הכירו את מורת המאה: ליאת קלמן

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף החמ"ד 06/11/18 09:43 כח בחשון התשעט

הכירו את מורת המאה: ליאת קלמן
מורי המאה, צילום: יחצ

תפקיד: מחנכת וחברת צוות בחכמ״ה
מוסד: חמ״ד אוולינה דה רוטשילד, ירושלים
מחוז: מנח״י

היוזמה: הוראת הקריאה עד לאחרונת התלמידות

ליאת, בעלת תואר שני ביהדות, עובדת הוראה זה 12 שנים, מחנכת וחברת צוות בחכמ״ה (בית חינוך כמשפחה). בעבודתה המסורה היא תורמת רבות לקידום בית הספר בכלל ותלמידותיה בפרט.
ליאת שותפה פעילה ותורמת רבות בדיוני ההנהלה וביוזמות פדגוגיות חדשניות, תוך שהיא מקבלת על עצמה יוזמות ופעילויות שאינן כלולות בתפקידה הרשמי.
נוסף לכך היא מנחה סטודנטיות לחינוך לגיל הרך ומנחה את המורות בכיתות היסודי בשימוש בספרים דיגיטליים במסגרת תוכנית התקשוב.
כמחנכת כיתה א׳, ליאת אינה מחסירה ואינה מאחרת. היא מקנה לתלמידותיה מיומנויות של ארגון וסדר, והדבר מתבטא היטב בחזות הכיתה. ליאת משקיעה את כל עיתותיה להקניית מיומנות הקריאה ומיומנויות יסוד נוספות ולהנחלת ערכים בדרך מעניינת, מאתגרת ומרתקת.
ליאת קיבלה על עצמה שלא לוותר על שום תלמידה ולשם כך השקיעה בגיבוש תוכנית עבודה הכוללת אמצעי למידה חדשניים, לרבות שימוש באמצעים טכנולוגיים מפותחים והכנת דפי עבודה מותאמים לכל אחת. כמו כן היא מקיימת שיחות והוראה פרטנית גם בשעות אחר הצהריים ומקפידה לשלוח ספרון קריאה מותאם אישית לשבת.
כל אלו הביאו לשיפור ניכר בתוצאות המיצ״ב בכיתותיה והיא אף זכתה למכתב אישי ממנהל המחוז על כך.
ליאת משקיעה רבות בקליטת תלמידי כיתה א׳ במהלך הקיץ והיא אמונה על הכנתם וביצועם של טקסי הקבלה של בנות כיתה א׳. במהלך השנה ליאת מארגנת מסיבות בלתי נשכחות לכבוד קבלת הסידור והחומש.
ליאת מתגוררת בסמיכות לבית הספר ובנותיה לומדות בו. היא מהווה כתובת לייעוץ ולתמיכה לכל הפונים אליה בבתי הכנסת ובגנים השכונתיים מחוץ לשעות הלימודים.
נוסף לכך היא מארגנת יוזמות לשיתוף פעולה עם תלמידות בית הספר הממלכתי הסמוך, והיא שותפה פעילה בשיחות עם הורי ילדי הגנים, ובכך מקרבת את קהילת השכונה לבית הספר. ואכן, הרישום לבית הספר עלה באופן מרשים בזכות פועלה בקהילה.

השפעת היוזמה

  • קידום אקלים מיטבי בבית הספר ביצירת אווירת לימוד טובה ותחושת שייכות.
  • קידום ”ללמוד וללמד״ בהבאת התלמידות להישגים גבוהים לצד רכישת מיומנויות וערכים המלווים אותן בהמשך דרכן כבסיס איתן להמשך למידה איכותית.
  • קידום ”לכל אדם ישנה – והעמידו תלמידים הרבה״ בהגברת הרישום לבית הספר תודות לשמירה על קשרים עם הורי ילדי הגנים בסביבה הרואים בה כתובת להיוועצות.
  • קידום ”חמ״ד וקהילה״ בטיפוח קשרים עם הורי התלמידות ושיתופם בתהליך החינוכי גם אחר הצהריים ובשבתות, וקידום ”יש״י – יחד שבטי ישראל״ בפעילויות עם תלמידות בית הספר הממלכתי הסמוך.


על זאת ועל היותה דוגמה ומופת למסירות ומקור להתייעצות לחברותיה, על מסירות וטוב לב, על הארת פנים לתלמידות, למורות ולהורים, על התמדה ואחריות ועל יזמות והירתמות לכל משימה ואתגר בשמחה, מצאנו את הגב׳ ליאת קלמן ראויה לקבל את התואר ”מורת המאה״ ה׳תשע״ח.

מדינת ישראל בשבילי היא: בית. המקום בו אני יכולה לגדל ולחנך באופן חופשי מבחינה יהודית, דתית וערכית