צפו מרגש: הילד החירש בירך על ארבעת המינים - בשפת הסימנים

ח"כ לשעבר שירלי פינטו ביקרה יחד עם בנה בסוכתו הניידת של הרב החירש הראשון בישראל, שסייע לילד ליטול לולב ולברך - והכל בשפת הסימנים | צפו בסרטון המרגש

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/10/23 22:20 כ בתשרי התשפד

מרגש: הילד החירש בירך על ארבעת המינים - בשפת הסימנים
צילום: לולבי "טירת צבי"

חברת הכנסת לשעבר שירלי פינטו היא אחת מהפעילות הדומיננטיות ביותר בישראל לזכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות, והיא בעצמה מתמודדת עם חירשות. חבר הכנסת לשעבר מרבה לשתף בחשבון האינסטגרם שלה סרטונים מתוקים של ילדיה ומשפחתה, חירשים גם הם - גם כאמא גאה, וגם כפעילה חברתית שרוצה להגביר את המודעות לבעלי מוגבלויות.

בתוך כך, פינטו שיתפה היום (ה') סרטון מרגש במיוחד שצולם בסוכה הנודדת של הרב החרש הראשון בישראל - הרב יהושע סודקוף. בנה הבכור של פינטו, נבות, נטל בסוכה לולב ובירך יחד עם הרב - והכל בשפת הסימנים ובחיוך מאוזן לאוזן.

צפו בסירטון:

לפני מספר חודשים שיתפה סרטון נוסף, בו מופיע בנה של פינטו, נוסע יחד איתה באוטו. במכונית מתנגן הפיוט "שלום עליכם" והילד, עם מכשיר שמיעה באוזנו, שר את המילים במלוא הכוונה. השיר ריגש את בנה של חברת הכנסת לשעבר עד כדי כך שפרץ בבכי במהלך הסרטון, וריגש אלפי צופים. "מה זה הדבר הזה?" התרגשה האם. הסרטון זכה לתגובות נרגשות רבות, ביניהם של הורים לילדים חירשים בעצמם, שהצליחו להתמלא תקווה.