10 דברים שלא ידעתם על דניאל הגרי: תותח בכדורסל ואבא לתינוק בן שנה

דובר צה"ל הוא הפנים של מלחמת "חרבות ברזל" מהרגע שפרצה ועד שתסתיים. למרות שהוא מופיע על המסך מדי ערב, לא כולם יודעים על האח שגר בניו יורק, על התארים באוניברסיטת תל אביב, ומה הוא עושה לפני שהוא עולה להצהרה בתקשורת?

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 07/11/23 11:00 כג בחשון התשפד

10 דברים שלא ידעתם על דניאל הגרי: תותח בכדורסל ואבא לתינוק בן שנה
תא"ל דניאל הגרי | דובר צה"ל, צילום: דובר צה"ל

כשדניאל הגרי התמנה לתפקיד דובר צה"ל הוא לא ציפה להפוך לדמות הכי מוכרת במדינת ישראל. מאז פרצה מלחמת "חרבות ברזל", לפני חודש בדיוק, הוא מופיע על המסך שלנו מדי ערב ומעביר לציבור הישראלי כולו מידע נחוץ ומסרים מרגיעים. על אף שהתרגלתם לראות אותו באופן יום-יומי, הנה עשרה דברים שכנראה לא ידעתם עליו.

1. האח הבכור

הגרי שנולד וגדל בתל אביב הוא הבכור מבין שלושה אחים. אחיו בן הוא אמן וידאו בינלאומי ומתגורר עם משפחתו בניו יורק. אחיו יוני, בעל מוגבלות שכלית וגופנית, מתגורר בכפר השיקומי "עדי נגב", ובין כל ההצהרות הגרי מצא אפילו זמן לבקר אותו.

2. אישה וילדים

דובר צה"ל נשוי ואב לארבעה ילדים. על פי כתבה שנערכה עליו ב-N12, הקטן מביניהם רק בן שנה.

3. תארים

להגרי שני תארים: תואר ראשון בפילוסופיה ותואר שני בדיפלומטיה וביטחון. את שניהם הוא למד באוניברסיטת תל אביב, במקביל לשירותו הצבאי.

אוניברסיטת תל אביב

אוניברסיטת תל אביב, צילום: שאטרסטוק

4. שם חיבה

אנחנו מכירים אותו כדניאל הגרי או כדובר צה"ל, אבל החברים והסביבה הקרובה אליו קוראים לו דני.

5. אבא ואמא

אביו, אילן, עובד כמעצב גרפי ובעל סטודיו פרטי בתל אביב. אימו, שולה, הייתה מנהלת המכירות והמנויים של תיאטרון הקאמרי ונפטרה לפני 16 שנים, כשהגרי היה בן 31.

6. פרסים

במהלך שירותו הצבאי, שאורך כבר 28 שנים, זכה הגרי באות הערכה ופרס הרמטכ"ל ליחידות מצטיינות ובהמשך גם בצל"ש הרמטכ"ל.

7. הקריירה הצבאית

לאורך השנים בצבא עבר הגרי מעל לעשרה תפקידים שונים: חייל בשייטת 13, מפקד צוות בשייטת, סגן מפקד גדוד בנח"ל, מפקד פלגת כלי שיט בשייטת, מפקד פלגת הדרכה בשייטת, סגן מפקד השייטת, ראש לשכת הרמטכ"ל, ראש מחלקת מבצעים בזרוע הים, עוזר הרמטכ"ל, מפקד שייטת 13, ראש מספן ים וכיום דובר צה"ל.

8. מתקן את הטקסטים להצהרה

במסגרת כתבה על הגרי ב-ynet, קצינה המשרתת בבור של דובר צה"ל סיפרה על סדר היום המחושב של דובר צה"ל, וגילתה כי לפני כל הצהרה שלו לציבור הוא יושב לקרוא את הטקסט ומתקן אותו לפי הצורך. אם צץ שינוי משמעותי, ההצהרה אף יכולה להידחות בעקבותיו.

דובר צה"ל דניאל הגרי

הצהרת דובר צה"ל דניאל הגרי צילום: דובר צה"ל

9. אלוף הכדורסל של השכונה

הכדורסלן גילי מוסינזון סיפר בראיון לערוץ הספורט על משחקי הכדורסל שלו ושל הגרי בילדותם. "הוא היה שנתיים מעלי, היה מלך הספורטק", סיפר מוסינזון, "הוא היה מסתובב עם כדור ביד, עובר ממגרש למגרש. בכל הפסקה היינו משחקים אחד-על-אחד, ואני מדבר איתך על גילאים 12-16. הוא אפילו ניצח אותי כמה פעמים. הוא היה שחקן לא רע. הייתה לו יד טובה, הוא היה חזק. גם על המגרש דניאל היה קשוח".

10. מגמת תיאטרון

אם התרשמתם מיכולת העמידה של דובר צה"ל מול קהל מדי ערב, כדאי שתדעו שאת היסודות הוא רכש בתיכון, שם למד במגמת תיאטרון לצד מגמת ביולוגיה, ומהביקורים כילד בתיאטרון הקאמרי בו עבדה אימו עד מותה.

ההצהרה הראשונה של הגרי במלחמת חרבות ברזל: