הטרלה? האוניברסיטה הודיעה: "מהיום אפשר לקרוא לנו בן/בת גוריון"

באוניברסיטת בן גוריון בנגב הודיעו כי מעתה השם יותאם גם לנשים שירצו להשתמש בלשון נקבה: "אוניברסיטת בן/בת גוריון בנגב". הגולשים לא נשארו אדישים. מהלך שיווקי או שינוי קיצוני?

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 18/07/23 13:05 כט בתמוז התשפג

הטרלה? האוניברסיטה הודיעה: "מהיום אפשר לקרוא לנו בן/בת גוריון"
אוניברסיטת בן גוריון, הסגל האקדמי הבכיר משבית את הלימודים., צילום: CC BY-SA 3.0 Daniel Baránek

האוניברסיטאות בישראל, מקדמות לרוב מהלכים פמיניסטים ולהטב"ים ובאופן כללי אוהבות להתהדר בהיותם חוד החנית של הליברליות. אך האם באוניברסיטת בן גוריון בנגב לקחו את זה צעד אחד קדימה, או שהצליחו להטריל את הרשת? הבוקר הודיעה האוניברסיטה בעמוד הטוויטר שלה כי מעת יוחלף שמה לאוניברסיטת בן\בת גוריון.

הגולשים לא מרחמים: ההודעה והתגובות

בהודעת האוניברסיטה נכתב: "מהיום מבחינתנו אפשר לקרוא לנו אוניברסיטת בן/בת גוריון בנגב" והתגובות לא איחרו לבוא. העיתונאי יענקי פרבר הגיב: אפשר גם לקרוא לכם "בגיריונית"? כמו בסדרה "האחיין שלי בנץ" בכאן חינוכית" בעוד אשת התקשורת יעל שבח הוסיפה: "מת.ה".

אוניברסיטת בן גוריון

אוניברסיטת בן גוריון צילום: Michael Giladi/Flash90

גולשים רבים הגיבו בציניות להודעה וכך אחד כתב: "באמת לא התייחסנו אליכם לרגע", אחר הוסיף: "בן.ת גוריון מתהפך.ת בקברו.ה, חבורה של דפקטים" והיו גם כאלה שהגיבו ברצינות לאוניברסיטה: "דיסלייק, הרי בן גוריון לקח את השם מנקדימון בן גוריון שהיה גבר, אם הוא היה לוקח את השם ממישהי זה היה בת גוריון אבל זה לא הסיפור" ובוגר של האוניברסיטה בעבר הוסיף: "כבוגר האוניברסיטה מתקופה יותר שפויה, אני מתבייש בכם".