"נציג צה"ל דפק בדלת ואמר: 'הבן שלך נהרג בעזה', שאלתי - 'מי מארבעתם?'"

חגי לובר, אביו של סמ"ר אלישע יהונתן לובר שנפל בקרב בעזה שיתף ברגעים הקשים בהם התבשר על נפלית בנו ועל היחס יוצא הדופן של המודיעים מטעם הצבא: "הרגישות המופלאה של האנשים האלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/23 23:02 יד בטבת התשפד

"נציג צה"ל דפק בדלת ואמר: 'הבן שלך נהרג בעזה', שאלתי - 'מי מארבעתם?'"
אלישע יהונתן לובר ז"ל, צילום: ללא

איש התרבות חגי לובר שבנו יהונתן נפל בקרבות בעזה, התראיין היום (ג') לגלי צה"ל ושיתף ברגעים הקשים בהם קיבלה המשפחה את הבשורה הקשה: "צה"ל הגיע עד לפה ומרעיף עלינו אהבה עד אין קץ. אנחנו עומדים משתוממים, השעות שהם עובדים והרגישות המופלאה של האנשים האלה, שדופקים בדלת ונושאים את הבשורה הקשה הזאת" אמר.

חגי לובר

חגי לובר, צילום: מוקי שוורץ

"יהונתן המתוק הזה, התמים הזה, הילד החמוד הזה שהיינו כל כך קשורים"

בהמשך תיאר את הרגעים הקשים: "אתמול הם דופקים אצלינו בדלת, נציג צה"ל דפק בדלת ואמר: 'הבן שלך נהרג בעזה', אמרתי - 'מי מארבעתם?'. ואז הוא אומר שזה יהונתן המתוק הזה, התמים הזה, הילד החמוד הזה שהיינו כל כך קשורים פשוט הלב כל כך קרוע".

אלישע יהונתן לובר ז"ל,"נזכור את החיוך"

אלישע יהונתן לובר ז"ל,"נזכור את החיוך" צילום: ללא

"אנחנו נזכור את יהונתן עם החיוך, ועם החן העצום שלו"

הרב דוד דודקביץ', ראש הישיבה הגבוהה הציונית "רועה ישראל" ביצהר, דיבר על יהונתן, בוגר הישיבה ואמר: "יונתן יקירנו מצטרף לרשימה הקדושה והכואבת הזו של גיבורי חיל לוחמים, מנשרים קלו ומאריות גברו. אוי לנו שזו הזכות, אבל זו זכות להיות מאלו שמוסרים את עצמם למען הארץ ועם ישראל בארצו".

"אני לא חושב שראשי הישיבות בדור האחרון תכננו שכך יהיה אצלם. זה לא היה בתכנית העבודה. לא של ההסדר, לא של הישיבות הגבוהות ואפילו לא של המכינות. אנחנו נזכור את יהונתן עם החיוך, ועם החן העצום שלו. באמת כאב עד בלי די".