תשעים שנה, לך תזכור

יותר מ-600 בוגרות מכללת אפרתה הגיעו לכנס לרגל תשעים שנה למכללה בבנייני האומה בירושלים, בוגרות בנות תשעים לצד בוגרות בגילאי העשרים. צפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/14 15:13 כט בסיון התשעד

תשעים שנה, לך תזכור
יונתן בן חיים, צילום: יונתן בן חיים

יותר מ- 600 בוגרות מכללת אפרתה (בעבר - סמינר מזרחי) הגיעו השבוע לכנס לרגל תשעים שנה למכללה בבניני האומה בירושלים. בוגרות בנות תשעים לצד בוגרות צעירות, התרגשו במפגש מחזור ליד תמונות המחזור שלהן, הצטלמו ונזכרו.

צפו:

[embed]

]

בשיא הערב - זכתה בוגרת המכללה, גב' יפה מקובסקי, בתואר "יקירת אפרתה" על מפעל חינוכי יחודי שלו היא מקדישה עשרות שנים - בית הספר לילדים המאושפזים לתקופות ארוכות, בבית החולים שערי צדק.

נחמה מיכאלי בוגרת שנת 1949 , סיפרה על לימודים בצל המנדט הבריטי תוך כדי סיוע למחתרות ונזכרה במורות הדגולות שלה שכבר הלכו לעולמן, המורה האגדית לתנ"ך, נחמה ליבוביץ והמשוררת זלדה "המורה לציור" והוסיפה - "אלו היו ימים מיוחדים".

אחרי תפילה ופרקי תהילים למען הבנים החטופים, ראש העיר, ניר ברקת בירך את הבאות " אני מכיר את בוגרות אפרתה כמורות מסורות, יצירתיות, אכפתיות והן חלק ממי שנושאות את החינוך בישראל. פרופ' ישראל רוזנסון, ראש המכללה התרגש וסיפר על חשיפת התלמידות לעבר מפואר שמחייב עתיד מבטיח, "מסורת אחת ברורה מובילה את המכללה כבר תשעים שנה - יחס אישי וקשר משמעותי עם התלמידות".ד"ר צבי גסטוירט, מנהל המכללה בעבר, החמיא למורות שמצליחות ללמד משהו במדינה שבה "כל יום תוכניות לימוד חדשות ופרשיות חדשות בכותרות". יו"ר עמותת אפרתה, שלום אטלס, ציין כי מורות של אפרתה ניתנות לזיהוי באופן פשוט - "הן לא שוכחות אותך גם אחרי שלושים שנה".

שר החינוך שי פירון בברכה מצולמת איחל למכללה "לפחות עוד תשעים שנה של יצירה חינוכית". נח גרינפלד - מנהל האגף להכשרת עובדי הוראה במשרד החינוך, אמר כי "המורות של אפרתה הן - זן מיוחד". סמנכ"ל המכללה, מיכל נדב, זכתה להוקרה על הובלת האירוע. גולן אזולאי הופיע בקטעי משחק על המכללה ויונתן רזאל הוביל שירה בציבור של המורות שזכו בשי אלבום מהודר עם פריטים מההסטוריה של המכללה.