בת שירות לאומי יצאה ממפגש עם ראש עיריית ת"א נפגעת ומזועזעת

רץ ברשת: בסיור שערך היום ראש עיריית ת"א, רון חולדאי, באחד מבתי הספר בעיר, הוא נתקל באחת מבנות השירות הלאומי. לטענתה הגישה לו את ידה מחוסר נעימות למרות שהיא שומרת נגיעה וגם גער בה מדוע היא לא מתגייסת לצבא ומרשה לעצמה להיות 'נבדלת'

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/09/16 16:18 כח באב התשעו

בת שירות לאומי יצאה ממפגש עם ראש עיריית ת"א נפגעת ומזועזעת
פלאש 90, צילום: פלאש 90

האם ראש עיריית ת"א, רון חולדאי, חושב ששירות לאומי בשכונות מצוקה חשוב פחות משירות צבאי? ע"פ אחת מבנות השירות הלאומי בעיר התשובה היא חיובית.

אביה עטרי פרסמה היום פוסט בפייסבוק בו היא מספרת על מקרה שאירע לחברתה לדירה. "אני מתנדבת בשירות לאומי בתל אביב, וחברה בדירה שלי שגם מתנדבת בתל אביב בבית ספר אחר, חזרה מזועזעת". היא כותבת ובהמשך מסבירה מה היתה סיבת הזעזוע, לטענת חברתה ראש העיר, רון חולדאי, לחץ את ידה למרות שהיא שומרת נגיעה "ושאל אותה למה היא נמצאת בבית הספר ולא מתגייסת לצבא, והתחיל להשמיץ אותה שאיך היא מעיזה להיות נבדלת, והיא מרשה לעצמה לא להתגייס לצבא ולא לתרום למדינה".

לדברי עטרי, הזלזול והפגיעה היו קשים במיוחד לאור העובדה ש-"היא קורעת את עצמה בגרעין(גרעין שפועל בשכונת מצוקה בתל אביב ופועל יום ולילה להרמת השכונה וכל סוגי האוכלוסייה)". לאכזבתה של עטיה הסבלנות וההכלה של חולדאי נגמרים "כשזה מגיע לבנות דתיות ובנות שמתנדבות בשירות הזה ואני גם מתנדבת בגרעין, ועצוב שזאת המחשבה של ראש עיריית תל אביב על בנות השירות שעושות הרבה חיל בעיר שלו שהוא אפילו לא מודע לעשייה הענקית כאן, יש אפס סובלנות".

בשיחה עם 'כיפה' אמרה עטרי כי המקרה אירע בזמן שחולדאי הגיע לבקר בבית הספר, כנראה לרגל פתיחת השנה. לדבריה, הדברים נאמרו בפני אנשים אחרים וחברתה חשה עלבון לנוכח הזלזול שהפגין כלפיה וכלפי תפקידה.

מלשכתו של ראש עיריית, רון חולדאי נמסר בתגובה: ,"ראש העירייה הושיט את ידו באופן טבעי, אולם לא הכריח איש ללחוץ את ידו. לאחר מכן התעניין ראש העירייה בפעילותה של בת השירות הלאומי והתפתחה שיחה נעימה עמה ועם חברתה. אם נגרמה לה אי נחת כלשהי, אנו מתנצלים. נציין כי במסגרת השיחה הביע ראש העירייה את דעתו כי השירות הצבאי הינו דבר חשוב המשרת את החברה הישראלית כולה. אם הזדעזעותה של כותבת הפוסט הינה מעמדה זו של ראש העירייה אודות חשיבות השירות בצבא, אין לנו אלא להצטער על כך".