הכירו את מורת המאה: ידידה דרך

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף החמ"ד 11/11/18 10:41 ג בכסלו התשעט

הכירו את מורת המאה: ידידה דרך
מורי המאה, צילום: יחצ

פקיד: מורה לתחום הדעת אנגלית
שם המוסד: תיכון חמ״ד אורט ארץ יהודה, כפר זוהרים
המחוז: התיישבותי

היוזמה: הוראה חדשנית להקניית השפה האנגלית

ידידה מורה לאנגלית זה עשר שנים. בשנים האחרונות, בהן הובילה במוסד זה את לימודי האנגלית, היא יצרה בתחום הדעת מהפך של ממש. אל מוסד חינוכי זה מגיעים נערים בכיתה ט׳ הנחשבים נוער נושר ומנותק שעד כה לא למד ולא הכיר כלל את השפה האנגלית – אך הודות לנחישותה של ידידה כולם מצליחים לעבור את בחינת הבגרות.  היא מסורה לעבודתה בלב ובנפש ופועלת באופן מקצועי ומתוך תחושת שליחות ואחריות מְ רַ בִּ ית לתלמידיה.

ידידה היא בעלת גישה פדגוגית מיוחדת. היא מאמינה כי ביכולתו של כל תלמיד ללמוד אנגלית ולחוות חוויית הצלחה. ידידה עובדת עם כל תלמיד באופן אישי לפי רמתו, ומעניקה לכל אחד את תשומת הלב שהוא זקוק לה. בסוף כל שיעור התלמיד מקבל משוב על תהליך הלמידה ועל אופן התקדמותו. ידידה מדביקה את תלמידיה באהבתה למקצוע וגורמת להם להשקיע, ללמוד ולהגיע להישגים נאים. עבודתה באה לידי ביטוי בפיתוח כלים להקניית השפה כמו גם בהיבטים הרגשיים המתלווים ללימוד השפה. היא משקמת בסבלנות ובאהבה את האמון והביטחון העצמי של תלמידיה ומעודדת אותם ללמוד ולהתקדם.

ידידה פיתחה תוכנית לימודים ייחודית להוראת השפה האנגלית הכוללת כלים לרכישת בסיסי השפה, משחקים ופעילויות שונות – הן בהיבט הפדגוגי הן בהיבט הרגשי. היא פועלת לקידום יכולותיהם של התלמידים ורואה בהוראת האנגלית כלי להצמחת התלמיד ולחיזוק האני. היא מחדשת ויוזמת דרכי הוראה מגוונות ונעזרת במגוון אמצעי הוראה בהלימה לצורכי התלמידים ויכולותיהם; כך עולה בידה להגביר את המוטיבציה שלהם לרכוש את השפה. בזכותה, נערים שנשרו ממסגרות חינוך קודמות ולא למדו אנגלית מעולם, הפכו תוך זמן קצר לדוברי השפה והצליחו להגיע להישגים נאים בבחינת הבגרות. ידידה משקיעה הן בתחום הפדגוגי הן בתחום הערכי.
היא מנחה ומשתפת את צוות האנגלית בבית הספר בחומרים שפיתחה ובשיטת ההוראה המיוחדת שבנתה, בבחינת “נר לאחד – נר למאה״. נוסף על כך היא אחראית למשחקייה הלימודית ויוזמת ומעלה רעיונות יצירתיים בתחומים שונים ומגוונים בשדה החינוך.

השפעת היוזמה

  • קידום ערכי “בית חינוך כמשפחה״ באהבת התלמיד, בחיזוקו ובטיפוח אמון עצמי ותחושת מסוגלות.
  • קידום אקלים מיטבי בבית הספר על ידי פיתוח מוטיבציה ללמידה בקרב התלמידים, תוך הכרה ואמונה ביכולתם להצליח ויצירת חוויות הצלחה.
  • טיפוח “ללמוד וללמד״ בפיתוח תוכניות למידה הנותנות מענה למגוון תלמידים מתוך אחריות לקידומם, וכן בסיוע בהתפתחות המקצועית של כלל צוות המורים.


על זאת ועל היותה מורה לדוגמה המשפיעה מתודעת השליחות שלה על שאר חברי הצוות, על דרכי הוראה חדשניות, על יוזמה ויצירתיות ועל ענווה ונעימות, על הנגשת הנלמד לכל תלמיד ועל הנכחת מקצוע האנגלית במארג הבית ספרי ברמה מיטבית, מצאנו את הגב׳ ידידה דרך ראויה לקבל את התואר “מורת המאה״ ה׳תשע״ח

מדינת ישראל בשבילי היא: הבית הנצחי, האמיתי, כאישה, כיהודייה, כאימא וכמחנכת את הדורות הבאים