משרד החינוך בעד ההפרדה

ועד ההורים בבית הספר "מורשה" הפועל בפתח תקווה, החליטו שלא להפריד בין תלמידים לתלמידות בבית הספר. משרד החינוך חושב אחרת

חדשות כיפה אורי פולק 19/05/11 00:00 טו באייר התשעא

משרד החינוך בעד ההפרדה
Perfect Earthian-cc-by-nd, צילום: Perfect Earthian-cc-by-nd

מדוע משרד החינוך כופה הפרדה בית תלמידים לתלמידות בבית ספר ממלכתי דתי בפתח תקווה? ועד ההורים של בית הספר "מורשה" הפועל זה שנים בעיר, טוען היום (ה') כי על אף שבדיונים שונים שהתקיימו השנה החליטו ההורים על לימודים משותפים בין המינים, פסל המשרד את ההחלטה והורה באחרונה על הפרדת הכיתות - זאת בניגוד מוחלטת לעמדות ההורים.

"עמדת משרד החינוך המצדדת בהפרדה מגדרית, מהווה שינוי סטטוס קוו של המצב הקיים כיום בבית הספר, והיא כופה באופן בלתי סביר ובלתי מוצדק על הורי בית הספר לשלוח את ילדיהם לבית ספר מופרד מגדרית, בניגוד לרצונם, בניגוד לדעתם ובניגוד להשקפת עולמם הדתית, החינוכית והערכית", נכתב על ידי ההורים לשר החינוך, גדעון סער.

לטענת ההורים, החלטת משרד החינוך דוחקת את ההורים מהחינוך הממלכתי דתי אל עבר החינוך הפרטי. לטענתם, מספר לא מבוטל של הורים שוקל, לאור ההפרדה המגדרית המתוכננת, מעבר לבתי ספר פרטיים בפתח תקווה, שחלק מהם אף החלו בפעילות להקמת בית ספר פרטי בשכונה, תופעה חסרת תקדים בשכונה שלנו, אשר נמנעה מכך במשך שנים רבות.

ההורים טוענים כי "עמדת משרד החינוך יוצרת קרע עמוק בקרב הורי תלמידי בית הספר ותושבי השכונה, המאיים על האחדות ששררה במשך שנים רבות בין הזרמים השונים בשכונה. צר לנו כי בית ספר מורשה, שהיווה גורם מאחד ומלכד במשך שנים, הופך להיות הגורם המפלג את השכונה - כל זאת בעקבות התנהלותו של מנהל החמ"ד ואנשיו במשרד החינוך".

במשרד החינוך טוענים בתגובה כי השיקולים אותם הפעיל המשרד הינם שיקולים פדגוגיים ולא הלכתיים, וכי גם עמדתם של ההורים איננה אחידה כפי שמנסה לצייר ועד ההורים. במשרד מציינים כי על אף שועד הורים מציג חזית אחידה, הרי שבפועל ישנו חלק לא מבוטל מקרב הורי התלמידים, אשר דווקא כן דוגל בהפרדה בין המינים בבית הספר.

בתגובה לדברים אומר יו"ר ועד ההורים, ניר אורבך כי מדובר בויכוח פדגוגי בין שתי חלופות לפיצול בית הספר, אשר גודלו מחייב פיצול. "חלופה אחת היא חלוקה לשתי חטיבות חטיבה צעירה בכיתות א-ג וחטיבה בוגרת יותר לכיתות ד-ו, חלופה שניה היא חלוקה לבית ספר לבנים ולבית ספר לבנות. שתי חלופות אחרות נפסלו על רקע חוסר היתכנות בשטח.
"אנחנו אמנם כועסים מאוד על משרד החינוך, אשר נתן לנו את התחושה שההכרעה בידינו, ורק בסיומה של הדרך לאחר שהצבענו והחלטנו שאנחנו מעוניינים בחלוקה לחטיבות הודיע שחלוקה כזו לא תיתכן.אך אין ספק כי מקורה של עמדת משרד החינוך, אשר שוללת את האפשרות של פיצול בדרך של חלוקה לשתי חטיבות, בנימוקים פדגוגיים בלבד.
"לצערינו, לעימות הפדגוגי הענייני נכנסו גורמים חיצוניים,בעלי אינטרסים הזרים לנו, תושבי הדר גנים אשר מנסים להפוך ויכוח ענייני למנוף במאבק ארצי נגד "התחרד"לותו" כביכול של החינוך הממ"ד ובכך פוגעים בבית הספר ובשכונה כולה".