הכנסת אורחים ועניים

למה כדאי להכניס את האחר אל תוך ביתנו? * מה זה תורם לי, מה זה תורם לחברה? * לא חכמה להתייחס למי שנעים להיות בחברתו, חייבים לרצות להיות בחברת4ו של מי שזקוק לנו, למי שנמצא בשולי המעגל

חדשות כיפה 22/12/02 00:00 יז בטבת התשסג


"יוסי בן יוחנן איש ירושלים אומר, יהי ביתך פתוח לרוחה, ויהיו עניים בני ביתך, ואל תרבה שיחה עם האשה. באשתו אמרו, קל וחומר באשת חברו. מכאן אמרו חכמים, כל זמן שאדם מרבה שיחה עם האשה, גורם רעה לעצמו, ובוטל מדברי תורה, וסופו יורש גיהנם."
עלינו להתרגל לפתוח את ביתנו לאנשים אחרים. עלינו לרצות לארחם ולכבדם בביתנו. המשנה מחנכת אותנו לחלוק את כל הטוב שיש לנו עם אחרים, להיות "מכניסי אורחים", ולתת להם להרגיש בנוח אצלך בבית.
המארח האמיתי הוא זה שמקבל לביתו כל אחד, בין עני בין עשיר, בין עולה בין ותיק, בין דתי בין חילוני, ונותן להם הרגשה טובה וחמה, מתייחס לכל אחד כרצוי בביתך, לשמוח ולשמח אותם ולדאוג לכל מחסורם. כאשר ייהנו אנשים לבקר בביתך הם ישמחו לארח אותך או אחרים בבתיהם. מסתבר שהפעולה הראשונה של הכנסת האורחים יוצרת מעגלי השפעה שבסופם אנו יכולים לשנות את האווירה בעולם.
על כן, עלינו להקפיד ולשתף את חברנו במסיבות ובטיולים שאנו מארגנים, לנסות ולסייע דווקא לחבר'ה הפחות מקובלים להשתלב בחברה להשתתף בפעילויות שלנו. בכך נעזור לאחרים להשתלב במרחב החיים, נרחיב את מעגל החברים שלנו ונגרום לכל הסובבים אותנו לרצות להתנהג כך גם בחברת אחרים.