מי תהיה הקול הבא של המגזר?

ארגון "אורות פנימה" מבקש להעצים את מקומה של האישה הדתית ויוזם תחרות ריאליטי מוזיקלית בין תלמידות דתיות. המטרה: להגיע באמצעות התחרות אל עולמן הפנימי של התלמידות

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 06/03/13 11:07 כד באדר התשעג

מי תהיה הקול הבא של המגזר?
אורות פנימה, צילום: אורות פנימה

אחרי ש“דה וויס, גרפה אחוזי רייטינג גבוהים ולקראת הגמר הקרב, הריאליטי מגיע גם אל הצעירות הדתיות: עמותת "אורות פנימה" מחפשת את הקול הנשי הבא של המגזר, במופע ענק שעתיד להתקיים לקראת חג שבועות. המופע יהיה סגור לנשים בלבד והמסר מבחינת "אורות פנימה" הוא חינוכי בלבד - העצמת האישה הדתית.

"אורות פנימה" הוא ארגון קטן שעושה דברים גדולים במוסדות חינוך לנשים דתיות. "ראינו שבלא מעט תיכונים דתיים ואולפנות יש שיעורי תנ"ך, תושב"ע ואמונה - אבל לקשר האישי, הנגיעה בחיי היומיום והתמודדות עם תרבות המערב אין מענה אמיתי", אומרת רינת שרייבר, מנהלת הארגון.

"אנחנו כמחנכים מציעים רף מסוים של מה הלכה דורשת, אבל למעשה, הבנות לא מתחברות לזה. תלמידה דתייה שיש לה טלויזיה ופייסבוק, איפה היא בתוך כל זה? הרגשנו שחסר שיח כנה והשיח מגיע מאוד מלמעלה ולא פוגש את התלמידות ולא מדבר איתן בגוב העיניים“, מתארת שרייבר, ”ככל שנכנסתי לבתי ספר ותיכונים וגם לאולפנות הכי טובות שיש, ראינו שהתלמידות מאוד רוצות לדבר ולהביע את עצמן, ובשביל זה אנחנו פה“.

במהלך השנה מקיים הארגון שיעור שבועי אותו מעבירות מדריכות צעירות לתלמידות הדתיות, ובסוף כל שנה מתקיים כנס ענק בתיאטרון ירושלים. הפעם, החליטו בארגון לחפש את ”הקול הנשי הבא“.

בארגון יצאו בקמפיין המבקש מתלמידות דתיות להגיש סרטון אודישן בו הן שרות שיר שבחרו. השירים יישלחו אל מפיק מוזיקלי וזה יבחר נציגה אחת מכל בית ספר, שתגיע לאולפנים לעיבוד מוזיקלי מחודש לשירים שבחרו. השירים המובחרים יופיעו במופע המרכזי שיתקיים לאחר שבועות, בהשתתפות אלפי תלמידות. בפועל, זה נראה כמו עוד תוכנית ריאליטי. אבל בארגון בעצם מנסים להגיע לעולמן הפנימי של הבנות.

שרייבר מסבירה כי "לא מעט תלמידות דתיות מאבדות את עולמן הדתי לאחר התיכון. אנחנו מבינות ששורש התופעה הוא בכך שהבנות לא מתחברות לאורח החיים הדתי-הלכתי. אנחנו מבקשים כי אחת לשבוע הן תוכלנה לדבר על הקשיים מול ההלכה והדת ולא לפחד להעלות את הדברים“.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il