מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עמית סגל חוזר לתיכון: "בקבוק וודקה נשלף, מישהו הוציא מצית וסיגריות"

הפרשן הפוליטי חזר אל ימיו בתיכון הימלפרב, שאיבד במהלך המלחמה חמישה מבוגריו: "היה גם בית מדרש וגם חדר תופים, גם ציציות בחוץ וגם מכנסי ראפרים. לפעמים ביחד. 100% מבוגריו מתגייסים לצבא, לא כשהם מורעלים, אלא מפוכחים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/23 10:57 כה בכסלו התשפד

עמית סגל חוזר לתיכון: "בקבוק וודקה נשלף, מישהו הוציא מצית וסיגריות"
צילום: ערוץ 12, צילום מסך

אחרי נפילתו של רס"ל במילואים בן זוסמן בתחילת השבוע, התיכון הדתי "הימלפרב" בירושלים ספר חמישה בוגרים שנפלו במהלך החודשיים האחרונים: סמ"ר ענר שפירא, סגן אריאל רייך, סמ"ר שחר פרידמן, סמ"ר דביר ברזני ורס"ל במיל' בן זוסמן הי"ד. ענר במהלך קרב הירואי בידיים חשופות במהלך השבעה באוקטובר, והיתר בקרבות ברצועת עזה. עמית סגל, שלמד בהימלפרב, חוזר לימים שלו שם ומספר על בית הספר המיוחד.

"אין סודות בהימלפרב, הכל על השולחן"

"ביום הראשון שלי בבית הספר הימלפרב, בשלהי המילניום הקודם, הזמינו אותי החברים החדשים מהכיתה לאפטר־פארטי של שיעור מתמטיקה: בשלוש וחצי אחר הצהריים נשלף בקבוק וודקה, מישהו הוציא מהכיס מצית וסיגריות. אתם לא חוששים להיתפס, שאלתי אותם כפליט טרי מישיבה תיכונית יוקרתית. הם השיבו במבט תמה: אין סודות בהימלפרב, הכל על השולחן", פתח סגל.

הכניסה להימלפרב

הכניסה להימלפרב | צילום: ויקיפדיה, שימוש חופשי

"בית הספר בשכונת בית וגן בירושלים, שהמבנה הכאוטי שלו נראה כמו משחק טטריס שהסתבך, הוא תיכון מסוג אחר. השמועות על מתח בין מצוינות ובין שילוב אוכלוסיות מעולם לא הגיעו אליו", הוא נזכר. "באותו אחר הצהריים של אלכוהול וטבק השתתפה ערימה של דוקטורים לעתיד, ומכל פינות ירושלים. חמשת הנופלים משורות בית הספר הגיעו משכונות היוקרה האליטיסטיות של מרכז העיר וגם משיכוני הטיח הישנים, עם עוני שחשבנו שנעלם בשנות השמונים. נזהרו שם בבני עניים, ומהם יצאה תורה ועבודה".

עמית סגל על מנהל בית הספר: "הצליח להשרות על בית הספר אליטיזם אמיתי"

סגל מרעיף מחמאות על מנהל בית הספר, ששכל את חתנו במהלך המלחמה: "המנהל ירמי סטביסקי הצליח להשרות על בית הספר אליטיזם אמיתי, לא כזה שנבנה בהדרה ובדלתות מוגפות, אלא פשוט בתביעה להצטיין ולהיות בן אדם. בהימלפרב היה גם בית מדרש וגם חדר תופים, גם ציציות בחוץ וגם מכנסי ראפרים, לפעמים ביחד".

"100% מבוגריו מתגייסים לצבא, לא כשהם מורעלים, אלא מפוכחים: מתוך הבנה ושותפות פשוטה כל־כך, טבעית כל־כך של החברה הישראלית. כמו התיכון שיצאו ממנו, הם היו מערכת גשרי חבלים ששלוחה אל שאר חלקי ירושלים וישראל, קלועים בעדינות אבל חזקים מאוד", סיים.