האנשים השקטים שלנו

הם אנשים שקטים, מה לעשות. מגיל צעיר בחרו אותם אחרונים בכדורגל ושהם קיבלו הערה ביומן זה היה אירוע סנסציוני. ואם הילד המופנם היה קולני מידיי בשיעור זה אומר דרשני גדול שבדרך כלל נשאר ב´צריך עיון´

חדשות כיפה נדב גלעד 19/01/14 17:24 יח בשבט התשעד

האנשים השקטים שלנו

1.

האנשים השקטים חושבים הרבה, לפעמים אפילו יותר מידיי. רק שאין לדעת מתי מגיע ה'יותר מידיי', אז הם ממשיכים לחשוב ולחשוב, עד שהעולם מתפוצץ להם בראש והם, במקרה הטוב, הולכים לישון. במקרה הגרוע, הם כותבים על זה פעם או פעמיים. ובמקרה המזעזע הם פשוט כותבים על זה קבוע. במקום לחשוב בשקט הם מקלידים בקול רם את זעקת פיהם הדומם.

2.

הם אנשים שקטים, מה לעשות. מגיל צעיר בחרו אותם אחרונים בכדורגל ושהם קיבלו הערה ביומן זה היה אירוע סנסציוני שהגיע למהדורת החדשות הביתית בהתפרצות רעשנית לאולפן. פיקוח נפש דוחה הקול. ואם הילד המופנם היה קולני מידיי בשיעור זה אומר דרשני גדול שבדרך כלל נשאר ב'צריך עיון'.

כאלו הם האנשים השקטים, מדברים בכתב, חושבים המון. הם לא בהכרח חכמים יותר מראשי המדברים בכל מקום. אלא מה? הקולניים הסבירים לא צריכים להוכיח את עצמם ייתר על המידה. יודעים מה הם ועד כמה הם שווים יותר או פחות. המופנמים, השקטים של הגיזרה, לעומתם, נלחמים בחירוף נפש על כבודם אפילו בלי שהם עצמם יידעו על כך.

3.

הם מוכרחים לחשוב יותר עקב בדידותם ומאסת השקט שאופפת אותם, רק כדי להצדיק את הקיום שלהם כבלתי רועמים. אני אמנם לא מדבר, חושב הילד שקט של החברה, אבל יש לי המון מה למכור לכם, יקיריי. ואם האחרון טיפה בוטה במחשבתו וחסר ביטחון בעצמו, הוא ימעיט בערכם של האחרים כדי לזכות בערך עצמו. נו, שווין.

זאת דרכו של השקט לשרוד. הוא חושב ועצם המחשבה מניחה את דעתו שהוא בסדר, רק שיתנו לו לפתוח את הפה, זאת אומרת לשתוק. כי איך שנותנים לו את רשות הדיבור הוא משתתק כמי שכפאו שד. אנחנו ממשיכים לחשוב שהשקט המפורסם ממשיך לעשות לעצמו, בשתיקתו, ולא שמים לב שרגע אחרי זה הוא עטוף במחשבות אבל.

אוכל את עצמו בשאלות של מדוע לא ניצלתי את ההזדמנות להיות מקובל בחברה ולדאות בקול אל שמיה? משאין לו תשובה מספקת, הוא חוזר לחשוב מחשבות עמוקות לעצמו, על החיים, המתים ובכלל. הסומק חוזר ללחייו, הוא אדם מיוחד שחושב על מה שאף אחד לא חושב, זה נשמע הרבה יותר מדליק מלהיות שחקן כדורגל או שפיץ בחברה. במיוחד כשאתה קולט עד כמה אנשים מעריכים אנשים חושבים, לאחר מותם...

להזמנת הרצאותמופעים מוזיקליים של נדב גלעד-גדליה:

gilinada@gmail.com או 'נדב גלעד' בפייסבוק.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן