מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

קצין בגדוד 17 חושף: אלו הלוחמים שירו בחטופים

קצין בגדוד 17, שלוחמיו ירו בשוגג בחטופים שניסו לברוח מהשבי, פרסם פוסט בועט ובו ביקש להבהיר מי הם אותם חיילים: "אלו אותם לוחמים שלא ראו בית מעל 80 יום, שהופכים כל אבן בעזה כדי להשיב את החטופים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/23 16:20 ו בטבת התשפד

קצין בגדוד 17 חושף: אלו הלוחמים שירו בחטופים
החטופים שנהרגו מאש צה"ל, צילום: מטה משפחות החטופים

מאז אותה תקרית מזעזעת בה חיילים ירו בשוגג בשלושה חטופים שניסו לברוח מהשבי, נשמעות ביקורות רבות וקשות על התנהלות הצבא. קצין בגדוד 17, שחלק מחייליו הם אלו שירו, פרסם פוסט בועט באינסטגרם ובו ביקש להבהיר מי הם אותם לוחמים שהתקשורת מרשה לעצמה לבקר. "מגיע למדינה שלמה לדעת מי הם הלוחמים 'הגרועים', 'הרשלנים', אלו 'שלא נשמעו להוראות פתיחה באש'", כתב, "ואני מצוטט את התקשורת היקרה שלנו".

"אלו אותם לוחמים שלא ראו בית מעל 80 יום, שהופכים כל אבן בעזה כדי להשיב את החטופים"

בהמשך ביקש להבהיר מי הם אותם חיילים: "שלא יהיו ספקות: מדובר באותם לוחמים שהחליטו לעשות את הצעד ולצאת לקורס מ"כים על מנת להיות מפקדים בצה"ל בחטיבות החי"ר גולני וגבעתי. מדובר באותם לוחמים שלא ראו בית מעל 80 יום! כן, חלקם סגרו שבת גם לפני השבת השחורה כי היו עסוקים בלהגן עלינו ביו"ש".

הקצין המשיך וכתב, "אותם לוחמים שהופכים כל אבן בעזה על מנת להשיב את החטופים ולהסיר את האיום הטרור מעלינו, אותם לוחמים שלא מדברים על הקושי והגעגוע לרגע ועושים הכל באמת הכל מתוך תחושת שליחות ומחויבות לעם ישראל, אותם לוחמים שישנים בהריסות ומתעוררים לקול ירי קליעים ופגזים בכל יום תוך סיכון תמידי של חייהם למען כלל אזרחי המדינה, לוחמים שחבריהם למסלול ולשירות חירפו את נפשם בקו המוצבים בעזה, מפקדים שעומדים בקו הכי קדמי שיש יחד עם פקודיהם".

"החיילים אינם הכתובת"

הקצין סיים בבקשה חשובה למי שקורא את הפוסט: "עצרו רגע! לפני שאתם מטיחים האשמות, זאת מלחמה, זה כואב ועצוב לכולם, נהרגים כל יום הטובים מאנשינו, כולנו בכל ליבנו עם משפחות החטופים ואין מילים שיוכלו לנחם את משפחות הנרצחים, אך החיילים אינם הכתובת, הדרג הצבאי אינו הכתובת כרגע, כולנו עושים את המקסימום, תאונות קורות וישנם מחדלים וראוי וצריך שיטופלו בהתאם".