המכללה האקדמית אחוה מציעה – יזמות בחינוך והכשרה להוראה של המאה ה-21

באמצעות שיטות הוראה חדשניות וקורסים מחוץ לקופסה מובילה המכללה האקדמית אחוה את לימודי המחר. בוגרי המכללה מקבלים כלים להשתלבות בשוק התעסוקה של המאה ה-21 ומבוקשים ביותר במערכת החינוך. לאחרונה אף נבחרה המכללה כאחת מעשר המכללות המובילות בארץ על-ידי מגזין פורבס

חדשות כיפה בשיתוף מכללת אחוה 12/07/20 20:02 כ בתמוז התשפ

המכללה האקדמית אחוה מציעה – יזמות בחינוך והכשרה להוראה של המאה ה-21
סטודנטים במכללת אחוה, צילום: יפעת גולן

"אנחנו עוזרים לסטודנטים להבין מה המשמעות של להיות מורה במאה ה-21 ובטח בתקופה לא ודאית כמו זו", מספרת פרופ' אורית אבידוב-אונגר, דיקנית בית הספר לחינוך. "עשינו שינוי בתכניות הלימודים, כדי שבהכשרה יהיה דגש על יזמות בחינוך, חדשנות וקשר בין ההוראה לעולם הדיגיטל".

המכללה האקדמית אחוה חרטה על דגלה את נושא החדשנות, ומתחדשת כל העת בתכניות לימודים אטרקטיביות המטביעות חותם באזור הדרום בפרט ובארץ בכלל. הלימודים מלווים בשיטות הוראה חדשניות ומתקדמות במטרה להתאימם לשוק התעסוקה המשתנה.
 

סטודנטים במכללת אחוה

סטודנטים במכללת אחוהצילום: אדי ישראלי

בית הספר לחינוך במכללה האקדמית אחוה מכשיר לתואר ראשון B.Ed. בחינוך ותעודת הוראה במסלולים חינוך לגיל הרך, חינוך מיוחד, מתמטיקה, מדעי הטבע, אנגלית, היסטוריה, לשון עברית וספרות. המכללה שוקדת על הכשרה מיוחדת המשלבת גישה יזמית ולימודים מחוץ לקופסה, לצד התנסות מעשית בשטח וסימולציות של תהליכי למידה-הוראה. הבוגרים מבוקשים ביותר במערכת החינוך ומשובצים בתפקידי ניהול בכירים, ורבים מהם ממשיכים גם לתואר שני במכללה. חלק גדול מהצוות האקדמי משמש גם בתפקידים בכירים במערכת החינוך ולוקח חלק פעיל בהתוויית המדיניות החינוכית בשטח.

"מכללת אחוה שולחת את הסטודנטים להתנסות מעשית בבתי הספר והגנים כבר במהלך השנה הראשונה ללימודיהם", מדגישה פרופ' אבידוב-אונגר ומוסיפה, "בחלק מהתכניות המכללה גם שילבה לימודי תעודה כך שהסטודנטים יוצאים גם עם תואר וגם עם תעודה נוספת".

לפרטים נוספים לגבי לימודי חינוך במכללת אחוה לחצו כאן

ראש גדול בהוראה

עוד מציע בית הספר לחינוך במכללת אחוה תכנית מיוחדת למצוינים (רג"ב - ראש גדול בהוראה) המתאימה לבעלי נתוני קבלה גבוהים. בתכנית זו זוכים הסטודנטים לפטור מלא משכר לימוד, מלגת קיום שנתית והמשך לימודים לתואר שני במכללה חינם. התכנית הינה ייחודית, עשירה ואיכותית, במהלכה מבוצעות התנסויות חברתיות וחינוכיות, מעורבות חברתית והשתתפות בכנסים ארציים. הלמידה בתכנית משמעותית עבור הסטודנט וכוללת למידה מודרכת אישית ולמידה בדרכים חלופיות. הלימודים מתקיימים בקבוצות קטנות המיועדות בלעדית למשתתפים בתכנית.

"התכנית מצוינת ומאוד מומלצת", מספרת ענאל שלמה מאשדוד, סטודנטית שנה ב' הלומדת בתכנית המצוינים. "אנחנו קבוצה קטנה ומגובשת. המרצה המנחה אותנו, עוזרת לנו בכל מה שאנחנו צריכים. אני במסלול דו-חוגי ועתידה לסיים גם עם תעודת הוראה וגם עם תעודה של חינוך מיוחד. אני בחרתי ללמוד חינוך מיוחד עם התמקצעות במתמטיקה, אבל יש עוד המון אפשרויות, הבחירה היא של הסטודנט". 

אל המכללה הגיעה ענאל בעקבות המלצה של חברה הלומדת גם היא באחוה, וכעת היא ממליצה לכם לא להתלבט. "היא סיפרה לי על המכללה ועל האווירה הטובה שם המתבטאת באינטימיות. המרצים מנוסים ומקצועיים ונכונים לעזור כל הזמן. הם ישבו אתנו בשעות החופשיות שלהם כדי לסביר לנו עוד את החומר, תמיד יש לי מענה ותמיד יש למי לפנות".

במכללה קיימות כיתות פעילות בעלות אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, ומעבדות הוראה ומדעים המאפשרים לימודים בשיטות חדשניות, כך שיתאימו לאתגרי המחר. לצד תכניות הלימודים הקלאסיות מתקיימים קורסים ייחודיים, כגון טאי צ'י, ריצה למרחקים אורכים, מיינדפולנס, NLP, נויורפדגוגיה (חקר הלמידה וההוראה המתבסס על מאמרים בנושא חקר המוח) והרצאות אורח בתחום היזמות בחינוך.

 

הסבת אקדמאים להוראה

מסלול הסבת אקדמאים להוראה מיועד לבעלי תארים אקדמיים הרואים בהוראה שליחות, במיוחד בימים אלה בהם ניכרת עבודת החינוך כמאתגרת במיוחד למורים. הסטודנטים זוכים לדגשים יזמיים וטכנולוגיים המתאימים לאתגרי המחר.

למסלול הסבת אקדמאים אפשרויות רבות ומגוונות וכל אחת מתכניות ההסבה ייחודית בפני עצמה, אם בהוראת מתמטיקה, אנגלית, חינוך מיוחד, הגיל הרך, מדעי הטבע, ספרות, לשון עברית ועוד. אחת מתכניות הדגל המתקיימת כבר מספר שנים במכללה היא תכנית אלפא - להוראת מתמטיקה ברמה של 5 יח"ל לכיתות ז'-יב', המתאימה לאקדמאים בעלי רקע מעמיק במתמטיקה. מדובר בתכנית מקוצרת הכוללת שנת לימודים אחת והשלמת השנה השנייה תוך כדי עבודה בשכר בבתי הספר ובמערכת החינוך. התכנית מועברת על-ידי מרצים בעלי תארים מתקדמים במתמטיקה, מומחים המובילים בתחומם ועתירי ידע וניסיון בהוראה ופיתוח תכניות לימודים.

אידאלי עבור הסטודנטים

שכר הלימוד במכללה הוא שכר לימוד אוניברסיטאי, כאשר בנוסף מוצעים סיוע לימודי וחונכות, סיוע כלכלי, הלוואות בתנאים מיוחדים, אפיקי קבלה שונים ומלגות, בהן מלגת קהילות סטודנטים בשיתוף 'תוצרת הארץ' המעניקה סבסוד שכר דירה ומלגת שכר לימוד נדיבה. התכנית פתוחה בפני סטודנטים בעלי אוריינטציה חברתית ורצון לתרום לקהילה.

"אחוה זו מכללה שמכילה את כולם", מדגישה ענאל. "יש פה את כל התנאים שסטודנט דתי צריך בשביל ללמוד. זה מתבטא בחופשים וחגים, וגם בהתחשבות באופן כללי. לדוגמה, אם בימי צום אני מרגישה צורך לנוח, לא תהיה לי בעיה לצאת על חשבון החיסורים שלי. ובכלל, יש סטודנטים דתיים בכל המסלולים".

פרופ' אבידוב-אונגר מחזקת את דבריה של ענאל ומגדירה את המכללה כ"ראי למרקם האנושי של החברה בישראל. יש לנו הרבה סטודנטים וחברי סגל דתיים במכללה. באגודת הסטודנטים יש נציגים דתיים כי חלק לא מבוטל מהסטודנטים שלנו - דתיים".

השנה אף נבחרה המכללה על-ידי סקר הסטודנטים הארצי במקום הראשון ברמת הקורסים ובמקום השני באיכות ההוראה, וכאחת מעשר המכללות המובילות בארץ ע"י מגזין פורבס. אלה, מציבים את מכללת אחוה בשורה הראשונה - באיכות, בחדשנות וביזמות בחשיבה, בתוכן ובתכניות הלימודים. ומובילים את המכללה האקדמית אחוה לסטארט-אפ של האקדמיה.

לפרטים נוספים לגבי לימודי חינוך במכללת אחוה לחצו כאן