בשורות משמחות: עלייה בהצלת חיים

אליס, עולה מאוסטרליה, חלתה בסרטן ונזקקה לתרומת מח עצם. במאגר הלאומי למח עצם של עזר מציון, נמצא לה תורם- ג'ונס, עולה מצרפת. סיפור על שני עולים והצלת חיים אחת שחיברה ביניהם

חדשות כיפה חדשות כיפה בשיתוף עזר מציון 19/02/20 11:31 כד בשבט התשפ

בשורות משמחות: עלייה בהצלת חיים
צילום: אילן ספירא

אליס ויצמן, בת 72, נולדה במרוקו ועלתה לישראל עם משפחתה כילדה. בהמשך עברה לאוסטרליה למשך 20 שנה בעקבות עבודתו של בעלה, ובסופו של דבר שבה לישראל.

זמן קצר לאחר שובה לארץ התגלה כי היא חולה בלוקמיה. מיד החלה אליס לעבור תהליך של כימותרפיה, ונכנסה לתקופת טיפולים אינטנסיבית, כשלבסוף בישרו לה שהיא חייבת לעבור השתלת מח עצם.

במשך 8 חודשים המתינה אליס לתורם, עד שעזר מציון נכנסו לתמונה ומצאו לה התאמה במאגר הלאומי לתורמי מח עצם.

התורם שנמצא לאליס, ג'ונס מרציאנו, גם הוא עלה לישראל. ג'ונס נולד וגדל בצרפת והגיע לארץ כדי לשרת בצבא. בשרשרת החיול שלו בבקו"ם הוא נתן דגימת רוק וכך הצטרף למאגר. ג'ונס ששהה רק שנתיים בארץ באותה תקופה לא שלט בעברית ולכן כשקיבל את הטלפון מעזר מציון שבישר לו על ההתאמה התקשה להבין במה מדובר. "נתתי לחבר שהיה לידי את הטלפון והוא הסביר לי שנמצאתי מתאים להציל חיים" הוא נזכר.

ההשתלה עברה בהצלחה, אליס החלימה וזכתה לחייה מחדש. "קיבלתי מג'ונס חיים חדשים. יש לי משפחה, ילדים, נכדים, אני רוצה ליהנות ולחיות ולגדל אותם. כשהחיים שלי נתקעו, עזר מציון מצאו לי את המלאך שלי. קיבלתי את החיים שלי מחדש".

ג'ונס עצמו בהתחלה לא רצה להכיר אישית את האדם שקיבל את התרומה. "לא רציתי שהיא תרגיש כלפי מחויבות. עשיתי את זה רק מתוך רצון לעזור ולתת חיים, לא ציפיתי לשום דבר בתמורה". אבל בהמשך השתכנע, ואכן לאחרונה התקיים המפגש המרגש שלהם, כשנה לאחר התרומה, בבית המאגר הלאומי לתורמי מח עצם בפתח תקוה.

צילום: אילן ספירא

אליס מספרת כי התרגשה מאוד לקראת המפגש ולא ישנה במשך כמה ימים מתוך ציפייה והתרגשות. כשנפגשו לא נותרה עין יבשה במקום. "אתה הצלת אותי אתה המלאך השומר שלי, יש לי עכשיו עוד בן" אמרה אליס לג'ונס תוך כדי החיבוק.

מאז המפגש וההיכרות ביניהם ג'ונס כבר לא בודד יותר בארץ, אליס הפכה לדמות אם עבורו, ועד היום הם שומרים על קשר ואף מדברים כל בוקר זה עם זו בטלפון. "כל יום מישהו אחר מטלפן" הם מספרים.

בימים אלו עזר מציון נמצאת בעיצומו של מבצע ייחודי בשם "פרס מציל חיים", במסגרתו ניתנת לכל אחד ואחת ההזדמנות לזכות בשלל פרסים יוקרתיים ביניהם רכב מיצובישי אאוטלנדר 2020, חופשות משפחתיות בחו"ל ועוד, על ידי רכישת כרטיסים וחבילות להגרלה מתוך קטלוג מוצרים, כאשר הערך המוסף והחשוב הוא שכלל הכספים הנאספים במבצע הולכים לתרומה עבור פעילות העמותה הכוללת תמיכה בחולי סרטן וסיוע בהצלת חיים דרך המאגר הלאומי למח עצם.

לפרטים נוספים על רכישת הכרטיסים הקליקו כאן >>