בלי בושה: הגננות והמורים לא ילמדו בל"ג בעומר

משרד החינוך הודיע כי בשבוע הבא יחזרו גני הילדים ללימודים במתכונת של שלושה ימים בשבוע. אלא שמיד לאחר חזרתם שוב יצאו הילדים לחופש - חופשת ל"ג בעומר, זאת בשל התנגדות ארגוני המורים לוותר על ימי החופשה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/20 21:15 יב באייר התשפ

בלי בושה: הגננות והמורים לא ילמדו בל"ג בעומר
ילדים בגן, צילום: Nati Shohat/Flash90

שבוע אחרי החזרה ללימודים של כיתות א-ג וי"א -י"ב ושלושה ימים אחרי שגם תלמידי הגנים צפויים לחזור ללימודים, צפויים הילדים שוב לצאת מהשגרה ולשוב ליום חופש נוסף בבית, ביום ל"ג בעומר.

על פי לוח החופשות של משרד החינוך, יום שלישי הקרוב, בו חל ל"ג בעומר הוא יום חופש במערכת החינוך. נכון לעכשיו, למרות הלחץ שמפעיל משרד החינוך, ארגוני המורים לא מוכנים לוותר על יום החופש, זאת למרות שבחודשיים האחרונים הילדים והמורים היו בבית. 

על פי מתווה החזרה לשיגרה של הממשלה, צפויים גני הילדים להיפתח בשבוע הבא במתכונת חלקית, לפיה כל תלמיד ילמד חצי שבוע בגן, וחצי שבוע ישהה בביתו. נזכיר כי בניגוד לבתי הספר שהפעילו מערך שיעורים ולמידה מרחוק, בגנים, בשל גילם הצעיר של הילדים, לא התבצע כלל פעילות עם צוות הגן, ולמעשה הגננות נהנו מחופשה בימים אלו.

הורים לילדי הגנים הביעו תרעומת ופנו למשרד החינוך עם השאלה "כיצד יתכן כי מצפים שיחזרו לעבודה כאשר עוד לפני שהילדים הסתגלו לחזרה לבתי הספר והגנים, הם שוב בבית". במשרד החינוך הפנו אצבע מאשימה כלפי ארגוני המורים.

מהסתדרות המורים נמסר בתגובה: "מתחילת משבר הקורונה החלו עובדי ההוראה ללמד מהבית מדי יום מספר שעות. בנוסף, תרמו 9 ימי למידה בקיץ. צר לנו שישנם גורמים אינטרסנטים שפועלים להסית נגד עובדי ההוראה ולנסות לפגוע בהם בנוסף."