אלימות במשפחה – גם בציונות הדתית

מכללת ליפשיץ קיימה כנס שעסק בזיהוי ה"סימנים המזהים" של תופעת האלימות במשפחה. ד"ר להמן: סביר להניח כי בכל כיתה סובלים תלמידים מאלימות בביתם

חדשות כיפה אורי פולק 29/06/11 09:44 כז בסיון התשעא

אלימות במשפחה – גם בציונות הדתית
istockphoto, צילום: istockphoto

"מורה צריכה לדעת שסביר להניח שיש בכיתתה תלמידים שבביתם מתרחשת אלימות. על אף הקושי לעכל נתון זה, על המורים להיות מודעים לתופעה ול"סימנים המזהים" שלה, על מנת שיוכלו לתת לה מענה אחראי והולם" - כך אמרה השבוע ד"ר שלומית להמן, מנהלת המרכז למשפחה ב"יד שרה", במהלך כנס שארגנה מכללת ליפשיץ שעסק בנושא האלימות במשפחה.

ד"ר להמן הוסיפה והתריעה בדבריה כי "אלימות היא בעיה חברתית שקיימת בכל חברה. יש המעדיפים לחשוב ש"זה" קורה 'אצלם' ולא 'אצלנו', אולם הם טועים". היא ציינה כי סוגי האלימות זהים בכל חברה, "כל חברה מדברת בשפתה ולכן גם האלימות תופיע לעיתים קרובות בשפה של החברה בה היא מתרחשת. כך למשל יתכן שגבר אלים בחברה היררכית יעשה שימוש לרעה במעמדו במשפחה ויתלה את התנהגותו האלימה בסמכותו החברתית. באותה מידה גבר אלים במגזר הדתי יעשה שימוש מעוות בשפה הדתית ובאמצעות הסברים הלכתיים ינהג באלימות כלפי בני ביתו".

נעה אריאל, מפיקת יום העיון וממקימי ארגון "אימה יתרה", המאגד תחתיו גופים שונים לטיפול באלימות במשפחה הדתית, אמרה כי הציבור הדתי סובל מחוסר מידע באשר לנושא הזה. "הגענו למסקנה שחסר מידע בציבור הדתי, בנושא אלימות במשפחה הדתית: מורים, שדכנים, מדריכות כלות, רבנים, ועוד לא מכירים טוב מספיק את הנושא, ולמרות רצונם הטוב, מטעים את הפונים אליהם. לכן לקחנו על עצמנו להעלות את המודעות ואת ההיכרות עם הנושא בקרב אותם גורמים, ובראש ובראשונה בקרב המורים לעתיד, שהם עשויים להיות היחידים שיהיו מסוגלים לזהות מצוקה כזו", אמרה אריאל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן