יהורם גאון תוקף את יאיר גולן: "מפחיד, ריח של דיקטטורה"

אחרי דבריו המקוממים של הרמטכ"ל לשעבר, שטען שבני הציונות הדתית צריכים לעבור חינוך מחדש בצה"ל, הזמר הוותיק הגיב בפוסט זועם בחשבון הפייסבוק שלו: "יאיר גולן חוזר לסדוק את האדמה עליה אנו נלחמים עכשיו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/24 14:08 יח בשבט התשפד

יהורם גאון תוקף את יאיר גולן: "מפחיד, ריח של דיקטטורה"
יהורם גאון, צילום: Jonathan Shaul/Flash90

בשבוע שעבר יאיר גולן התראיין לפורום הטייסים 555 ואמר משפט שגרם לציונות הדתית כולה לזעום. במהלך הראיון טען כי צה"ל צריך לחנך את הציונות הדתית לדמוקרטיה וליברליות ולעבור מסע תיקון בתוך הצבא, בגלל החינוך הלאומני קיצוני שעוברים אנשי הכיפות הסרוגות במוסדות חינוכיהם.

"המשטר בבייג'ינג כלא יותר ממיליון מוסלמים במחנות 'לחינוך מחדש'"

הזמר הוותיק יהורם גאון הגיב לדבריו המזעזעים: "הביטוי הזה, 'חינוך מחדש', הוא ביטוי מפחיד שריח דיקטטורה פוליטרוקי מצחין נודף ממנו", כתב הזמר בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו, "המשטר בבייג'ינג למשל כלא יותר ממיליון מוסלמים במחנות 'לחינוך מחדש'. רוסיה החזיקה ששת אלפים ילדים אוקראינים במחנות ובמתקנים שמטרתם הייתה חינוך מחדש. זה ביטוי לא ראוי, שסגן רמטכ"ל לשעבר שהוליך חיילים לקרב - חיילים מכל חלקי הארץ - היה צריך להיזהר בו".

גאון המשיך וציטט את גולן, שטען שחלקים נרחבים מבני הציונות הדתית זכו לחינוך קיצוני, ושיש לסגור את מכינת "עלי" ולהשאיר מכינות שמעבירות מסרים נכונים. "מה זה בדיוק מסרים נכונים?", תהה הזמר, "כאלה שמתיישבים עם חינוכו ודעותיו של סגן רמטכ"ל לשעבר? למה בעצם? אולי הוא טועה? והוא זה שצריך לעבור 'חינוך מחדש'. יאיר גולן אומר שרבים מבני הציונות הדתית משמשים בתפקידי פיקוד בצבא. האם לא הופעלה מסננת ראויה לשיטתו בצה"ל, שתמנע מהם תפקידי פיקוד?".

יהורם גאון: "יאיר גולן חוזר לסדוק את האדמה עליה אנו נלחמים עכשיו"

הזמר הביא כדוגמה את פדיה מרק ז"ל, שנהרג בתקרית הנמ"ר ברצועת עזה. "הוא שלח למשפחתו זר פרחים, לאחר נפילת בן דודו אלחנן קלמנזון, כי לא יכול היה להגיע ללוויה באמצע הלחימה. הוא צירף את המכתב הבא: 'משפחה אהובה! ימים מאתגרים עוברים על העם ועל המשפחה שלנו בפרט. אנחנו חזקים! עם ישראל חזק, צה"ל חזק! אני שומר עליכם ואיתכם בלב. ארדוף אויבַי ואשיגם לא אשוב עד כָּלותם.ניפגש בקרוב בעזרת השם. עם ישראל חי'. אביו, של פדיה מיכאל, נרצח בפיגוע ב-2016 כשפדיה הקטן היה עמו במכונית".

על דבריו של פדיה ז"ל כתב גאון: "אני תוהה מה בדיוק היה מוסיף סגן הרמטכ"ל לשעבר לחינוכו של הקצין פדיה, שכל כולו היה אהבת ארץ ישראל עליה חרף את נפשו. מה היה מחנך בו חס וחלילה מחדש?". הזמר סיכם: "סגן הרמטכ"ל לשעבר לא שאל שאלות רבות בשביעי באוקטובר וזינק עם נשק לאזור המלחמה כדי לחלץ את אחיו. היום כשאנחנו עדיין שרויים בשביעי לאוקטובר, חוזר סגן הרמטכ"ל לשעבר לימים של השבר ההוא וחוזר לסדוק את האדמה עליה אנו נלחמים עכשיו על חיינו. חבל מאוד ומאכזב".