מערכת החינוך תושבת בתקופת החגים?

על פי ההצעה עליה ידונו בקבינט הקורונה, כלל בתי הספר במדינה ייסגרו למשך תקופת החגים, ובכך ינסו למנוע את העברת הנגיף מבתי הספר לבתים, בתקופה בה נערכים מפגשים משפחתיים רבים. 172 תלמידים ו-62 מורים נדבקו בקורונה מאז החלה שנת הלימודים

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/09/20 07:58 יט באלול התשפ

מערכת החינוך תושבת בתקופת החגים?
צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

מערכת החינוך תסגור את שעריה בחגים? ביום חמישי צפוי להתכנס קבינט הקורונה לדיונים ארוכים נוספים. אחת ההמלצות בהן ידונו השרים, היא סגירת מערכת החינוך בכל המדינה ולמשך כל תקופת החגים מראש השנה ועד אחרי שמחת תורה. כך פורסם הבוקר (ג') ב-'ynet'. על פי הפרסום, במידה וההחלטה תתקבל, בכלל הערים - ירוקות, כתומות וצהובות - לא יתקיימו לימודים. זאת, בניגוד למתווה הנוכחי לפיו רק בערים האדומות יישארו התלמידים בבית. נדגיש כי החינוך המיוחד והגנים צפויים להישאר פתוחים.

ההיגיון מאחורי ההצעה: תקופת החגים הינה תקופה בה נערכים מפגשים משפחתיים רבים אך בין החגים חוזרים למוסדות החינוך. במערכת הבריאות חוששים מכך שהילדים יעבירו את נגיף הקורונה מבתי הספר לבני משפחותיהם. נתונים שהוצגו אתמול בוועדת החינוך של הכנסת מלמדים כי מתחילת שנת הלימודים אובחנו בנגיף הקורונה 172 תלמידים ו-62 מורים.  

בישיבת קבינט הקורונה שתתקיים ביום חמישי הקרוב, השרים צפויים לדון באפשרות של סגר כללי. במצב בו יוחלט על סגר כללי או החמרת ההגבלות בתקופת החגים, בתי הספר יסגרו בכל מקרה. במערכת הבריאות מעריכים בשלב זה כי לא תתקבל החלטה להחיל סגר. החלטה צפויה להתקבל רק לאחר בחינה של השלכות העוצר הלילי על הערים האדומות.

ובתוך כך, הסגר הלילי שאמור היה להיכנס לתוקף אמש בשעה 19:00 נדחה להיום מכיוון שהדיונים סביב הרשימה נמשכו אל תוך הלילה, על רק התנגדות מצד הערים שהתווספו לרשימה היישובים האדומים. נכון לבוקר זה, טרם פורסמה רשימת היישובים שיהיו תחת הגבלות תנועה נרחבות. משרד הבריאות מסר אתמול: "נוכח התמשכות הליכי ההתייעצות הסגר ייכנס לתוקף החל ממחר בשעה 19:00 במקום מהערב. רשימת הערים הסופית תפורסם לאחר אישור צוות השרים לאזורים מוגבלים הלילה".