מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הקומיקאית נגד המערכון של ארץ נהדרת: "מפלגים ואז נותנים לנו להרגיש אשמים"

רביטל ויטלזון העלתה פוסט בו מחתה נגד הרעיון שעמד מאחורי המערכון האחרון של ארץ נהדרת, בו נראה חייל חוזר הביתה מהקרב לשיח קשה ומפלג: "מה אנחנו עושים כבר שלושה חודשים בארוחות שבת? אנחנו נורא עצובים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/23 07:46 טז בטבת התשפד

הקומיקאית נגד המערכון של ארץ נהדרת: "מפלגים ואז נותנים לנו להרגיש אשמים"
המערכון של ארץ נהדרת, צילום: צילום מסך מארץ נהדרת

השבוע שודר מערכון בתוכנית "ארץ נהדרת" על חייל שמגיע הביתה משדה הקרב ונאלץ להתמודד עם האשמות בלתי פוסקות של משפחתו על המצב. המערכון עד מהרה תפס תאוצה והגיע למליוני צפיות במדיומים השונים. הקומיקאית רביטל ויטלזון, לא הייתה יכולה להישאר אדישה וכתבה פוסט בו היא מבכה על ההאשמות הקשות שבאות לידי ביטוי בסרטון נגד החברה הישראלית.

אותו ערוץ עסוק כל שאר היום בלפלג, אנחנו באמת מפולגים?

"הקטע שפתח את ארץ נהדרת היה מהמם.. אבל אני רוצה לשאול - ככה זה אצלכם בבית? אנסה לא להתמקד בצרימה איך אותו המדיום (תנוחו! מדברת על כל הערוצים, העיתונים, תחנות הרדיו) אותו המדיום שעסוק בשאר היום לפלג, להביא את הפוליטיקאים הכי מפלגים - עכשיו הוא נותן לנו להרגיש אשמים שאנחנו מפולגים. אבל אני רוצה עוד צעד אחורה. אני שואלת, אנחנו באמת מפולגים?"

ויטלזון המשיכה וכתבה על שולחן השבת שלה: "אני מסתכלת על שולחן ארוחת שבת שלנו. משפחת יעקבס. מה היה לנו. דתיים חילונים מסורתיים דתלשים. קיבוצניקים מושבניקים עירוניים. שמאל מרכז ימין.ואתם יודעים מה אנחנו עושים כבר שלושה חודשים בארוחות שבת? אנחנו נורא עצובים.
ונורא נורא דואגים. כמה חיילים יש לנו, לא סופרים. אולי 8?".

מי שגידל כאלה חיילים מהממים הוא לא מבולבל

מתעקשת להסתכל על הטוב: "בכל הסביבה שלי יש עשייה ותרומה.. ולא לא רק בהתחלה ועכשיו כבר נשחק. ההפך עכשיו זה רוטינה. זה היה יכול להיות קליפ מדויק אם סביב השולחן היו נציגי הכנסת, הממשלה והתקשורת. היו אלופי המקלדת וטרולי הרשתות. זו אינו תמונתו של העם המהמם הזה, הבנים והבנות המהממים שלנו, החיילים והחיילות המופלאים שהם כל כך לא מבולבלים. אני מסיקה מכך שגם מי שגידל אותם לא מבולבל".

את הפוסט חתמה ויטלזון עם המלצה: "מי שצופה בחדשות ובפאנלים מיואש. זה בידיים ובאוזניים שלכם. סגרו את זה. וגם ברשתות החברתיות - אתם יכולים לשלוט בזה, תנתבו את זה. האלגוריתם יודע מה אתם אוהבים ומביא לכם עוד מזה. תתעכבו על פוסט מלא שנאה, תקבלו עוד. אבל אם תחפשו להתרגש, תמצאו. תתעכבו על טקסט מחבר - הוא יקפיץ לכם עוד. האלגוריתם רק רוצה שתשארו".

המערכון המדובר