אני חושש שהבת שלי גולשת באתרים לא צנועים | הרבנים עונים

אחד האתגרים ההוריים הגדולים הוא ללא ספק החשיפה של בני נוער ואף צעירים מכך לתכנים פורנוגרפיים ברשת, הרבנים והרבניות של נאמני תורה ועבודה עונים כיצד יש לפעול כשיש חשש כזה | לתשובות המלאות

חדשות כיפה בשיתוף נאמני תורה ועבודה 23/02/22 12:05 כב באדר א'

אני חושש שהבת שלי גולשת באתרים לא צנועים | הרבנים עונים
צילום: shutterstock

סקר מיוחד גילה נתונים מדאיגים ביותר באשר להשפעה של הרשתות החברתיות ואתרי האינטרנט על בני הנוער בישראל. כאשר על פי הנתונים מהסקר  66% מהילדים עד כיתה ז' נחשפו לפורנוגרפיה, ורק 14% מתוכם יספרו להורים, רוב בני הנוער שנחשפו עשו זאת באמצעות הסמארטפון .

ילדים רבים נחשפים לאתרים פורנוגרפיים וההורים חוששים לנפשם

השאלה האם הילדים שלנו נחשפים לאתרים לא צנועים מדאיגה הורים רבים שחוששים לנפשם של הילד, ומחפשים את המענה הנכון לילד או לילדה בשעה שהם נתפסים באתרים לא צנועים.

בשאלה שנשאלה בנושא, ענו הרבנים והרבניות תשובות שונות כיצד להתמודד עם הסיטואציה. 

הרבנית מלכה פיוטרקובסקי: בכל התחום הזה אנחנו מחזיקים בעולם הלכתי שמתאים למאה ה-16 בחיים במציאות של המאה ה-21

כציבור הדתי נכשלנו בפיתוח של משנה איך אדם חי עם היצר שלו שהוא מבורך בתוך גבולות של קדושה, אנחנו מחזיקים בעולם הלכתי שמתאים למאה ה16 בחיים במציאות של המאה ה-21, לחינוך הדתי אתגר מיוחד בתחום הזה, הבסיס הוא הנחת תשתית של ערך של סמכות, כפיפות ומחוייבות. 

צפו בתשובה של הרבנית פיוטרקובסקי 

הרב צבי קורן: סקרנות מינית בגיל הנעורים זה לא דבר שלילי, זה טבעי ואפילו חיובי 

 קודם כל צריך לבדוק את זה בזהירות. לא להתעלם, אבל גם לא לצאת לקרב. סקרנות מינית בגיל הנעורים זה לא דבר שלילי, זה טבעי ואפילו חיובי. זה השדר העיקרי שהייתי משדר: זה בסדר גמור שזה מתעורר, זו ברכה. ויש זמן והקשר שבו יהיה המקום להביא את זה לידי ביטוי בחיים. נכון, צריך הכְוונה איך מגיעים ליום הזה, ומה עושים בינתיים, איך מכוונים משהו חיובי ולא איך שוללים את זה לחלוטין. כהורים, אנחנו הראשונים שצריכים לכוון את ילדינו בתחום של ההתבגרות המינית, וחשוב להראות לילדה שאנחנו איתה ולא נגדה.

צפו בתשובה של הרב צבי קורן


הרב רפי אוסטורף: אנחנו בדור של פורנוגרפיה, פייסבוק זה גם פורנוגרפיה

היום הכל בחוץ, פייסבוק זה סוג של פורנוגרפיה - כל מה שאני עושה אני מעלה לרשת, למה צריך להוציא את כל החיים בחוץ?. אנחנו צריכים קודם כל להסתכל על עצמנו בתור הורים, האם אנחנו לא עושים את זה לילדים שלנו?, האם אנחנו לא מציגים את החיים שלנו לראווה, ומעלים לרשת תמונה של משפחה מאושרת - דבר שצריך להישאר אינטימי. הילדים שלנו צריכים להבין את המסר: מה שקורה במשפחה צריך להישאר במשפחה. צריך להסביר לילדים, שמה שרואים בסרטים זה הוליווד הכל ערוך ולא אמיתי, אין קשר בין מה שרואים בפורנוגרפיה לבין המציאות שהיא שונה לגמרי. 

צפו בתשובה של הרב רפי אוסטורף