מגבלת ה-100 מטרים מבוטלת, התקהלות של 20 איש במרחב הפתוח מותרת: אלו ההנחיות החדשות

לאור הנתונים המעודדים, ראש הממשלה, שר האוצר ושר החינוך הציגו את שלבי ההמשך באסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה ובו הסבירו כי אם הכל ילך כשורה, בסוף החודש יותרו התקהלויות של 100 איש: "אם נגיע ל-100 חולים חדשים ביום או ל-250 חולים במצב קשה, נעצור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/05/20 19:27 י באייר התשפ

מגבלת ה-100 מטרים מבוטלת, התקהלות של 20 איש במרחב הפתוח מותרת: אלו ההנחיות החדשות
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

לאור הנתונים המעודדים והירידה במספר הנדבקים והמונשמים, ראש הממשלה נתניהו הציג את שלבי ההמשך של אסטרטגיית היציאה של ישראל ממשבר הקורונה. לאחר שלאורך כל המשבר נתניהו רק מסר הצהרות, הערב עיתונאים יוכלו גם לשאול שאלות. 

https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=287363842265417&id=215332295195253

נתניהו ביקש מאזרחי המדינה להמשיך לשמור על מרחק בטיחות של שני מטרים ביין אדם לאדם, לשטוף ידיים ולעטות מסכה. "מותר לצאת מהבתים לכל אחד. אני יודע שחיכיתם לזה הרבה זמן וזה הגיע". ראש הממשלה הצהיר עוד כי "מותר לבקר גם בני משחה מדרגה ראשונה, זו בשורה גדולה. מותר לבקר גם את סבא וסבתא וזה הדבר החשוב ביותר, אבל אני מבקש מכם עדיין לא לחבק, לא לנשק, לא לגעת, לשמור מרחק. אני יודע שזה קשה במיוחד לנכדים קטנים שרוצים מיד ולקפוץ על הסבים והסבתות, אבל כאן חשובה המשמעת של ההורים כי צריך לשמור על המרחק כדי לשמור עליהם.

"אנחנו מגבילים את ההתקהלות ללא יותר מ-20 איש במרחב הפתוח. אם הכול ילך כשורה - ב-17 במאי נתיר התכנסות של 50 איש. ב-31 במאי נתיר התכנסות של 100 איש. עוד לפני כן בל"ג בעומר. כיוון שיש הרבה חתונות, נאפשר חתונות של 50 איש. הכוונה לחופה וקידושין ולא לריקודים. מי  שמתכנן - יכול לעשות חתונה בל"ג בעומר. ב-14 ביוני אני מקווה לבטל לחלוטין את מגבלת ההתקהלות. זה תלוי שבשום שלב לא תידלק נורית אדומה - ואם תידלק כתוצאה מזה שאין הקפדה על הכללים - נוכל להמשיך בתוכנית".

בנושא הכלכלי אמר ראש הממשלה: "אנו פותחים את הכלכלה של ישראל. כפי שהבטחתי לכל אורך המשבר, נעשה הכול לדאוג לכם אזרחי ישראל, לעצמאים, לבעלי עסקים, לשכירים ולמבקשי עבודה. אנו רוצים למלא את המחסור שנפער בהכנסה שלכם או לפחות את חלקו, בעיקר של בעלי העסקים הקטנים והעצמאים. אנו חושבים על מוכר הפלאפל, הפרחים, הספר והקוסמטיקאית, ולא פחות חשוב: רוצים לעזור לכם בלי בירוקרטיה מיותרת. את זה ראיתי בארה"ב".

בתחילת דבריו אמר נתניהו: "ההתמודדות שלנו עם משבר הקורונה, המשבר העולמי, מתנהלת ללא הפוגה. אנו איננו מרפים מן המאמץ להתגבר על הנגיף כי ריפיון פירושו סכנה. מתחילת המשבר השקענו מאמץ לאומי רחב היקף כדי לבלום את הקורונה והשגנו הצלחה גדולה מאוד. ב-18 במרץ היינו עם 118 נדבקים יומיים, זה הגיע עד 729 וירד מאז עם פיק של 558 ואתמול היינו עם 31".

צילום: ללא

"הישג נוסף זה שבמקביל מספר המחלימים עולה, ובמדינת ישראל מספר המחלימים גדול ממספר הנדבקים. אנחנו כמובן דואבים עם משפחות הנפטרים מהמגפה. זאת מגפה שלא הייתה כמוה 100 שנים. לאבד אבא ואמא או סבא וסבתא, להשאיר יתומים, אלה דברים שקורעים את כולנו. לכן המאמץ של כולנו היה להציל חיים".

נתניהו אמר עוד: "הישגי ישראל במערכה מול הקורונה משמשים מודל למדינות רבות והעולם לומד מאיתנו בהערכה. ההצלחה שלנחו איננה מתבססת על גנטיקה או אקלים. ההצלחה מבוססת על שלושה דברים בסיסיים המהירים והמחושבים שנקטנו, ובראשם סגירת הגבולות, הבידוד הביתי והמעקב הדיגיטלי.

צילום: ללא

"הגורם השני להצלחה זה המסירות הנפלאה של הצוותים הרפואיים, צוותי ההצלה, מד"א וכל הגורמים שעוסקים בהצלת חיים מסביב לשעון. הגורם השלישי והקרדינלי, שבלעדיו לא תיתכן ההצלחה שלנו, זה ההיענות שלכם להנחיות שלנו ושל מערכת הבריאות. בלעדיכם כל זה לא היה קורה".

עם זאת, נתניהו הזהיר כי קיימים כמה מדדים קריטיים שכל שינוי בהם עלול להחזיר את המצב לאחור: 100 חולים חדשים ביום, קצב הכפלה ב-10 ימים ו-250 חולים במצב קשה. לדברי ראש הממשלה, "אם בציבור הרחב מספר החולים החדשים שמתווסף כל יום עובר את ה-100 אנחנו עוצרים. המדד השני זה קצב ההדבקה. היינו בהדבקה בשיא של כל שלוה ימים ועכשיו אנחנו בקצב הכפלה של כל 31 ימים. כרגע אנחנו עם 90 חולים קשים ואם נגיע ל-250 אנחנו עוצרים ומחשבים מסלול מחדש".

צילום: ללא

להצהרת נתניהו הצטרפו שר האוצר כחלון, שר הבריאות ליצמן, שר הכלכלה אלי כהן, שר החינוך רפי פרץ, שרת התרבות והספורט מירי רגב, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומנהל רשות המיסים. 

צילום: ללא

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן