שר שלום ג'רבי על התקרית בין חולדאי לבת השירות: אינה מייצגת את השקפתו

שר שלום ג'רבי מתייחס למקרה שפורסם ב'כיפה' ואומר על חולדאי כי "השירות לאומי קרוב לליבו". לצד זה הוסיף ג'רבי כי תרומת המתנדבות לשירות הלאומי אינה פחותה "מתרומתם של רבים המשרתים את המדינה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/09/16 12:53 א באלול התשעו

שר שלום ג'רבי על התקרית בין חולדאי לבת השירות: אינה מייצגת את השקפתו
ששון תירם, צילום: ששון תירם

בשבוע שעבר פורסם ב'כיפה' אודות מפגש בין ראש עיריית ת"א, רון חולדאי, לבין בת שירות לאומי, שהסתיים במפח נפש עבור הצעירה. היום, הגיב למקרה, ראש השירות לאומי-אזרחי, שר שלום ג'רבי, שיצא להגנת חולדאי.

בפוסט שפירסמה חברתה של הצעירה, היא כתבה: "אני מתנדבת בשירות לאומי בתל אביב, וחברה בדירה שלי שגם מתנדבת בתל אביב בבית ספר אחר, חזרה מזועזעת". ע"פ הפוסט, אותה צעירה חשה עלבון מצידו של ראש העיר כשהוא "שאל אותה למה היא נמצאת בבית הספר ולא מתגייסת לצבא". לדבריה, חולדאי אף שאל אותה בזלזול מדוע היא צריכה להיות נבדלת ולא להתגייס לצבא וכי הוא "התחיל להשמיץ אותה שאיך היא מעיזה להיות נבדלת, והיא מרשה לעצמה לא להתגייס לצבא ולא לתרום למדינה".

ג'רבי אמר היום ל'כיפה': "מתוך הכרותינו עם רון חולדאי, נוכחנו בתמיכתו בנושא השירות הלאומי אזרחי הקרוב לליבו וכי המקרה הנדון אינו מייצג את השקפתו והנו אי הבנה." עם זאת הוא הוסיף כי ישנה חשיבות רבה גם לשירות לאומי-אזרחי, "במסגרות השירות הלאומי-אזרחי מתנדבים כיום למעלה מ-18 אלף צעירים מכלל האוכלוסיות בישראל: יהודים ושאינם יהודים, דתיים לאומיים, חרדים וחילונים, גברים ונשים, אשר תורמים למדינה ומשפיעים רבות בתחומים שונים. מלאכתם של המתנדבים הראויה להוקרה המלאה מצד אזרחי המדינה ואינה פוחתת מתרומתם של רבים המשרתים את המדינה". לבסוף אמר ג'רבי שהוא "קורא לכל אלו שקיבלו פטור מהשירות הצבאי מטעמים שונים להצטרף אל השירות הלאומי-אזרחי, ולהיות שותפים לחוסן החברתי ולתרומה משמעותית למדינה."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן