הקשר בין הפלות חוזרות אצל האישה לבעל

תופעת ההפלות החוזרות על רקע בלתי מוסבר מאמללת את שני בני הזוג. במרכז ברטוב טוענים כי יש מקרים בהם הבעיה היא דווקא אצל הבעל.

חדשות כיפה בשיתוף מרכז ברטוב 14/08/17 17:11 כב באב התשעז

הקשר בין הפלות חוזרות אצל האישה לבעל
פגישת יעוץ במרכז ברטוב, צילום: מרכז ברטוב

כיצד יכול להיות שהזוג פורה אך ההריון אינו מחזיק מעמד? האם יכול להיות שהזוג פורה ותת פורה בו זמנית? 

תופעת ההפלות החוזרות על רקע בלתי מוסבר מאמללת את שני בני הזוג. לכאורה, הפריון של הזוג תקין. תוך זמן קצר האישה נכנסת להריון ספונטני. מזל טוב! כולם שמחים ואז במהלך הטרימסטר הראשון, ההיריון אינו מחזיק מעמד והעובר מפסיק את התפתחותו. 

מקובל לחשוב שהבעיה של ההפלות החוזרות היא בעיקר בגלל שהאישה והעובר נלחמים זה בזו. כשהעובר מנצח יש לו דין של רודף ומותר להרגו, וכשהאישה מצליחה הוא מפסיק להתפתח ולבסוף יופל. מלחמה זו מתחוללת כאשר בן הזוג משקיף מן הצד ולא מעלה על דעתו שגם לו יש צד בתופעה. 

במרכז המקיף לפוריות הגבר של פרופסור ברטוב התגלה כי, יש קשר ישיר בין מבנהו העדין של תא הזרע לבין ההפלות. כאשר מגדילים את תא הזרע מתברר כי בזרמה נמצאים תאי זרע בעלי מבנים שונים, בזמן שאחד מהם קשור להפלות חוזרות. במרכז לפוריות של פרופ' ברטובניתן לאבחן גברים מזוגות הסובלים מהפלות חוזרות ולברר באם הפגם  הספציפי הזה במבנה הזרע משפיע על החזקת העובר ברחם אכן נמצא אצלו : "לפני כשנה, הצליחו חוקרים מאוניברסיטת פדובה באיטליה לבדוק את הגנטיקה, החומר התורשתי (DNA) של תאים שסבלו מפגם זה, והתגלה כי החומר התורשתי אכן פגום ומכאן הסיקו שההפלות החוזרות יכולות לנבוע מנוכחות פגם זה במבנה העדין של תאי הזרע. מצאנו כי ב30% מהגברים אשר סובלים מנוכחות הפגם במבנה הנ"ל יכולים לבצע הפריה חוץ גופית בשיטת ברטוב (IMSI) בכדי לבחור תאי זרע שאינם מכילים פגם זה ואותם להזריק לביציות של האישה. ואכן, רובם המכריע של זוגות אלה נפקדו, והאישה נכנסה להריון בר קיימא."

 

מוטרדים בתחום הפוריות? תנו ל'מרכז ברטוב' לעזור לכם. לפרטים נוספים הקליקו >>