מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אחרי בני עקיבא, גם תנועת אריאל מודיעה: חודש ארגון יתקיים כרגיל

מזכ"ל תנועת אריאל שמגוייס בצו 8, במכתב מרגש לחברי התנועה על קיום חודש הארגון בצל המלחמה: "דווקא בימים האלו נדרש מאיתנו להגביר את החיות שבתוכנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/23 12:43 כה בחשון התשפד

אחרי בני עקיבא, גם תנועת אריאל מודיעה: חודש ארגון יתקיים כרגיל
מזכ"ל אריאל, דביר עמיאור, צילום: דוברות אריאל

חודש הארגון, מה שנחשב השיא של השנה בתנועות הנוער השונות של המגזר היה צריך להתחיל ממש בתקופה זו, אך עם פרוץ המלחמה התחילו הדיונים, האם יש לדחות את קיומו של החודש לתקופה רגועה יותר או שדווקא יש עניין לקיים אותו עכשיו.

אחרי שלפני כשבוע בני עקיבא הודיעו שחודש ארגון יתקיים כמתוכנן, גם תנועת אריאל מצטרפת. דביר עמיאור מזכ"ל התנועה המגויס בצו 8 בחזית בדרום שלח מכתב מיוחד לחברי התנועה ובו הכריז על פתיחת חודש ארגון השנתי כמתוכנן.

"כשכואב ליהודי אחד אומה שלמה כואבת יחד איתו"

עמיאור כתב: "רגע, חודש ארגון? עכשיו? באמצע מלחמה? והתשובה שלנו- כן! מטרתם של אויבנו להטיל בנו יראה, לשבש ולהחליש את שגרת החיים ואת כוחות החיים שלנו. ולכן, דווקא בימים האלו נדרש מאיתנו להגביר את החיות שבתוכנו, להוסיף עוד פעילות משמעותית, עוד טוב ועוד חסד".

עוד הוסיף עמיאור והתייחס לחגיגות השמחה המתפרצת עם שחרורה של החיילת אורי מגידיש: "נושא חודש הארגון השנה, "אני שייך לעם - שה' הוא אלהיו'' במהלך החודש נעמיק בלימוד והבנה מה הכוח המיוחד שיש בעם המופלא שלנו ומה היעוד שלנו כאומה. נפנים שכל אחד מישראל הוא ממש חלק מכל אחד מאיתנו. כשכואב ליהודי אחד אומה שלמה כואבת יחד איתו, ושחיילת אחת משתחררת מהשבי אומה שלמה מוצפת בהתעלות ושמחה".

"המציאות הזו דורשת מאיתנו, להתאים את אופי חודש הארגון למצב"

את המכתב חתם עמיאור בהתאמת הפעילות החודש למצב: "חשוב לדעת- חודש הארגון השנה לא יהיה כמו כל שנה. עם ישראל עדיין במצב מלחמה ולצערנו במהלכה אנו מתבשרים בבשורות קשות. סניפי עוטף ישראל, עדין נמצאים בחוסר וודאות ואיתם יתר סניפי הדרום שלא יכולים לקיים פעילות שגרתית. לצערנו בהרבה מהסניפים יש חניכים שאיבדו קרובי משפחה. המציאות הזו דורשת מאיתנו, להתאים את אופי חודש הארגון למצב, עם תוכנית לחודש ארגון המותאמת לכל סניף, ביחד עם היערכות לכל תרחיש".