מגעים לעסקת שבויים: משלחת מצרית קיימה שיחות עם חמאס

קרוב לשבע שנים לאחר חטיפת גופותיהם של אורון שאול והדר גולדין ז"ל, משלחת של המודיעין המצרי ערכה סבב פגישות עם חמאס בנוגע לשחרור הגופות ואברה מנגיסטו. הפער המרכזי: דרישת חמאס לשחרור מחבלים עם דם על הידיים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/04/21 21:02 כד בניסן התשפא

מגעים לעסקת שבויים: משלחת מצרית קיימה שיחות עם חמאס
צילום: באדיבות המשפחות

בעוד שלושה חודשים יציינו 7 שנים למבצע 'צוק איתן' ולחטיפת גופותיהם של החיילים אורון שאול והדר גולדין ז"ל. הערב (ג') דווח בכאן חדשות כי משלחת של המודיעין המצרי הגיעה היום לרצועת עזה ודנה עם חמאס בדרכים לקדם עסקה אפשרית להשבת גופות החיילים ואברה מנגיסטו. הפער העיקרי בין הצדדים הוא דרישת חמאס לשחרר מאות אסירים עם דם על הידיים.

מקורות פלשתינים אמרו לאחר הפגישה כי, "המצרים מנסים לצמצם פערים בין הצדדים במטרה להגיע להסכמה ולפתרון", והוסיפו כי, "יש התחלה של צעדים טובים". המשלחת המצרית, בראשות מחזיק התיק הפלשתיני במודיעין המצרי אחמד עבד אל-חאלק, והגנרל המצרי סאמח נביל, נכנסה לעזה דרך ישראל, ולאחר מספר שעות בהם קיימה סדרת פגישות שבה לישראל.

סבב השיחות הנוכחי הוא השני במספר שהמצרים מובילים בתקופה האחרונה. בחודש שעבר נערך סבב נוסף בקהיר בהשתתפות בכירי חמאס, כשלפי מקורות פלשתינים, "נישבה בפגישה ההיא רוח של תקווה חדשה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן