מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אברי גלעד לא מופתע: סיפור המתנחלים הרצחניים יכול לתפוס תאוצה

בטורו השבועי מגיש הטלוויזיה בחר לעסוק בתופעה שמטרידה את אומות העולם: אלימות המתנחלים. "אני לא קונה מילה מההאשמות הממוצאות הללו", כתב, "שנאתם לא מתרחשת בחלל ריק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/23 13:26 יב בטבת התשפד

אברי גלעד לא מופתע: סיפור המתנחלים הרצחניים יכול לתפוס תאוצה
צילום: Oren Nahshon\ Flash 90

בזמן שמדינת ישראל מנסה להגן על עצמה מפני האויב הרצחני, שתקף וטבח ללא הכרה בשבעה באוקטובר ועוד הרבה קודם לכן לאורך השנים, יש מי מאומות העולם שבוחרות לעסוק דווקא בנושא אלימות המתנחלים. אברי גלעד, מגיש טלוויזיה ותיק וכותב טור בעיתון "ישראל היום", כתב על כך בטורו השבועי: "חמש עשרה מדינות קראו לישראל להגן על הפלסטינאים האומללים מתגרת ידם של אחינו האלימים", כתב, "והאמריקאים? עצרו משלוח נשקים לישראל מחשש שיגיעו לידיים של המתנחלים המרושעים".

"אם מתקפת השבעה באוקטובר מולבנת במרבית חלקי העולם, סיפור המתנחלים הרצחניים בוודאי יכול לתפוס תאוצה"

למרות התסריט שנשמע מופרך, גלעד לא מופתע. "אם מתקפת השבעה באוקטובר מולבנת במרבית חלקי העולם, ובחלקים אחרים היא תלויית הקשר, ולא 'התרחשה בוואקום', אז סיפור המתנחלים הרצחניים בוודאי יכול לתפוס תאוצה ולשמש עלה תאנה מוסרי לכל המגנים, שאינם יודעים מה הם מגנים, ומיהם המתנחלים השטניים הללו, ומה הסיפור בשטחים".

המגיש ביקש להבהיר כי אינו מאמין למילה מהאשמות הללו. "ולא שאני לא יודע שיש קומץ בן קומץ של אנשי ימין קיצוניים ששונאים עמוקות ערבים ועושים הכל לפגוע בהם", הבהיר, "אבל ראשית, שנאתם לא מתרחשת בחלל ריק. על רקע עשרות ומאות הפיגועים שמתרחשים על בסיס יומי וקוטלים את מיטב האחים והאחיות החיים מעבר לקו הירוק כל אדם היה מפתח רגשות שליליים במידת מה כלפי הפוגעים. שנית", הוסיף, "גופי 'זכויות האדם' מעלילים עלילות כבר שנים, יוצרים פרובוקציות, מהנדסים מצבים, מחלקים מצלמה לכל עץ זית, הכל כדי להוציא את המתיישבים רעים. ראיתי את זה במו עיני".

אברי גלעד: "הגיע הזמן למחוק את הקו הירוק שבלב"

לסיום, גלעד הדגיש שההתנחלויות ויושביהן הן האפוד הקרמי של מדינת ישראל: "בלעדיהן מה היה עוצר את חמאס יו"ש, הזהה במטרותיו ובשנאתו העמוקה לכל מה שמריח מריחו המוכר של יהודי מסריח, לעלות על הטנדרים ולפלוש לראש העין, לפתח תקווה, לרמת השרון, לתל אביב?", העלה תהייה, "רק הישובים המלאים ישראלים אמיצים, אידאליסטים, המוכנים להקריב לא רק בזמן מלחמה אלא גם בעיתות 'שלום' את חייהם עבור המדינה ורק כוחות צה"ל המגנים על ההתיישבות הזאת מונעים ממעשי טבח דוגמת השבעה באוקטובר להתרחש על בסיס קבוע". גלעד סיכם, "כשאוייבינו עם סרטי מצח בצבע ירוק, הגיע הזמן למחוק את הקו הירוק שבלב".