צפו מפגינים קטעו את נאומה של עידית סילמן - כך היא הגיבה

בכנס וועידת האקלים של עיתון "הארץ" באוניברסיטת בן גוריון, השרה לאיכות הסביבה ספגה קריאות בעת שהחלה לנאום ונאלצה לרדת מהבמה: "הדבר המצחיק הוא שאתם צועקים על דמוקרטיה ולא נותנים לי לדבר"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 14/02/23 12:14 כג בשבט התשפג

מפגינים קטעו את נאומה של עידית סילמן - כך היא הגיבה
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בוועידת האקלים של עיתון "הארץ" באוניברסיטת בן גוריון התרחשה היום (ג') מהומה בעקבות בואה של השרה לאיכות הסביבה, עידית סילמן. בעת שעלתה השרה לבמה כדי לנאום, החלו הנוכחים להפריע תוך כדי שהם צועקים לעברה: "אין אקלים בלי דמוקרטיה" ו-"ממשלה של מושחתים לא תשמור על האקלים".

בתגובה לקריאות נגדה, השיבה השרה לאיכות הסביבה למפגינים ואמרה כי "חברים, הדבר הכי מצחיק הוא שאתם צועקים על דמוקרטיה ולא נותנים לי לדבר. אז תישארו עם הצרחות של עצמכם ושיהיה לכם בהצלחה". למרות בקשתה, המפגינים המשיכו וסילמן נאצלה לרדת מהבמה

אוניברסיטת בן גוריון:  "מצרים על המקרה, עלינו ללמוד לנהל דיאלוג גם אם יש חילוקי דעות"

מאוניברסיטת בן-גוריון נמסר כי היא "לצד ההבנה המלאה לחששות ולאפיקי המחאה של הציבור, אנו סבורים שעלינו לחזק את היכולת להמשיך ולחיות, להקשיב ולנהל דיאלוג גם תחת חילוקי דעות מהותיים ככל שיהיו. הרוח של האוניברסיטה הייתה ותישאר מתיחת הדמוקרטיה עד לקצה, הזכות של כל אחת ואחד להביע את דעתו ולמחות אבל תוך מכובדות, דיאלוג וסובלנות".