכוהול: הרבה אנשים, בעיקר בני נוער, שותים כמויות מופרזות של אלכוהול בפורים. צריך לזכור שבני נוער שלא רגילים לשתות עלולים לסבול מהרעלת אלכוהול, לאחר שתיה של כמויות קטנות של אלכוהול. בנוסף לסכנה מעצם ההרעלה הנגרמת מאלכוהול, יש סכנות משניות משכרות כמו נפילות וחבלות שונות, התייבשות מהקאות וכו'.

לסיכום, משנכנס אדר מרבים בשמחה וכך רצוי שיהיה. נזכור להיזהר מהסכנות שחלקן צויינו במאמר זה כדי שלא נפגום בשמחת החודש והפורים. פורים שמח!

ד"ר מיכאל בן אקון, מנהל מערך הילדים בבי"ח לניאדו

צילום: דוברות לניאדו

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן