עידן רייכל השווה בין אלמוג כהן לרפול: "זה ההבדל ביניהם"

הזמר הוותיק שיתף סיפור ישן של הרמטכ"ל ה-11 של צה"ל והשווה בינו לבין חבר הכנסת אלמוג כהן, שעורר סערה בדיון בכנסת מול משפחות החטופים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/23 14:21 ח בכסלו התשפד

עידן רייכל השווה בין אלמוג כהן לרפול: "זה ההבדל ביניהם"
עידן רייכל בשיר חדש, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

עידן רייכל, אחד הזמרים האהובים והמוערכים במדינת ישראל, מרבה להשמיע את קולו בימים אלו. אחרי שאיבד את חברו הקרוב בקרב, הוא כבר לא מוכן לשתוק מול העוולות. בסטורי בחשבון האינסטגרם שלו הוא נזכר ברפאל איתן, הרמטכ"ל ה-11 של צה"ל שהיה ידוע בכינויו "רפול" וכיהן בתפקידו במשך חמש שנים, והשווה אותו לחבר הכנסת אלמוג כהן.

"רפול לא התעסק באובדן האישי שלו כי הוא היה בישיבה כאיש ציבור"

"מספרים, שכשהודיעו לרפול באמצע ישיבה שבנו נהרג, הוא קיפל את הפתק והמשיך בישיבה", כתב רייכל, "לאחר מכן, כשנשאל למה לא יצא, הסביר שלא התעסק באובדן האישי שלו כי הוא היה בישיבה כאיש ציבור". רייכל קישר בין הסיפור, להתרחשות סביב חבר הכנסת אתמול (ב'): "בלי קשר לפוליטיקה, וימין-שמאל, זה ההבדל בין האגדה, רפול, לחבר הכנסת שהעז לתקוף היום את משפחות החטופים, ושלא שם את הכל בצד כשהוא ניצב לעומתן".

רייכל התכוון לדבריו של כהן במהלך דיון בכנסת לגבי עונש מוות למחבלים, כשפנה למשפחות החטופים וטען: "אין לכם מנדט על הכאב. גם אנחנו קברנו מעל 50 חברים. אם אתם רוצים שנקשיב לכם, דברו. אל תלכו אחרי פוליטיקאים קטנים שבאים לעשות עליכם סיבוב. החבר שלי שחטוף - עדיין בעזה".