הרב בורשטיין: "הקב"ה נתן בידינו את הטכנולוגיות של טיפולי הפוריות"

הרב מנחם בורשטיין, ראש מכון פוע"ה העוסק בייעוץ הלכתי לטיפולי פוריות על פי ההלכה, מעריך כי עמדתו של הרב קנייבסקי לא תניא את הציבור מלהסתייע בטכנולוגיה על מנת להביא ילדים לעולם

חדשות כיפה אורי פולק 15/05/11 00:00 יא באייר התשעא

הרב בורשטיין: "הקב"ה נתן בידינו את הטכנולוגיות של טיפולי הפוריות"
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

"עמדתו של הרב חיים קנייבסקי מעידה על גדולתו, שעל אף שזו עמדתו בנוגע לטיפולי פוריות, הרי שהוא מחבק אותנו ואוהב אותנו ונוהג לייעץ לנו בדרך כלל בעניינים פרטיים ובשאלות הלכתיות" - כך טוען היום (א') הרב מנחם בורשטיין, ראש מכון פוע"ה העוסק בנושאי טיפולי הפוריות על פי ההלכה, בעקבות פרסום עמדתו של הרב חיים קנייבסקי.

כפי שדווח בכיפה, הרב חיים קנייבסקי, מגדולי הפוסקים, טוען בספר חדש העוסק בטיפולי פוריות והפריות מלאכותיות כי "טיפולי פוריות הם תועבה, הבנים שיצאו מזה עלולים להיות רשעים ופושעים גמורים". עמדתו ההלכתית היא שכל טיפולי הפוריות לסוגיהם השונים - אסורים על-פי ההלכה בתכלית האיסור. הרב קנייבסקי טוען בספר כי הטיפולים הללו הם "תועבה", וקובע נחרצות כי "בודאי הבנים שיצאו מזה עלולים להיות רשעים ופושעים וגרועים".

בעקבות דבריו קבע מנגד הרב יובל שרלו, ראש ישיבת פתח תקווה, כי טיפולי הפוריות הינם "מצווה גדולה" ו"מלאכת קודש" וכי באופן הלכתי כי "תיקון ליקויים והבאת הזוג הסובל למצב לו זוכים כל הזוגות המקבילים להם", זאת במסגרת פעולות כמו הפריה חוץ גופית, פונדקאות, תרומת ביצית - "הן פעולות שלא רק מותר לעשות אותן, אלא שכל השותפים בנושא מקיימים מצווה גדולה".

ואילו ראש מכון פוע"ה מעריך בשיחה עם כיפה כי עמדתו של הרב קנייבסקי, אותו הוא מגדיר "מגדולי הפוסקים ומחשובי הרבנים", לא תניא את רוב הזוגות מטיפולי הפוריות. "חשוב לזכור כי עמדתו של הרב קנייבסקי מושפעת מדעת אביו זצ"ל, אשר טען כמוהו נגד טיפולי הפוריות. מי שהולך על פי עמדתו של הרב קנייבסקי, צריך לצפות לניסים ולא להסתייע בטיפולי הפוריות. ואולם, מרבית הפוסקים מעודדים את טיפולי הפוריות", קובע הרב בורשטיין.

לדעתו האישית של ראש מכון פוע"ה, "הקב"ה נתן בידינו את הטכנולוגיות של הפריות מבחנה וטיפולי פוריות, כדי שנוכל להסתייע בהן ולהביא ילדים לעולם. מי שלא הולך על פי דרכו של הרב קנייבסקי וכן מעוניין לנסות את טיפולי הפוריות על מנת להביא ילדים לעולם, מוזמן לפנות אלינו כדי לעשות זאת על פי ההלכה".