עידן עמדי נזכר ברגע ששינה את חייו: "לא צפיתי עד עצם היום"

הזמר המצליח שרק לאחרונה חגג עשור על הבמות, נזכר ברגע הפריצה שלו בגמר כוכב נולד ושיתף כי כלל לא צפה באירוע. עמדי לקח מהתוכנית רק דבר אחד: "להשאיר את התחרות לתחומים אחרי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/23 23:21 יח באלול התשפג

עידן עמדי נזכר ברגע ששינה את חייו: "לא צפיתי עד עצם היום"
עידן עמדי, להשאיר את התחרות בחוץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רק לאחרונה ציין הזמר עידן עמדי עשור של פעילות. בפוסט חשוף הוא נזכר בגמר התוכנית רוקדים עם כוכבים, בה זכה במקום השני במה שהפכה להיות המקפצה של הקריירה הענפה שלו. בפוסט חשוף הוא מדבר על החוויות מאותו גמר, הדברים שלקח איתו וחושף: "בגמר לא צפיתי עד עצם היום הזה".

מאחורי הקלעים של גמר כוכב נולד

"השמש בירושלים שקעה במצמוץ עיניים אחד" הוא כותב על אותו גמר, "חושך ירד על הרחוב בו היה בית המלון שלנו והשבת נכנסה בשקט גדול שהרעיד את הלבבות שלנו מבלי שאף אחד ישים לב. בעוד 24 שעות נעמוד על במת חיינו, גמר כוכב נולד 8 בבריכת הסולטן אל מול אלפי אנשים שואגים".

עמדי משתף באחווה שנוצרה בין המשתתפים באותו גמר: "בין שלושת באותו לילה נרדמנו כולנו יחד כתף לצד כתף באותה מיטה. כל אחד מאיתנו הגיע לרגע הזה עם השדים, וההתמודדות שלו. אנשים צעירים היינו אבל טעונים בכאב. איכשהו מצאנו אחד בשנייה ובשלישי נחמה".

עידן עמדי

עידן עמדי, לא צפה בגמר. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"להשאיר את התחרות לתחומים אחרים"

עמדי משתף בתובנה מיוחדת: "תסירו רגע ציניות ותחשבו על זה בפרספקטיבה של היום, של תוכניות המוזיקה, של התחרות הבלתי פוסקת בין אמנים על כל גרם תהילה, שלושה מתמודדי גמר נאחזים בביחד כדי לשרוד את הלחץ והציפיות. רגע אחרי שדיאנה הוכרזה כמנצחת הרמתי אותה וסובבתי אותה באוויר. רציתי לנצח אבל תמיד ידעתי שמוזיקה אינה תחרות, ששירים יודעים להגיע ללב של אנשים בפשטות בלי ׳זה טוב יותר מזה".

"בגמר לא צפיתי עד עצם היום הזה" הוא כותב, "הוא היה תמיד זניח בעיניי. רק דבר אחד נותר לי ממנו. זכרון מתוק ושיעור לקריירה הזו. להשאיר את התחרות לתחומים אחרים. באומנות שלך תהיה כן ופגיע ובוער. תכתוב ותשיר לאדם אחד. תהיה אינטמי כאילו אותו אדם לידך, מקשיב, יונק כל מילה כאילו זו שיחה אחרונה לפני המבול שבדרך" כותב עמדי.