מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הקדיש של חגי לובר ואחים לנשק: "הקדיש הכי מתוק שאמרו עליו"

המחזאי ששכל את בנו במלחמה נפגש עם ארגון "אחים לנשק", וסיפר על הקדיש המאולתר שקיים יחד איתם לזכר בנו: "שאגו אמן באופן שלא היה מבייש ברסלברים באומן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/01/24 07:58 ח בשבט התשפד

הקדיש של חגי לובר ואחים לנשק: "הקדיש הכי מתוק שאמרו עליו"
חגי לובר בהלווית בנו יהונתן אלישע ז"ל, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

המחזאי הסרוג חגי לובר שכל את בנו יהונתן במלחמת חרבות ברזל. בפוסט מרגש ששיתף בחשבון הפייסבוק שלו, סיפר על קדיש אחד שאמר - והיה משמעותי במיוחד: "הקדיש הכי מתוק שאמרו עליו".

"לפני שבוע נפגשתי עם אחים לנשק מתוך דאגה משותפת לאחדות העם. היה משמעותי, הקשבנו, ואפילו הגענו להבנות זהירות", פתח ואמר. "אבל לא זה הסיפור. אחרי שעתיים הודעתי להם שאני חייב ללכת. למה, הם שאלו. אני צריך להתפלל ולהגיד קדיש על יהונתן".

"'מה הבעיה', כך אמרו האחים, 'תגיד פה'", לובר הופתע מההצעה, אבל הסביר שכדי לקיים קדיש צריך עשרה גברים. "הם עשו גיוס המוני במשרדים, הגיעו יותר מעשרה. מה עושים עכשיו? תצטרכו לכסות את הראש. שמו קפוצונים, מטפחות, וניירות עמדה ועמדו מכוסים".

"שאגו אמן באופן שלא היה מבייש ברסלברים באומן"

"וכך עמדתי, מתנחל דתי, ימני קיצוני בלב ליבו של 'המוחים, חסרי האחריות' והתפללתי איתם. אמרתי קדישים ושמונה עשרה הרמתי את היד במקומות הנכונים והם, צייתנים כפי שלא היו מעולם שאגו אמן באופן שלא היה מבייש ברסלברים באומן", שיתף לובר.

לסיום, כתב: "סיימתי את התפילה ואמרתי להם: 'נראה לי שבשביל יהונתן, שם למעלה, זה היה הקדיש הכי מתוק שאמרו עליו'. אל תהיו ציניים, יש תקוה".