לא הותיר עין יבשה: אחותו של שאולי גרינגליק ז"ל בדואט עם המוסיקאי המפורסם

לכבוד חג הפסח - דואט חדש של מיכל גרינגליק, אחותו של שאולי גרינגליק ז"ל, שנפל ברצועת עזה, והמוסיקאי אביחי הולנדר. "'אליהו' נכתב על הגעגוע והכמיהה לאהוב שלא יחזור וזהו מסע מטלטל של קבלה והשלמה עם המציאות והאובדן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/24 11:10 ט בניסן התשפד

לא הותיר עין יבשה: אחותו של שאולי גרינגליק ז"ל בדואט עם המוסיקאי המפורסם
מיכל גרינגליק ואביחי הולנדר, צילום: ואדים מכונה

דואט חדש ומרגש של מיכל גרינגליק ואביחי הולנדר: מיכל גרינגליק אחותו של שאולי גרינגליק ז"ל שהרים את המסך בכוכב הבא ושם את הקריירה המוסיקלית בצד בכדי לצאת להילחם בעזה ונפל בקרב על הבית, היא זמרת ויוצרת מוכשרת בעצמה שהחליטה לצאת לדרך מוסיקלית עצמאית ולהגביר את האור דרך המוסיקה.

"חג פסח ראשון בלי שאולי"

מיכל משתפת: "חג פסח ראשון בלי שאולי. כל כך הרבה רגעים לא מסתדרים לי. הוא באמת לא ישוב לעולם? בא לי לצעוק! בינתיים שרה את הלב שלי החוצה. פסח ראשון בלי שאולי. כל המשפחה ביחד. כסא ריק. כוס מלאה. אפתח את הדלת לאליהו הנביא והלוואי שהוא ילחש לי באוזן איך ממשיכים מכאן".

על הבחירה במוסיקאי אביחי הולנדר, סיפרה מיכל כי "שאולי מאד אהב את השירים של אביחי, והכיר לי את השירים שלו. אחרי ששאולי נפל אביחי ואני דיברנו והוא הזמין אותי להתארח אצלו בהופעה עם השיר אליהו. היה קסם על הבמה והחלטנו להוציא את השיר בביצוע מחודש. שיתוף פעולה שנתן לי עוד אוויר."

שאול ז"ל בתוכנית, הריאיון שלא שודר

שאול ז"ל בתוכנית, הריאיון שלא שודר, צילום: קשת 12

גרסה מחודשת לשיר שיצא

השיר יצא כסינגל בעבר ויצא עכשיו כגרסה מחודשת וחגיגית לקראת ליל הסדר הקרב ובא בו אלפים יעשו אותו לראשונה בלי יקיריהם. "אליהו" נכתב על הגעגוע והכמיהה לאהוב שלא יחזור וזהו מסע מטלטל של קבלה והשלמה עם המציאות והאובדן וחיפוש אחר משמעות וכוחות להמשיך הלאה.

ביצוע יפה ומרגש אותו הפיק נדב לוזיה יחד עם הלהקה של הולנדר שמביא כאב ותקווה זהו שיתוף הפעולה הראשון בין השניים ושילוב הקולות ביניהם מדוייק להפליא וחודר ללב.בנוסף, אביחי והלהקה יוצאים לסיבוב הופעות ב 1.5 מועדון החלוץ ב"ש, 23.5 ביט חיפה, 27.5 זאפה ירושלים ו29.5 גריי ת"א.