שרה ב"ק נטעה עץ במסגרת "יום גוש קטיף"

שרה ב"ק השתתפה בנטיעת עץ הכיסופים במרכז קטיף: "כבת כפר עציון שבניה לא ויתרו על החלום, ראו את העץ מרחוק ושבו לביתם לאחר 19 שנים, אני נוטעת היום את עץ הכיסופים והתקווה. לחזור הביתה לגוש קטיף ולטעת מחדש את מה שנעקר "

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/20 16:26 כא בשבט התשפ

שרה ב"ק נטעה עץ במסגרת "יום גוש קטיף"
צילום: סעדיה גורדצקי

כחלק מיום גוש קטיף במערכת החינוך שיחול מחר, מועמדת ימינה ותושבת כפר עציון שבגוש עציון שרה ב"ק נטעה היום (א') עץ במרכז קטיף שבניצן יחד עם בני משפחת כלפא, ממגורשי גוש קטיף ומנהל מרכז קטיף מוכי בטר.

עץ האלון הבודד שעומד במרכז גוש עציון ועל שמו קרוי היישוב אלון שבות, היה לסמל הכמיהה והכיסופים לחזור וליישב את גוש עציון, כשבמשך 19 השנים שבין מלחמת העצמאות שבה נפל הגוש בידי הירדנים ועד מלחמת ששת הימים, נהגו בני כפר עציון לצפות בעץ משטח ישראל ולייחל ליום שבו ישובו לביתם ולאדמתם.

צילום: סעדיה גורדצקי

שרה ב"ק נוטעת עץ

שרה ב"ק נוטעת עץצילום: סעדיה גורדצקי

שרה ב"ק: "העץ שאנחנו נוטעים היום הוא ביטוי לשאיפה ולחלום לחזור ביום מן הימים אל הבתים שהשארנו שם. אל נחלת אבותינו. גם אם היום המציאות לא בשלה לכך, הרי שענפי העץ הזה שיצמחן יזכירו לנו את החלום. והשורשים שיעמיקו יזכירו לנו שאין לעקור נטוע

תושבי כפר עציון לא ידעו איך ומתי החלום יתגשם ואף על פי כן לא וויתרו על החלום והיום הם זוכים לראות גם בהתקרבות  מימוש חלום הריבונות על גוש עציון." 

מוכי בטר מנהל מרכז קטיף: "השנה נציין 15 שנה להתנתקות והאתגר של הנחלת מורשת גוש קטיף הופך קשה יותר. הנוכחות של אנשי גוש עציון לצד מורשת הגוש מאפשרת לנו ללמוד כיצד להעביר נכון את רוח קטיף לדורות הבאים ובייחוד מחר כש600 בתי ספר יציינו את יום גוש קטיף".