תלמידי הישיבה שהתגייסו למען אברה מנגיסטו

בתחילת השבוע פורסמה הקלטה לכאורה של אברה מנגיסטו ששבוי בידי חמאס. תלמידי ישיבת אמית נחשון יצאו בקמפיין למען מנגיסטו, ונפגשו עם אחיו שהתייחס להקלטה המדוברת

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/21 11:49 כח בסיון התשפא

תלמידי הישיבה שהתגייסו למען אברה מנגיסטו
תלמידי הישיבה עם אחיו של מנגיסטו., צילום: כפיר אהרונוביץ

בתחילת השבוע כתבה ששודרה בערוץ אל ג'זירה עוררה הדים במדינת ישראל. בכתבה שנועדה לקידום עסקת שבויים בין חמאס לישראל הושמעה הקלטה לכאורה של אברה מנגיסטו שחצה את הגבול עם עזה בשנת 2014. תלמידי ישיבת  אמית נחשון במטה יהודה יצאו בקמפיין למען מנגיסטו ונפגשו עם אחיו.

באירוע התמיכה מאברה ומשפחתו התייחס אלו מנגיסטו אחיו של אברה, להקלטה שפורסמה על ידי חמאס ואמר: "זה לא הקול של אברה אבל אני אופטימי. אם החמאס מזייף הקלטה הוא רוצה להזכיר שיש אצלו את אברה. המטרה היחידה של החמאס זה לשחק ברגשות של המשפחה".

תלמידי הישיבה עלו לירושלים ונשאו תפילה מיוחדת לשחרורו ולבריאותו של אברה וחיזקו את המשפחה בשירת "עוד אברה חי". הרב נעם קריגמן ראש הישיבה אמר כי: "קשה להאמין שכבר שבע שנים מאז שאברה נחטף  ועל פניו נראה  שעם ישראל כבר שכח את אחד  מאחיו אבל אסור לנו לשכוח ועלינו להזכיר זאת ללא הרף".  

נווה טרופר תלמיד כיתה  ט' בישיבה הוסיף: "אנחנו לא מוכנים לוותר על אברה ולא ניתן לשכוח אותו. חונכנו לערבות הדדית ואנחנו מאמינים שכל עם ישראל צריך לעמוד לצידה של משפחת מנגיסטו שכבר  כמעט 7 שנים נמצאת בערפל". 

עוד לפני אירוע התמיכה ערכו התלמידים מסע אופניים ברחבי ירושלים עם חולצות "אברה אנחנו כאן". 

כזכור, לפני מספר שבועות גורמים פלסטיניים דיווחו כי החלו להתקיים דיונים בנושא עסקת שבויים בין ישראל לחמאס. בעסקה נמצאים רבים מהאסירים ששוחררו בעסקת גלעד שליט ונכלאו מחדש בידי ישראל. על פי יחיא סינוואר, מנהיג החמאס, הבטיח לאותם אסירים כי ידאג לשחרורם.