בית הספר המעורב בתל-אביב – כבר בשנה הבאה?

כ-300 הורים כבר עומדים מאחורי היוזמה המשותפת להקמת בית הספר החילוני-דתי, שמבקש להיות בית הספר המעורב הראשון שיפעל במימון מלא מטעם המדינה

חדשות כיפה אורי פולק 20/03/12 16:00 כו באדר התשעב

בית הספר המעורב בתל-אביב – כבר בשנה הבאה?
ajari-cc-by, צילום: ajari-cc-by

היוזמה להקמת בית ספר מעורב בין תלמידים דתיים וחילונים בתל אביב - קורמת עור וגידים. אל היוזמה עליה דווח בכיפה לפני כשנה, הצטרפו כ-300 הורים תל אביביים ממשפחות דתיות וחילוניות כאחד. בשלב זה מנהלים ההורים מגעים מתקדמים עם עיריית תל אביב, במטרה לפתוח את בית הספר המעורב כבר בשנת הלימודים הבאה.

כ-80 בתי ספר מעורבים כבר פועלים בישראל, אולם בית הספר התל-אביבי, שככל הנראה יפעל תחת השם "דורות", מבקש לפעול מטעם המדינה, זאת במסגרת התקנות שאושרו באחרונה על ידי ועדת החינוך של הכנסת, לפיהן החל משנת הלימודים הבאה יוכלו בתי ספר רשמיים, דתיים וחילוניים, להפוך לבתי ספר משלבים ובלבד שיעמדו בתנאים הנדרשים.

על פי טיוטת אמנת בית הספר, שהציגו ההורים לעירייה, "בנים ובנות ילבשו תלבושת אחידה שתקבע הנהלת בית הספר, ללא כפייה של כיפה, ציצית או חצאית". עוד נכתב כי "בית הספר יעודד את התלמידים לבטא את אורחות חייהם הייחודיים במרחב המשותף, מבלי להעדיף אורח חיים אחד על משנהו, ותוך טיפוח תחושת שייכות לקהילה, למדינת ישראל ולעם היהודי".

ההורים קבעו במשותף כי "בית הספר יאפשר קיום חובות הלכתיות לתלמידים ממשפחות אשר ירצו לקיימן, אך לא ינהיג או יכפה חובות הלכתיות על תלמידים ממשפחות שלא ירצו לקיימן". במסגרת זו יקיים בית הספר שני מסלולים בתחילת היום: תפילה מסורתית המשולבת עם לימודי העשרה הרלוונטיים לנושאי התפילה, ברוח הפדגוגית של בית הספר; ומפגש העשרה חברתי שיעסוק בנושאים אוניברסליים.

בעיריית תל אביב ציינו היום כי "מנהלת מינהל החינוך ונציגיה נפגשו עם נציגי ההורים מספר פעמים. בקשת ההורים נשקלת בחיוב, אולם במהלך הפגישות נדרשו הן העירייה והן ההורים לבצע מספר בירורים שטרם הושלמו. לכשתתקבל החלטה היא תובא לידיעת ההורים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן