הכירו את מורת המאה: רבקה יפרח

רבקה יפרח יזמה את חמ״ד וקהילה בגן בדגש על שותפות ההורים במעשה החינוכי

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף החמ"ד 08/11/18 15:51 ל בחשון התשעט

הכירו את מורת המאה: רבקה יפרח
מורי המאה, צילום: יחצ

תפקיד: מנהלת גן
המוסד: גן חמ״ד ארז, מושב ביריה, מרום הגליל
מחוז: צפון

היוזמה: חמ״ד וקהילה בגן בדגש על שותפות ההורים במעשה החינוכי

רבקה פועלת בשדה החינוך זה שלושים וארבע שנים. בגן חמ״ד ארז היא עובדת שתים-עשרה שנה ורואה בתפקידה שליחות עם הילדים, ההורים וגורמי הקהילה. יחסה של רבקה לילדי הגן מתאפיין באהבה רבה ובמקצועיות מרשימה.
יסודות עבודתה מושתתים על ערכי חזון החמ״ד – אמונה ודרך חיים של זהות ציונית דתית. יעדי החמ״ד מהווים בסיס לעבודתה והיא מטמיעה את תוכניות החמ״ד באופן המותאם לקהילת הגן ולשלב ההתפתחות של ילדיו. מתוך תפיסת הקהילתיות פיתחה רבקה תוכנית עבודה המעצימה את הורי הגן תוך חשיפה לאנשי מקצוע שונים ומגוונים, במטרה להעשיר את הלמידה המשותפת בדרכי החינוך ואתגריו.
הורי הגן וצוותו נפגשים כקבוצת למידה והעשרה, גם במפגשים אישיים, מלבנים יחד סוגיות חינוכיות-ערכיות בתחומי דעת שונים ומרחיבים את הדיון בתכנים הנלמדים בגן – המגדיל בזכות כך את העשייה החינוכית המשותפת.
כך ניתן דגש רב על למידה משותפת של חזון החמ״ד ואבני הדרך שלו במטרה ללבן במשותף את ערכי היסוד החינוכיים-ערכיים ולהתאימם לרוח קהילת הגן שרבקה מובילה. פעילות קהילת הגן מקדמת אקלים חינוכי מיטבי ומאפשרת למידה בדרכי ”לב לדעת״, המביאה ערכי חדשנות פדגוגית ורלוונטיות הלמידה ללומד.
הלמידה בדרך זו מסייעת להפנמת הידע בחיי הילד וליישום החומר הנלמד הלכה למעשה בחיי היום-יום. כך בין השאר יוצאים הילדים לסיור סליחות עם ההורים והרב, ומתקיימות פעילות פרשת שבוע ופעילות סביב מעגל השנה בליווי ההורים.
רבקה יוזמת אירוע לבחירת חתן התורה וחתן בראשית מקרב ילדי הגן, עלייה למצודת ביריה בשיתוף ההורים ותהלוכת חג השבועות עם כלל הקהילה ורב היישוב. נוסף על כל אלה, רבקה רואה ערך מיוחד בהכשרת דור העתיד של פרחי ההוראה, וכך מדי שנה היא חונכת ומאמנת סטודנטיות לחינוך לגיל הרך במסירות רבה.

השפעת היוזמה

  • טיפוח זהות ציונית דתית והטמעת ערכי חזון החמ״ד בקרב הגננות וצוותי ההדרכה, בקרב תלמידי הגן וקהילתו ובקרב ההורים.
  • קידום אקלים חינוכי מיטבי מתוך עשייה חינוכית משתפת, היוצרת תחושת שייכות ומימוש עצמי.
  • קידום ”ללמוד וללמד״ בלמידה משמעותית ברוח ”לב לדעת״, בחדשנות פדגוגית ובהנעה ללמידה, תוך ראיית כל ילד ממקומו המיוחד לו.
  • הטמעת התוכנית ”מעגלי חמ״ד – קהילה לומדת״ לפיתוח מקצועי של הגננות וצוותי הגן, לעידוד למידה והתמקצעות ולקידום גני הילדים בחמ״ד.
  • קידום ”חמ״ד וקהילה״ בבניית תוכנית מיטבית המשתפת את התא המשפחתי, בחיבור הורי הגן והקהילה לעשייה החינוכית ובהעצמת הלמידה בצוותא – טיולים, סיורים משותפים ועוד.


על זאת ועל נתינה ללא גבול, על השקעה ומוטיבציה בהובלת תהליכים פדגוגיים ערכיים בקרב גני הילדים של החמ״ד במחוז, על אכפתיות והנהגה המושתתת על דרכי נועם וחברות ועל יוזמות הממנפות את יעדי החמ״ד בשיתוף ההורים, מצאנו את הגב׳ רבקה יפרח ראויה לתואר ”מורת המאה״ ה׳תשע״ח.

מדינת ישראל בשבילי היא: בית. לכל אחד יש את הזכות והאחריות להטביע בו חותם